2022-11-01, 08:58
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Det är ingen jävla film det här, MGMS snackar inte då blir det svårt att avancera, men jag tror MH kommer sjunga ut alldeles strax, JJ pappa kanske skötte transporten, men jag personligen tror att bara JJ o MH är inblandade
Det är ingen film att sitta häktad, det är pressande och stressande. Isolering tär rätt snabbt på de flesta som inte är härdade brottslingar.
Citera
2022-11-01, 08:59
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Försöker tänka lite utanför boxen...

I väldigt många fall när det gäller unga kvinnor som försvinner så är det oftast någon närstående som är förövare - pojkvän, ex-pojkvän, eller en vän i den innersta vänskapskretsen.

Om man tittar på vad som framkommit i tråden och vad som står i sammanfattningen så kan man läsa följande:

- TT har varit tillsammans med sin pojkvän AW i ca ett och ett halvt år.
- Tiden innan försvinnandet har högljudda gräl hörts i AW:s lägenhet vid flera tillfällen.
- Belysningen i lägenheten har varit tänd dygnet runt under en tid.
- AW har varit på Missing People's inledande uppsamlingar men inte aktivt deltagit i sökandet.
- Både AW och TT har tidigare umgåtts med åtminstone en av de nu häktade kvinnorna.

Vet inte om det har framkommit fler uppgifter i tråden om AW än vad som finns i sammanfattningen, men min magkänsla säger att han kanske trots allt är inblandad på något vis.

Vad som talar emot AW:s eventuella inblandning är att han inte är häktad, samt att AW troligtvis är en av de personer som polisen har hållit förhör med mer än en gång.

Jag ställer mig trots detta ändå frågan om det kan vara så att AW har fortsatt ha kontakt i någon utsträckning med den av de misstänkta som han tidigare hade kontakt med.

Kanske har TT känt till att han har hållit kontakten med den misstänkta, och har varit besviken/förbannad på honom för detta, och att det är det bråken har handlat om.

Detaljen angående att belysningen i AW:s lägenhet har varit tänd dygnet runt kan kanske tyda på mental ohälsa - t. ex. insomnia som kan leda till psykoser.

Oavsett om polisen har avskrivit AW som eventuellt misstänkt eller inte så är det nog ändå klokt om de håller alla möjligheter öppna och inte 100% utesluter något eller någon. Att totalt avfärda personer i ett sådant här svårlöst fall vore mycket oklokt.
AW har alibi och är grön, han är en jävla mupp och kan knappt döda en fluga!!
Citera
2022-11-01, 09:01
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Det är ingen film att sitta häktad, det är pressande och stressande. Isolering tär rätt snabbt på de flesta som inte är härdade brottslingar.
Dom har naturligtvis pratat på söndagen att de ska knipa käft, JJ har kört över MH totalt
men jag tror att MH kommer sjunga strax, hon klarar det inte längre
Citera
2022-11-01, 09:02
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
AW har alibi och är grön, han är en jävla mupp och kan knappt döda en fluga!!

Då så. Har han alibi för söndagsmorgonen så är det inte mycket att snacka om!
Citera
2022-11-01, 09:04
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Just nu funderar jag på grepen sänkta bilen telefonerna på McD och högljudda dunsarna och hamrande. Allt detta är ju för att vilseleda. Antingen är Johanna och Maja riktigt iskalla psykopater, eller så finns en tredje person som är den som instruerar om dessa manövrar och den som sen för bort henne, varför? Det tyder på att det inte är ett impulsdåd. Hon borde hittats och dom spår som dom lägger ut ger ju inget, det finns inget blod på grepen hon finns inte i gödselstacken, inget hittas i bärgade bilen etc. Varför vill man röva bort henne eller överlägga ett planerat mord?
Varför? Om det har med konflikten att göra så är konflikten något i hästväg, vilken konflikt kan mynna ut i överlagt mord initierat av två tonåringar som är ostraffade, är det de allt detta med beten till höger och vänster visar på? Lösa trådar som inte ger bevis för ett skit, dimridåer. Är dom så kalla så dom vet att dom kan få sitta häktade för människorov men utan bevis kommer dom släppas. Och hela tiden handlade det om överlagt mord som skedde på fem röda och forslades bort innan all vals med dunsar och lalla runt med mobiler på stan?

Med "sänkta bilen" syftar du på bilen som hämtades på en ort som har ett namn som slutar på -sjön.
Det är alltså ingen sjö utan en ort typ stadsdelen Bergsjön i Gbg.

Undrar hur många gånger det misstaget har rättats. Nu blev det +1.
Citera
2022-11-01, 09:05
Medlem
sybels avatar
Citat:
Hahaha du måste vara ett jävla skämt, tvärtom på båda, skulle dunsarna vara fabricerade? varför skulle de dumpa en levande T, nejdu.
För att hämnas eller skrämma.
Citera
2022-11-01, 09:08
Medlem
Citat:
Grannen är jätte grön. Har alibi som pojkvännen, JJ hade aldrig lämnat lägenheten om T var vid liv, det som skedde var improviserat o stressigt då grannen dök upp, MH ombads stanna kvar till JJ återvänder, JJ borde lämnat luren i lägenheten samt sagt att MH inte var med på resan till donken då ingen ser henne, (trots att hon är neger) Dom måste ju ha snackat ihop sig, men varför kom det inte överens då att MH stannat kvar medans JJ dragit till donken? att det ska vara så jävla svårt

Exakt vad MH’s hudfärg har med saken att göra förstår jag inte och vill nog helst slippa höra din pinsamma förklaring.

Alla dessa borde och varför som du nämner är ju självklart anledningen till att jag öht funderar på andra alternativ.
Citera
2022-11-01, 09:10
Medlem
KaptenVintergatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Ingen Vetlanda bor som vet vad de bråkade om?

Känns som rykten borde gå snabbt i lilla Vetlanda

Nä tyvärr inte , men hörde på sr p4 jkpg som är vänner till tjejerna att bråket handlar om ” fjortisbråk”
Citera
2022-11-01, 09:15
Medlem
KaptenVintergatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Ja fast detta är familjen under JJ som har en.

Jo det vet jag 😉
Citera
2022-11-01, 09:16
Medlem
KaptenVintergatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majlinda
Lärkgatan ?

Japp , någon av husen bakom Storgatan 71
Citera
2022-11-01, 09:16
Medlem
Om inte tjejerna försagt sig eller klantat sig än, så tror jag att dom inte vet mer än oss.

Det kan fortfarande bli stora vändningar i det här.
Citera
2022-11-01, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bekannelse
Man kan ju hoppas att du har rätt. Skulle vara underbart att vi får en lösning.

Citat:
Ursprungligen postat av KaptenVintergata
I remember !

Jag tror jag vet vem den tredje gmg är ( om det finns en som gw säger ) , men jag tänker att jag ska hålla det inne ett tag ifall personen sitter och läser. Jag tänkte jag skulle kontakta alessadro som har podden ”Försvunnen” ch har en dialog med honom först

Ja, eller ffa - kontakta polis om du vet vem den ev tredje gm är...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in