Citat:
Ursprungligen postat av
linakova
Den teorin har ju tagits upp här i tråden tidigare också. Eftersom du frågar mig så får jag ju säga att jag har noll koll på vad en sådan kvinna är värd (tack och lov, eftersom jag varken köper sex eller har insyn i den typen av brottslighet), men rent spontant tänker jag ju mig annars att om man vill ha en liten vithyad och rödhårig tjej så väljer man väl inte att röva bort en högintelligent läkarstudent heller?
Och på vilket sätt skulle M och J ens ha någon kontakt med någon som idkar trafficking? Och varför skulle de ens riskera sina egna liv (karriärer) och åka in på kåken för någon annans eventuella trafficikingintresse i T? Isf vore det ju mycket mera logiskt att den som hade ett sådant intresse i T isf helt enkelt kidnappade henne helt random närsomhelst annars. Inte skulle M och J sätta sig i den där sitsen för en sådan anledning. Känns för osannolikt.
JJ och MH umgås väl med kriminella? Verkar vara en utbredd droghandel och mycket skit som händer i Vetlanda.
Min gissning:
JJ och MH blir förda bakom ljuset, uppgiften är att lura hem Tove till JJs lägenhet och ”tala ut” med några av deras kompisar som väntar i lägenheten (fast det vet inte Tove).
Tove har fått nys om något som hotar de kriminella och de vill röja henne ur vägen. JJ och MH ser till sin fasa att det är ett bakhåll och att de har agerat ”nyttiga idioter” som lockat Tove till lägenheten. De skulle ju bara ”tala ut”, men de ser Tove drogas eller vad som nu händer.
Detta med trafficking är ett vidare spår, men finns sådana kontakter är det inte omöjligt. I sådana fall skulle Tove vara vid liv (vilket jag innerligt hoppas, och att hon återfinns).
Om JJ och MH hotats med att de själva, och/eller nära och kära, blir dödade om de så mycket som andas något för polisen; därav tystnaden.
Jag ställer mig frågande till nyreggade medlemmar som direkt öser ut skit om JJ. Det kan likväl vara ett sätt att flytta fokus för att skydda gärningsmän.