2022-11-01, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
1. Tveksamt att JJ skulle lämna MH o T själva.
2. T hade med all sannolikhet gör ljud/motstånd ifrån sig vid bortförandet från lägenheten.
3. inget skrik under hela perioden T var där = hon blir strypt i samband med dunsarna
4. Nu vet jag inte hur de fick ut kroppen ur lägenheten, men större chans att komma undan om T är död, än att du med våld får föra ut henne, hon kan skrika och kan sparka m.m tillkalla uppmärksamhet o fan å hans moster, grannarna är säkert på helspänn m.m
5. Det hela skedde så snabbt och i vredesmod, det kanske svartnade i JJ ögon hon kunde inte se T lycklig med sin pojkvän och var avundsjuk eller så sa T något riktigt olämplig som fick henne att gå från 0 till 100.

Det är alltså underförstått att det resonemanget byggde på att T var drogad eller medvetslös.
Precis som du säger så är det helt uteslutet att de förde ut T mot sin vilja vid medvetande.

Enda möjligheten isf är att de lämnade huset tillsammans på fötter och att T vid det läget inte förstod att J och M hade en illvillig plan att utföra mot henne i ett senare skede.
Citera
2022-11-01, 00:12
Medlem
Celestrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Alltså jag vet inte. Om jag får tala 100% subjektivt utifrån min egna personliga uppfattning (utan att försöka resonera objektivt alls) så tycker jag liksom att det känns så himla avancerat på något vis att två unga kvinnor skulle begå ett så utstuderat mord tillsammans på en person där de drogar denne till syfte att döda henne senare. Det känns bara liksom för utstuderat och kyligt att två personer ska kunna göra det i samförstånd.

Hade det gällt enbart en MGM hade jag haft mycket lättare att köpa tanken på det resonemanget, men nu gäller det två MGM, och båda är unga kvinnor. Det måste till en helt otroligt speciell dynamik mellan J och M om de nu skulle ha begått ett så utstuderat och kallsinnigt dåd. Bilden man får av M via sociala medier är inte direkt att hon är så pass kallsinnig.

Om man nu skulle tänka sig att de ändå har varit så pass utstuderade så känns det ändå som att de har lämnat för mycket indicier som riktar misstankarna mot dem och trots att de nu då skulle ha gjort det så har de ändå sedan lyckats göra sig av med T på något vis (utan tillgång till bil enligt GW) så pass bra att man ännu inte har hittat T.

Det känns ändå som att något inte stämmer här. Det saknas någon form av variabel.

Den variabeln kan vara en MAN som funnits i lägenheten!
Håller med i det du säger om JJ och MH, för om det fanns ytterligare en person i lägenheten som redan fanns där eller anslöt efter att tjejerna kom dit skulle det förklara mycket. Tjejerna kanske inte ens har rört T.
Citera
2022-11-01, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Håller med dig. Narkotika/människohandel dyker gång på gång upp i mitt huvud.

Vad är en ung, vithyad, rödhårig, kvinna värd på svarta marknaden? Det kommer kvinnor från Östeuropa som säljs som slavar av ligor som opererar i Sverige. Inget förvånar mig längre i denna sjuka värld. Artikel är från 2014. Polisen vet om handeln, men lägger anmälningarna åt sidan.

https://www.expressen.se/gt/kvinnorna-saljs-som-slavar--for-2000-euro/

Menar du att en liga shanghajat Tove mitt i natten i Vetlanda?
Hur visste ligan att det fanns en kvinna just där just då?
Verkar enklare att operera i större städer om man har dunkla mål.
Citera
2022-11-01, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Kvarndammen är den i stan, föredadammen/Föreda kvarndam är den vid rastplatsen.

