2022-11-01, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruEd
Den blir faktiskt betydligt lättare att bära. Enklare att förflytta överhuvudtaget, att rulla osv.. OBS. att den blir lättare och det inte behöver betyda enklare. Att få ner en likstel kropp i en väska blir svårare men att lyfta från punkt a till punkt b blir betydligt lättare särskilt om man är två.

Men svårare få in i en bil
Lisa Holm mördaren fick in henne i ett klädskåp, var mjuk då
Citera
2022-11-01, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PussiKatt
Vad märkligt! Den kortaste tidsangivelsen jag kan hitta är 6 timmar. Men det beror kanske på omständigheterna. 2 timmar är dock bara hälften av de 4 timmar du anger.
Det beror på variationer i t.ex kroppens skick, temperatur, ålder m.m. samt omgivande förhållanden och temperatur bland annat. Så det kan skilja sig åt ganska rejält hur snabbt förloppet går.
Citera
2022-11-01, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Snart hoppas jag de knäcker MH. Om inte, låt henne träffa sina föräldrar så tror jag hon tar sitt förnuft till fånga. Helt övertygad om att JJ är den skyldige, MH har råkat vara vän med fel person och blivit medhjälpare. Ta 2 år och häng ut psykopaten som hör hemma bakom lås på livstid. Att elda pojkvännen ytterdörr säger allt om denna människa. Farlig, farlig, farlig.

Jag är också en av er som detta försvinnande gripit tag i o lider verkligen med nära o kära. Det måste vara helt overkligt o fruktansvärt att uppleva som närstående när man på avstånd blir så påverkad. Befinner mig i helt fel landsände o har ingen kunskap om området som många av er andra har, så jag har mer fastnat i det här med vad som föregått denna galenskap som allt mer framkommer. Helt plötsligt slog det mig frågan om det finns någon koppling mellan att TT slutade/pausade sina läkarstudier o flyttade hem o det som händer nu. Har JJ besökt henne i Linköping o nåt har hänt där eller flyttade TT hem och då hände nåt? Tänker också utifrån att pojkvännens mamma uttryckt att TT inte pratat om JJ sista tiden. Det innebär ju som jag utläser det, att hon gjort det förr. Ett långskott kanske men lite intressant.
Citera
2022-11-01, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Har suttit och funderat lite visst hon kan vara vid liv om detta handlar om en drogskuld så är hon mer värd levandes än död för annars få inte personen det hon kan vara skyldig, Likväl som hon kan vara tagen av daga pga samma sak för ngt random gräl handlar inte detta om utan det har alvarligare botten än vad vi tror gissar jag!

Handlar det om att hon är vid liv kan hon vara var som gisslan dvs någonstans där dessa har fått drogerna från, Är hon tagen av daga då måste man finna vart var dessa personer mest utanför lägenheten tex problemet mobilen hittar man den då hittar man den försvunna!

De två häktade vet vart hon finns till 100% men dem är rädda att säga som det är i förhör pga rädsla, Hade det varit normala tjejer hade dem inte kunnat hålla tyst för någon av dessa hade sagt som det är i förhör men nu är dem rädda för sina egna liv.....
Yes så tror jag med.. de är rädda för någon där ute👍
Citera
2022-11-01, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Märkligt vad alla tror att den ena av kvinnorna är oskyldig. Båda är ju anhållna.
Inte oskyldig utan en är drivande och den som orsakar TT död, den andre är där och hjälper till. Givetvis är båda då anhållna.
Citera
2022-11-01, 16:29
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adnil11
Ja, precis. Det där scenariot känns en smula märkligt.....

Så misstänksamt när hon skriver ”hjälper min pappa” i annonsen som om världen vore intresserad av just det.
Citera
2022-11-01, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Om man lyssnar på grannens berättelse så säger de alltså att de hörde tunga dunsar typ 50 - 100 kg. När han sedan gick upp hörde han några smällar mot väggen som kunde vara sparkar.
Men han ringde inte 122 eftersom han inte hörde några skrik.
Detta är ju ett väldigt märkligt faktum. Om det pågick en dödsmisshandel i lägenheten borde man ju ha hört skrik.

Min slutsats är att hon blev kvävd helt enkelt. Mördarna kan ha lagt en snara run halsen och dragit ner henne på golvet. Kanske satt hon i en stol som föll bakåt. Då uppkom dunsarna.
Sedan låg hon på golvet och sparkade mot väggen tills hon förlorade medvetandet.

Dunsarna kan ha varit fingerade. Det hela skulle antagligen se ut som om ett mord hade skett i lägenheten.
Om man tänker vidare hur fick de i så fall ner kroppen för trappan på andra våningen. Tungt att bära på en kropp som väger ca 60-65 kg för två personer.

Nä, här ligger en hund begravd.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Drog till med badkar men vet inte om det finns i lgh.

Kanske inte är så troligt i en liten 1:a, men alternativt kan TT placerats på WC avsvimmad, sedan sparkar hon i väggen om hon vaknar tilloch blir strypt där, fungerar lika bra. 10 sparkar känns väl rimligt innan man svimmar om man blir strypt...
Citera
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Dessutom ser jag med oro på P7an då de begärt ”utan särskild utskrivningsprövning” vilket innebär att man om rätt förutsättningar bedöms finnas, kan dömas till RPV, men bedömas frisk och färdigbehandlad efter nån månad och blir släppt. Därför borde det ALLTID finnas ett fängelsestraff i grunden så att personen som bedöms frisk kan avtjäna på anstalt resterande år.

Nu pratar du över min kunskapsnivå. Vad är RPV?
Hittade inget på Google om det.

EDIT: Hittade det nu.

För vanliga psykiska besvär såsom depression, paniksyndrom, social fobi, hälsoångest, insomni och IBS kan det ibland vara svårt att snabbt få bra behandling. Inom Region Stockholm finns då Internetpsykiatri som ett alternativ och erbjuder internetförmedlad KBT för personer med lindriga till måttliga besvär.

https://www.rattspsykiatristockholm.se/
Citera
2022-11-01, 16:32
Medlem
Bunkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taratara85
Alltså...ett lik blir ju stelt hyfsat snappt(ett par timmar)
Om nu dunsarna hördes vid 2:30 och JJ åkte till Donken vid 03 och de behövde vänta med likfrakt...då måste de stoppat ner henne i något direkt. Så på 30 min ska hon behövt döda och trycka in en människa i någonting..
Alltså inte ens tänkt hur hon ska få till det,inte ens funderat på vad som just hänt.

Det här är den knepigaste skit jag läst på länge.

hon kanske var ”halvdöd” när de tog henne från lägenheten. Alltså medvetslös eller hjärndöd men med puls. Ingen vet..
Citera
2022-11-01, 16:33
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Då hittar man kranvatten i lungorna, inte sjövatten, om man får tro CSI.
Det var väl det som de utredde Johanna Möller för angående hennes ex .
Citera
2022-11-01, 16:33
Medlem
PussiKatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Det beror på variationer i t.ex kroppens skick, temperatur, ålder m.m. samt omgivande förhållanden och temperatur bland annat. Så det kan skilja sig åt ganska rejält hur snabbt förloppet går.
Det är vad jag hittar när jag googlar också. Men det vanligaste verkar vara ca 8-10 timmar. Såg att fysisk aktivitet innan döden kan snabba på det (säg att offret slogs för sitt liv en stund), men hur mycket vet jag inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in