2022-11-01, 08:30
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Min dunsspekulation är:

Ingredienser:
Två tjejer som äääälskar varandra och en strap-on.

De sätter på varandra så det står härliga till. Mitt under orgasmen knackar en granne på. Inte fan avbryter man akten för det. De verkar ha fortsatt efter det också att grannen störde. TT har i det här läget redan lämnat lägenheten.
Grannen/grannarna har nog hökat vid dörren och övervakat så om T hade lämnat hade dom sett det.
Citera
2022-11-01, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Så hela familjen är med i en komplott? Nja köper det inte.

Inte nödvändigtvis hela familjen. Vi har väl inte bergkoll på vad de gjort under natten och det som sägs behöver ju inte nödvändigtvis vara sant heller? Om man nu skall spekulera i att något annat än det mest uppenbara har hänt. Jag håller med om att det inte är speciellt troligt men heller inte helt uteslutet.
Citera
2022-11-01, 08:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av just_a_girl
Undrar om pojkvännen hade sparat inspelningen, det ger honom ett perfekt alibi. Vad är det som säger att han eller någon annan inte hämtade henne tidigare under kvällen, redan vid det första samtalet till honom. Tjejerna kan tro att de behöver skydda varandra och därför inte pratar då de varit separerade under kvällen. Kanske var det TT:s telefon i cykelkorgen som pep som JJ tog in om det stämmer att hon tagit in en påse från cykeln senare på natten.
Kanske var det inte T telefon då J hade den på sig t/r mcdonalds, hon är inte magiker.
Citera
2022-11-01, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
att dom fått ut kroppen obemärkt är inte svårare förklarat att dom väntat 1-2-3 timmar efter återkomsten från donken, folk lär inte vara uppe så sent tror jag iaf
Har de väntar har de inte haft mycket tid på sig, vilket pekar på att de i så fall dumpat kroppen i vatten utan närmare eftertanke. För att ta sig till vatten den aktuella natten behövs en medhjälpare om uppgifterna om att de ej ska ha haft tillgång till JJs bil under natten stämmer.
Citera
2022-11-01, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Den beställdes förra veckan och bör bli klar denna. Själva P7 an tar bara någon timme.

Det beställdes ovanligt fort. Antingen gav dom ett väldigt förvirrat intryck redan inledande förhör eller kanske dom ville skrämma upp dom och visa allvaret med situationen.

Ok tack för infon 🙏 ja man kan hoppas att de går ut med vad de kom fram till iaf …
Citera
2022-11-01, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaj Björkhagen
Tänker du att den Skoda Fabian XZP ska ha använts som transportmedel till McDonalds? Är det den beryktade ”Silverfärgade BMW:n”?

Man kan tänka sig det då två av tre fordon var på plats höromdan. Återstår att se.

BMWn och ryktet har jag inte koll på men i färg kanske stämmer då.
Citera
2022-11-01, 08:47
Medlem
[Strange Days]s avatar
Försöker tänka lite utanför boxen...

I väldigt många fall när det gäller unga kvinnor som försvinner så är det oftast någon närstående som är förövare - pojkvän, ex-pojkvän, eller en vän i den innersta vänskapskretsen.

Om man tittar på vad som framkommit i tråden och vad som står i sammanfattningen så kan man läsa följande:

- TT har varit tillsammans med sin pojkvän AW i ca ett och ett halvt år.
- Tiden innan försvinnandet har högljudda gräl hörts i AW:s lägenhet vid flera tillfällen.
- Belysningen i lägenheten har varit tänd dygnet runt under en tid.
- AW har varit på Missing People's inledande uppsamlingar men inte aktivt deltagit i sökandet.
- Både AW och TT har tidigare umgåtts med åtminstone en av de nu häktade kvinnorna.

Vet inte om det har framkommit fler uppgifter i tråden om AW än vad som finns i sammanfattningen, men min magkänsla säger att han kanske trots allt är inblandad på något vis.

Vad som talar emot AW:s eventuella inblandning är att han inte är häktad, samt att AW troligtvis är en av de personer som polisen har hållit förhör med mer än en gång.

Jag ställer mig trots detta ändå frågan om det kan vara så att AW har fortsatt ha kontakt i någon utsträckning med den av de misstänkta som han tidigare hade kontakt med.

Kanske har TT känt till att han har hållit kontakten med den misstänkta, och har varit besviken/förbannad på honom för detta, och att det är det bråken har handlat om.

Detaljen angående att belysningen i AW:s lägenhet har varit tänd dygnet runt kan kanske tyda på mental ohälsa - t. ex. insomnia som kan leda till psykoser.

Oavsett om polisen har avskrivit AW som eventuellt misstänkt eller inte så är det nog ändå klokt om de håller alla möjligheter öppna och inte 100% utesluter något eller någon. Att totalt avfärda personer i ett sådant här svårlöst fall vore mycket oklokt.
Citera
2022-11-01, 08:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Helt sjukt att man inte kan få fram var de har gjort av kroppen och vem som transporterar den.
Det är ingen jävla film det här, MGMS snackar inte då blir det svårt att avancera, men jag tror MH kommer sjunga ut alldeles strax, JJ pappa kanske skötte transporten, men jag personligen tror att bara JJ o MH är inblandade
Citera
2022-11-01, 08:51
Medlem
KaptenVintergatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akeJJ
Betalvägg.

