2022-11-01, 01:17
Medlem
Har följt denna tråd dagligen nu enda sedan efterlysning och i tidiga stadiet är teorierna faktikst inte ett dugg omöjliga.
Men senaste dagarnas spekulationer gör mig fan mörkrädd… tror folk på riktigt att JJ och MH blivit förda bakom ljuset av ett trafficinggäng?!?! I Vetlanda?!?!
Jag kan ta om det nu är så att misstänkta Gm använd droger och T fått nyss om detta och kankse varit orolig för någon av tjejerna och bråket urartat, men jag kan inte för fem öre ta in att det vore trafficing inblandat.
Jag fattar också att folk är trötta på att inget kommer ut från utredningen men hur stor verklighetsuppfattning har man ifall man tror trafficing i lilla lilla Vetlanda pågår?

Jag avslutar med att skriva att jag faktiskt inte har en enda sysning om vad som kan hänt, många som varit inne på att det hela förmodligen bara varit en olycka och att misstänka GP (gärningspersoner) handlar i panik och på något mirakulöst sätt lyckats få bort T från lägenhet, offentlighet, gata eller vart nu olyckan inträffat.

Vill passa på att be alla tänka på att tjejerna som sitter häktade faktiskt bara är misstänka, det finns en liten chans att de faktiskt är helt oskyldiga. Och skulle det vara så att de är oskyldiga så är vi som sitter bakom skärmar med och förstör deras liv genom att hänga ut och skapa trådsanningar.
Senast redigerad av Thatmarraguy 2022-11-01 kl. 01:19. Anledning: Felstavning
Citera
2022-11-01, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BillBass
Intressant. Det kan faktiskt ha varit polisen.

Från AB:s låsta artikel ("Stor kartläggning") som en annan användare såg till att snabbt "arkivera":

https://archive.ph/Ixlil#selection-2501.0-2513.132 Min fetning.

Tror jag läst den artikeln 5 ggr och ändå har jag inte förrän nu riktigt reagerat på att polisen uppges ha varit i JJs lägenhet redan på söndagen. Stämmer uppgifterna i citatet kan man verkligen inte anklaga polisen för att vara sena på bollen. Jag är medveten om att det inte framgår att det är JJs lägenhet, men någon annan tolkning verkar orimlig.

Tack.

Ska läsa artikeln.
Citera
2022-11-01, 01:22
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TuckerandDale
Ok börjar med en off topic " ber om ursäkt till moderatorn på tråden" ... Du har aldrig varit kriminell eller umgåtts med torped och dylikt, så kom för fan inte och säg till mig hur dessa tänker.
Har dessa tjejer lurat upp Tova till lägenheten med ytterligare "folk som är kriminella, torpeder, knarklangare, what ever så är då de fan mer under IQ gränsen av vad som räknas som utvecklingsstörning!

Varför så aggressiv? Jag har inte skrivit ett ord om hur kriminella ”tänker”, utan teorier om vad som kan ha hänt.

Du verkar insatt så då frågar jag dig nu. Om du vill röja en person ur vägen (Tove i det här fallet), vore det inte utmärkt att använda medhjälpare som har IQ på gränsen till utvecklingsstörd? De gör grovjobbet att lura personen dit du vill.

Skulle du hota att döda dessa IQ på gränsen till utvecklingsstörda om de glappar till polisen?
Citera
2022-11-01, 01:32
Medlem
Mercedes avatar
Citat:

Från AB:s låsta artikel ("Stor kartläggning") som en annan användare såg till att snabbt "arkivera":