Sjön där heter Grumlan. Men man säger nästan alltid att man ska ned och bada i Östanå om man ska dill själva badplatsen.
Emån förbinder sjön Grumlan med Illharjens naturområde och Emån rinner förbi Mela Kvarn Här lite fakta om Illharjen https://sv.wikipedia.org/wiki/Illharjen
Citera
2022-11-01, 00:17
Medlem
Någon som vet om polisen varit i lägenheten fler gånger efter förra måndagen?
Citera
2022-11-01, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Delfinen1
På bottenplan finns tre lägenheter . Den som ligger mot baksidan är i två plan och har rum i källaren. Där har hyresgästen sitt sovrum bland annat

Kan inte se det på planritning. Vet du vart rummet i källaren ligger?

Men var det alltså natten efter som detta skede? Väldigt vågat att vänta så länge om det hade något med försvinnande att göra. 😮

Vet du om även dom här grannarna hade hört dom konstiga bankande ljuden ända ner till sig?
Citera
2022-11-01, 00:19
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Jag skrev att de nog inte tillhör samma familj. Släkt är de säkert men på något annat sätt än bröder. Kusiner?

Filuren här.

I släktträdet här finns bara två barn.
https://www.myheritage.se/site-family-tree-813160541/kornasan
Man måste kanske registrera sig på sidan. Nu levande personer är skyddade så inga förnamn syns.

Om du kollar på facebook där man uppvaktar på födelsedagen så står det:

- Grattis, bror!
- Tack bror

Skulle alla de som kallar varandra bror vara bröder så skulle det vara rätt många.

Släkten är syriska kurder.

Tack för att du förtydligade!

Och sorry för att jag inte riktigt kom ihåg dit nick.
Citera
2022-11-01, 00:20
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jotaalfa
Jag skulle tippa på att oljuden från lägenheten, dunsarna etc, är från en drogad eller grovt alkoholpåverkad person. I så fall talar det för att det antingen rör sig om MH eller TT, och eftersom att den senare är spårlöst borta skulle jag gissa på att det rör sig om henne. Det eventuella mordet har inte skett i lägenheten. Gärningen är semi-planerad men utan vidare eftertanke om konsekvenser. TT tar sig ut från lägenheten på egna ben och förs bort någonstans, antagligen till ett vattendrag. Vad som sker där kan man räkna ut. Hjälp har de haft i alla fall, och jag skulle inte bli förvånad om någon av de MGMen redan börjat prata eller åtminstone gjort några medgivanden till skuld.

Min dunsspekulation är:

Ingredienser:
Två tjejer som äääälskar varandra och en strap-on.

De sätter på varandra så det står härliga till. Mitt under orgasmen knackar en granne på. Inte fan avbryter man akten för det. De verkar ha fortsatt efter det också att grannen störde. TT har i det här läget redan lämnat lägenheten.
Citera
2022-11-01, 00:21
Medlem
Citat:
Jo men nu åsyftade jag inte det rent fysiska. Att båda kan klara av att bära T är vi nog alla ense om. Det jag menar är det psykiska. Att begå ett sådant typ av utstuderat brott där de först drogar offret för att sedan transportera det någon annanstans för att där göra sig av med det, det krävs ett enormt starkt psyke. Det är liksom då inte ett impulsmord längre utan det är ett mord som sker i flera led (steg). Att en MGM kan tänkas klara av det är rimligt. Att två gör det är mer osannolikt. Att dessa två dessutom är förstagångsmördare och unga kvinnor ter sig än mer osannolikt.

Underskatta inte den psykiska påfrestningen i att utsätta andra för brott. En psykopat klarar ju av det, men frågan är ju om båda verkligen är det? M känns trots allt mycket mera "normal" emotionellt sett. J är möjligen en kvinna med psykopatiska drag om vi nu tar i beaktning att hon kanske faktiskt begick det där försöket till mordbrand mot exet.

Linakova, måste först säga att jag håller med dig om att M enligt ditt tidigare resonemang sannolikt är vaken och med på vad som händer.

Angående att vi är flera som tvivlar på att M skulle klara av det hela lika bra rent psykiskt som JJ..

