Citat:
Ursprungligen postat av
Thatmarraguy
Har följt denna tråd dagligen nu enda sedan efterlysning och i tidiga stadiet är teorierna faktikst inte ett dugg omöjliga.
Men senaste dagarnas spekulationer gör mig fan mörkrädd… tror folk på riktigt att JJ och MH blivit förda bakom ljuset av ett trafficinggäng?!?! I Vetlanda?!?!
Jag kan ta om det nu är så att misstänkta Gm använd droger och T fått nyss om detta och kankse varit orolig för någon av tjejerna och bråket urartat, men jag kan inte för fem öre ta in att det vore trafficing inblandat.
Jag fattar också att folk är trötta på att inget kommer ut från utredningen men hur stor verklighetsuppfattning har man ifall man tror trafficing i lilla lilla Vetlanda pågår?
Jag avslutar med att skriva att jag faktiskt inte har en enda sysning om vad som kan hänt, många som varit inne på att det hela förmodligen bara varit en olycka och att misstänka GP (gärningspersoner) handlar i panik och på något mirakulöst sätt lyckats få bort T från lägenhet, offentlighet, gata eller vart nu olyckan inträffat.
Vill passa på att be alla tänka på att tjejerna som sitter häktade faktiskt bara är misstänka, det finns en liten chans att de faktiskt är helt oskyldiga. Och skulle det vara så att de är oskyldiga så är vi som sitter bakom skärmar med och förstör deras liv genom att hänga ut och skapa trådsanningar.
Tack för nyktert inlägg! Jag håller helt med om att det är fantastiskt hur folk kan spåna fram de mest vilda teorier som sannolikt ligger så långt ifrån vad som faktiskt har hänt som det bara går att komma.
Och just vad som faktiskt har hänt med Tova, ja det är ju den stora $10K frågan...
Jag är definitivt inte insatt i statistik för denna typen av brottslighet, men skulle gissa på att i de allra flesta fall där unga kvinnor försvinner så är det oftast personer i deras direkta närhet som är förövare - alltså pojkvänner eller ex-pojkvänner.
I Del 1 av sammanfattningen så står det noterat att det flera gånger under en tid innan försvinnandet har hörts högljudda bråk i pojkvännens lägenhet.
Varför har Tova och pojkvännen legat i luven på varandra?