Tror jag läst den artikeln 5 ggr och ändå har jag inte förrän nu riktigt reagerat på att polisen uppges ha varit i JJs lägenhet redan på söndagen. Stämmer uppgifterna i citatet kan man verkligen inte anklaga polisen för att vara sena på bollen. Jag är medveten om att det inte framgår att det är JJs lägenhet, men någon annan tolkning verkar orimlig.
Med tanke på hur otroligt snabba polisen var då så låter det som de visste något troligen hänt.
Tänkte på vad någon sa om att Toves pojkvän hade hört nått i bakgrunden när han lyssna av Toves meddelande på mobilen på morgonen, kanske ligger någon sanning i det då.
Svårt tänka mig att polisen skulle få eld i baken så snabbt annars?
Citera
2022-11-01, 01:42
Medlem
TuckerandDales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Varför så aggressiv? Jag har inte skrivit ett ord om hur kriminella ”tänker”, utan teorier om vad som kan ha hänt.

Du verkar insatt så då frågar jag dig nu. Om du vill röja en person ur vägen (Tove i det här fallet), vore det inte utmärkt att använda medhjälpare som har IQ på gränsen till utvecklingsstörd? De gör grovjobbet att lura personen dit du vill.

Skulle du hota att döda dessa IQ på gränsen till utvecklingsstörda om de glappar till polisen?

Nope det vore hjälpen till ett långt fängelsestraff.
Plus att plågan av att veta att man från början vet att dessa människor är opålitliga, med dessutom mindre IQ hade plågat en enormt när man sitter på Kåken.
Nä har småflickorna haft ihjäl Tova så är det troligen de själva som gjort det och sedan ringt efter hjälp att göra sig av med kroppen med några/någon som är lika korkade som töserna är.
Citera
2022-11-01, 01:50
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TuckerandDale
Nope det vore hjälpen till ett långt fängelsestraff.
Plus att plågan av att veta att man från början vet att dessa människor är opålitliga, med dessutom mindre IQ hade plågat en enormt när man sitter på Kåken.
Nä har småflickorna haft ihjäl Tova så är det troligen de själva som gjort det och sedan ringt efter hjälp att göra sig av med kroppen med några/någon som är lika korkade som töserna är.

Om det skett spontant och flickorna har ringt efter hjälp är det ju synligt i deras mobiler. Hur tänker du i så fall kring att polisen inte har häktat någon/några medhjälpare?
Citera
2022-11-01, 01:51
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thatmarraguy
Har följt denna tråd dagligen nu enda sedan efterlysning och i tidiga stadiet är teorierna faktikst inte ett dugg omöjliga.
Men senaste dagarnas spekulationer gör mig fan mörkrädd… tror folk på riktigt att JJ och MH blivit förda bakom ljuset av ett trafficinggäng?!?! I Vetlanda?!?!
Jag kan ta om det nu är så att misstänkta Gm använd droger och T fått nyss om detta och kankse varit orolig för någon av tjejerna och bråket urartat, men jag kan inte för fem öre ta in att det vore trafficing inblandat.
Jag fattar också att folk är trötta på att inget kommer ut från utredningen men hur stor verklighetsuppfattning har man ifall man tror trafficing i lilla lilla Vetlanda pågår?

Jag avslutar med att skriva att jag faktiskt inte har en enda sysning om vad som kan hänt, många som varit inne på att det hela förmodligen bara varit en olycka och att misstänka GP (gärningspersoner) handlar i panik och på något mirakulöst sätt lyckats få bort T från lägenhet, offentlighet, gata eller vart nu olyckan inträffat.

Vill passa på att be alla tänka på att tjejerna som sitter häktade faktiskt bara är misstänka, det finns en liten chans att de faktiskt är helt oskyldiga. Och skulle det vara så att de är oskyldiga så är vi som sitter bakom skärmar med och förstör deras liv genom att hänga ut och skapa trådsanningar.

Tack för nyktert inlägg! Jag håller helt med om att det är fantastiskt hur folk kan spåna fram de mest vilda teorier som sannolikt ligger så långt ifrån vad som faktiskt har hänt som det bara går att komma.

Och just vad som faktiskt har hänt med Tova, ja det är ju den stora $10K frågan...