” Räddningstjänsten, polis och ambulans ryckte ut till Vetlanda under natten mot tisdag, där en larmare hade hört en hög smäll. Tre enheter från räddningstjänsten ryckte ut efter larmet vid 02-tiden, men kunde inte hitta vad som orsakat smällen. De lämnade därför platsen och ambulansen likaså. Ärendet lämnades över till polis som fortfarande var kvar vid 04.30.
Polisen uppger att det inte hittats några tecken på personskador eller materiella skador, men att de vill utreda om någon smällt exempelvis en smällare eller banger. Larmaren som ringde SOS Alarm har förhörts och en anmälan kommer eventuellt att upprättas om polisen hittar några tecken på att smällen varit riktad mot personen ifråga.”

Anmälan gjordes huset bakom jj’s hus
Citera
2022-11-01, 08:52
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Linalo1990
Försöker följa tråden men tappar (förutom hoppet om delar av mänskligheten) både fokus och tålamod av all sörja.

Ber om ursäkt om min fråga redan är avhandlad ett par hundra gånger.

Vad vet vi om personen som körde J till McD? Är det fullständigt uteslutet att denne ljuger? Skulle han kunna ligga bakom detta, ensam eller med hjälp?
Tänker på den resa till McD som T’s mobil gjorde, den behöver ju inte ligga i J’s ficka under vägen utan föraren kanske hade den? Det skulle också delvis förklara varför cykeln flyttades senare. Tänker att när de kommer tillbaka från McD så plockar J påsen i cykelkorgen och säger typ ”T verkar ha gått hem istället för att ta sin cykel”, mannen förstår då att T cyklat och flyttar hennes cykel.

Anledningen till att jag öht funderar på om tjejerna är oskyldiga är mest den där lögnen om resan till McD. Den passar liksom inte in. Försöker tänka varför man skulle dra till med en sådan lögn som man vet med sannolikhet kommer att avslöjas omgående.
Antingen har något hänt när J var borta och M var ensam i lgh. Händelsen är såpass viktig (T avlider) att man desperat måste ge personen som befann sig där ett alibi och tänker inte exakt på konsekvenserna av en sådan lögn. Skulle ovan scenario vara fallet så borde väl J till slut säga som det är? Att hon var ensam.
Eller så har båda varit delaktiga och i paniken så tror de att de kan ge varandra alibi genom att säga att de var tillsammans hela tiden. För mig känns inte den tabben så sannolik att begås av någon som uppenbarligen isf är kapabel till att mörda någon och forsla bort samt gömma en kropp så som de lyckats med hittills.

Jag förstår såklart att det kanske är helt onödigt att spekulera i om andra scenarion än att tjejerna är skyldiga. Polisen kanske redan har hyfsat klart för sig att de är det.
Men för varje dag som går så känner jag mig mer benägen att leta efter andra tänkbara möjligheter.

Ännu ett inlägg med sörja och spekulationer. Ber om ursäkt i förväg.
Grannen är jätte grön. Har alibi som pojkvännen, JJ hade aldrig lämnat lägenheten om T var vid liv, det som skedde var improviserat o stressigt då grannen dök upp, MH ombads stanna kvar till JJ återvänder, JJ borde lämnat luren i lägenheten samt sagt att MH inte var med på resan till donken då ingen ser henne, (trots att hon är neger) Dom måste ju ha snackat ihop sig, men varför kom det inte överens då att MH stannat kvar medans JJ dragit till donken? att det ska vara så jävla svårt
Citera
2022-11-01, 08:56
Medlem
KaptenVintergatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Den 22 okt brände en kille (känd av polisen sen tidigare) av någon slags bomb utanför en lägenhetsdörr centrala vetlanda. Han lyckades skada sig själv allvarlig medans dörren stod pall.

Kanske varit uppe tidigare i tråden.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/explosion-vid-lagenhetsdorr-i-vetlanda

Edit. En entrédörr på lasarettgatan, där T s pojkvän bor.

I remember !

Jag tror jag vet vem den tredje gmg är ( om det finns en som gw säger ) , men jag tänker att jag ska hålla det inne ett tag ifall personen sitter och läser. Jag tänkte jag skulle kontakta alessadro som har podden ”Försvunnen” ch har en dialog med honom först
Citera
2022-11-01, 08:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Jotaalfa
Har de väntar har de inte haft mycket tid på sig, vilket pekar på att de i så fall dumpat kroppen i vatten utan närmare eftertanke. För att ta sig till vatten den aktuella natten behövs en medhjälpare om uppgifterna om att de ej ska ha haft tillgång till JJs bil under natten stämmer.
Kan inte JJ pratat med föraren på donken om skjuts/att dom ska bli upplockade senare? spekulerar bara då, men vi säger att dom väntat 1 timme max 2, finns väl även brunnar man kan dumpa en kropp? samt lägga bråte eller sten eller sand/jord ja vadfan som helst för att täcka en kropp, och givetvis är det en ödebrunn inte där folk normalt vistas
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in