Om de har drogat T så skrev jag nyligen en variant på hur JJ skulle kunna 'lägga över skulden' på M och att M därmed inte avslöjar något så lätt trots ett ev vekare psyke.
Citera
2022-11-01, 00:23
Medlem
Celestrons avatar
Efter vad jag läst var man från början ett stort kompisgäng som sedan delade sej i 2 grupper. Det är inte ovanligt att sådana gängdelningar beror på att det ena gänget börjar med droger. Kanske vad det därför T var orolig för sin kompis på "Nöjet", för att hon hamnat i fel gäng?

Fast därifrån till mord är ju steget långt?
Citera
2022-11-01, 00:30
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Den teorin har ju tagits upp här i tråden tidigare också. Eftersom du frågar mig så får jag ju säga att jag har noll koll på vad en sådan kvinna är värd (tack och lov, eftersom jag varken köper sex eller har insyn i den typen av brottslighet), men rent spontant tänker jag ju mig annars att om man vill ha en liten vithyad och rödhårig tjej så väljer man väl inte att röva bort en högintelligent läkarstudent heller?

Och på vilket sätt skulle M och J ens ha någon kontakt med någon som idkar trafficking? Och varför skulle de ens riskera sina egna liv (karriärer) och åka in på kåken för någon annans eventuella trafficikingintresse i T? Isf vore det ju mycket mera logiskt att den som hade ett sådant intresse i T isf helt enkelt kidnappade henne helt random närsomhelst annars. Inte skulle M och J sätta sig i den där sitsen för en sådan anledning. Känns för osannolikt.

JJ och MH umgås väl med kriminella? Verkar vara en utbredd droghandel och mycket skit som händer i Vetlanda.

Min gissning:
JJ och MH blir förda bakom ljuset, uppgiften är att lura hem Tove till JJs lägenhet och ”tala ut” med några av deras kompisar som väntar i lägenheten (fast det vet inte Tove).

Tove har fått nys om något som hotar de kriminella och de vill röja henne ur vägen. JJ och MH ser till sin fasa att det är ett bakhåll och att de har agerat ”nyttiga idioter” som lockat Tove till lägenheten. De skulle ju bara ”tala ut”, men de ser Tove drogas eller vad som nu händer.

Detta med trafficking är ett vidare spår, men finns sådana kontakter är det inte omöjligt. I sådana fall skulle Tove vara vid liv (vilket jag innerligt hoppas, och att hon återfinns).

Om JJ och MH hotats med att de själva, och/eller nära och kära, blir dödade om de så mycket som andas något för polisen; därav tystnaden.

Jag ställer mig frågande till nyreggade medlemmar som direkt öser ut skit om JJ. Det kan likväl vara ett sätt att flytta fokus för att skydda gärningsmän.
Senast redigerad av skoputs 2022-11-01 kl. 00:35.
Citera
2022-11-01, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Min dunsspekulation är:

Ingredienser:
Två tjejer som äääälskar varandra och en strap-on.

De sätter på varandra så det står härliga till. Mitt under orgasmen knackar en granne på. Inte fan avbryter man akten för det. De verkar ha fortsatt efter det också att grannen störde. TT har i det här läget redan lämnat lägenheten.

tveksamt.. men ett scenario som skulle kunnat göra att det brutits mellan tjejerna skulle ju kunna vara att JJ eller/och MH blivit lämnade i sticket av T, aspackade, på någon ljusskygg fest där någon av de blivit sexuellt utnyttjad.

säg att hämnden sker denna kväll.

kanske av en inbjuden tredje person.

I övrigt, om uppgifterna om JJ, MH och JJ:s pappa varit vid illjaren sön morgon är det enligt mig det troligaste att JJ:s pappa har hjälpt till att göra av med kroppen. DOCK kan dumpningsplanen ändrats i sista sekund (eller kropp flyttats i efterhand) eftersom de upptäckts där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in