Jag är definitivt inte insatt i statistik för denna typen av brottslighet, men skulle gissa på att i de allra flesta fall där unga kvinnor försvinner så är det oftast personer i deras direkta närhet som är förövare - alltså pojkvänner eller ex-pojkvänner.

I Del 1 av sammanfattningen så står det noterat att det flera gånger under en tid innan försvinnandet har hörts högljudda bråk i pojkvännens lägenhet.

Varför har Tova och pojkvännen legat i luven på varandra?
Citera
2022-11-01, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Med tanke på hur otroligt snabba polisen var då så låter det som de visste något troligen hänt.
Tänkte på vad någon sa om att Toves pojkvän hade hört nått i bakgrunden när han lyssna av Toves meddelande på mobilen på morgonen, kanske ligger någon sanning i det då.

Alltså det där behövs inte ens överanalyseras. Det finns ett jätteenkelt svar på den frågan.

T ringer in ett röstmeddelande till sin pojkvän 02:30 att hon är på väg hem.
T kommer inte hem.
Pojkvännen får ingen kontakt med T runt 7-8 timmar senare när han vaknar upp.
= något har hänt.

Mer än så behöver det inte handla om för att polisen ska klura ut att det är dags att ge sig ut för att leta när en person som har sagt att hon är på väg från A till B inte dyker upp till B utan att höra av sig kring en eventuellt ändrad plan (betänk att personen i fråga varit nogrann nog att meddela att hon skulle till punkt B, en sådan person hade annars troligen meddelat på nytt om planen ändrades till C istället).
Citera
2022-11-01, 02:08
Medlem
TuckerandDales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Om det skett spontant och flickorna har ringt efter hjälp är det ju synligt i deras mobiler. Hur tänker du i så fall kring att polisen inte har häktat någon/några medhjälpare?

Men snälla du!

Du har ju varit inne både på trafficking,drogmaffia och så vidare.

Har inte alla telegram,en extralur med oregistrerat sim, snap,,darkweeb osv.

Bara spinner vidare på konspirationsteorier 😘😉
Citera
2022-11-01, 02:14
Medlem
just_a_girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Alltså det där behövs inte ens överanalyseras. Det finns ett jätteenkelt svar på den frågan.

T ringer in ett röstmeddelande till sin pojkvän 02:30 att hon är på väg hem.
T kommer inte hem.
Pojkvännen får ingen kontakt med T runt 7-8 timmar senare när han vaknar upp.
= något har hänt.

Mer än så behöver det inte handla om för att polisen ska klura ut att det är dags att ge sig ut för att leta när en person som har sagt att hon är på väg från A till B inte dyker upp till B utan att höra av sig kring en eventuellt ändrad plan (betänk att personen i fråga varit nogrann nog att meddela att hon skulle till punkt B, en sådan person hade annars troligen meddelat på nytt om planen ändrades till C istället).

Undrar om pojkvännen hade sparat inspelningen, det ger honom ett perfekt alibi. Vad är det som säger att han eller någon annan inte hämtade henne tidigare under kvällen, redan vid det första samtalet till honom. Tjejerna kan tro att de behöver skydda varandra och därför inte pratar då de varit separerade under kvällen. Kanske var det TT:s telefon i cykelkorgen som pep som JJ tog in om det stämmer att hon tagit in en påse från cykeln senare på natten.
Citera
2022-11-01, 02:14
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede

Ja, verkligen.

Och sökt igenom JJs lgh redan på söndagen till sent inpå natten. JJ måste ha varit anhållen direkt, "i sin frånvaro" som det hette förr.

Även att de sedan anhålls så fort in i förhören.

Polisen måste verkligen ha något ordentligt.
Citera
2022-11-01, 02:19
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:

Ja, vilken bra artikel. Tack för den!

Polisen var verkligen snabba. JJ verkar ha varit svår att få tag på under hela söndagen, och inte sov i lgh......

MH, var tydligen hemma, anhölls hon redan på söndagen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in