2022-11-01, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Alltså, här i Vetlanda så säger ryktet att det var JJ som tände på, och detta sas långt innan detta fallet. Verkar vara vida känt.

Kan tyvärr inte svara på dina andra frågor 😕
Är somsagt vad ryktet säger, behöver ju absolut inte vara sant, men aa. Var ju någon här i tråden igår som verkade ha väldigt mycket inblick i JJs liv och t.o.m. kände JJ, MH & TT och hen sa ju att det var JJ som tände på. Men man kan väl aldrig vara 100% säker eftersom inte blev dömd för det.

Man ska va väldigt försiktig vad gäller rykten. Jag har själv erfarenhet av helt sjuka rykten om mig själv efter att jag hamnat på sjukhus som inte stämmer för fem öre. I småstäder har det en tendens att spridas en hel del då alla känner alla på ett eller annat sätt.
Citera
2022-11-01, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BayouX
Är det klarlagt att det finns ett badkar i lägenheten?
När grannen beskriver dunsarna så tänker jag om (hemska tanke) de har stampat henne..Vi kan nog alla vara överrens nu om att Tove blev mördad i JJ’s bostad så slipper tråden fyllas med en massa knäppa teorier.
Det skulle vara det bästa ur bevissynpunkt såklart. Tror du fallet är så simpelt?
Citera
2022-11-01, 11:16
Medlem
Angående bilen så tror jag GW har inside information. Annars skulle han väl inte ha sagt att de inte hade tillgång till bil. Kanske blev de skjutsade till Nöjet efter förfesten och chauffören hade bilen över natten och polisen vet om detta. JJ kan ha hämtat den på morgonen eller fått den körd till sig.
Citera
2022-11-01, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Inte alls omöjligt! Har handfatet legat löst i det renoverade badrummet kan någon mycket väl lyft upp detta och släppt på T.
Vaddå har polisen inte varit i både lägenheten och i fastigheten för att säkra spår? Menar du att dom missat ett helt handfat med hår hud och blodspår?
Citera
2022-11-01, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trongen
Man ska va väldigt försiktig vad gäller rykten. Jag har själv erfarenhet av helt sjuka rykten om mig själv efter att jag hamnat på sjukhus som inte stämmer för fem öre. I småstäder har det en tendens att spridas en hel del då alla känner alla på ett eller annat sätt.

Absolut, är just därför jag är väldigt tydlig med att det just är rykten!
Citera
2022-11-01, 11:17
Medlem
SayWhatAgains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Det är därför jag tror Tove är ute ur lägenheten långt innan dom ens började hålla låda i lägenheten. Att dom levt rövare är för att göra alla medvetna om att dom var hemma.

Långt innan? Tänker du vid 02:00?
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
[b]Del 3 -
- 01.49: Pojkvännen ringer till Tove. Under samtalet säger hon inget som skulle tyda på att något inte ska stå rätt till. (Polisen).
- Enligt vittnesuppgifter ska Tove och de båda kvinnorna därefter ha besökt en av kvinnornas lägenhet. Men det är uppgifter som polisen inte har fått bekräftat. (Efterlyst)
- Kring 02:30: Tove ringer pojkvännen och berättar att hon är på väg hem. Om hon menar hem till pojkvännen eller hem till sig själv vet vi ej. (Uppgiften om 02:30 är vag och osäker)
- Ryktet säger att det var ett röstmeddelande till pojkvännen vid 02.30 och att han hört något skumt i bakgrunden vilket gjorde att han/de ringde polisen när han hörde röstmeddelandet (troligtvis under morgonen).

Uppgifter om olika ljud från JJ:s lägenhet:
- Grannar ska ha rapporterat om ”spring i trappen”. (Expressen)
- Grannar ska ha hört flera höga ljud från lägenheten under natten. "Jag hörde flera rejäla dunsar. Det var inga vanliga ljud" (Expressen).
- Polisen ha uppgifter om att en granne har varit upp och knackat på i lägenheten för att man hört höga dunsar från lägenheten vid 03 på natten. (Expressen)
l
Citera
2022-11-01, 11:18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Skyliner.
Inte alls konstigt, testa att ta ett strypgrepp på dig själv och skrik, och föreställ dig att någon annan tar strypgreppet ännu hårdare och inte släpper. Det är fullt logiskt att inga skrik hörts, däremot dunsar av ren panik från personen som stryps, för att försöka komma loss, det är möjligt och även högst troligt att det är just denna panik-brottning som grannen hört.
+1
Hur lång tid kan det ta när man har fast grepp? 1-2 minuter högst, alltså om vi ponerar att JJ eller MH sitter gränsle över TT
Det tog nog lite tid att få ner henne på golvet först , jag tror inte hon självmant lägger sig ner på golvet lixom
Citera
2022-11-01, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Vaddå har polisen inte varit i både lägenheten och i fastigheten för att säkra spår? Menar du att dom missat ett helt handfat med hår hud och blodspår?

Klart dom varit där och vänt upp och ner på lägenheten. Säkert plockat med sig handfatet om det nu var löst. Men som påpekats många gånger så räcker inte en mindre mängd blod eller hår för omrubricering.
Citera
2022-11-01, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BayouX
Är det klarlagt att det finns ett badkar i lägenheten?
När grannen beskriver dunsarna så tänker jag om (hemska tanke) de har stampat henne..Vi kan nog alla vara överrens nu om att Tove blev mördad i JJ’s bostad så slipper tråden fyllas med en massa knäppa teorier.

Jag tänker mer på hur dom i så fall skulle fått ut T ur lägenheten utan att låta såpass att grannar kollat ut. Det borde ju rimligtvis låtit betydligt mycket mer i trapphuset än några dunsar inifrån lägenheten? Ett trapphus ekar och att två unga tjejer burit en död/medvetslös kropp utan problem ner för två våningar(?) tror jag inte är så troligt. Speciellt när grannar redan haft koll och knackat på.
Citera
2022-11-01, 11:20
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Det är svårt att få ihop dunsarna på ”50-100 kg” som grannen uppger för SVT, utan att minsta skrik eller rop på hjälp har förekommit.

Det måste varit ett ordentligt oväsen från JJs lägenhet om grannen nästan befarade att någon skulle rasa ner genom taket.

Men varför inga skrik? MGM-tjejerna är ju knappast några torped-proffs.

Allt är så märkligt. Och Polis och Vetlanda-folk ger intrycket av att ha en loj inställning. Men det vet vi såklart inget om. Men det är känslan man(jag) får.
Hon ligger på golvet medvetslös och de hoppar på henne t ex.
Citera
2022-11-01, 11:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Titta på SVT videon. Vid 00:53 så ligger det ett tvättställ utanför i trappan.
Kan man ha använt den till att dunka med?

Tvättställ:

https://imgur.com/a/5n67MXI
Tveksamt att ev mordvapen skulle ligga i trappen efteråt va? tror stenhårt på antingen påse över huvudet eller strypning, förklarar brottningen och dunsarna
Citera
2022-11-01, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Absolut, är just därför jag är väldigt tydlig med att det just är rykten!

Jag vet, och jag sa att man ska vara försiktig med rykten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in