2022-11-01, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Badkar... fick just en otrevlig sinnebild, dom tre dunsarna så taket skakade kommer från överfallet på TT i någon form, hon svimmar, vaknar sedan till när man dränker henne i ev badkar, därav 10 sparkar i väggen när hon kämpar emot... fy fan 😔

Drog till med badkar men vet inte om det finns i lgh.

Däremot så tänker jag att en kompis som är så full så hon har trillat och behöver läggas på en säng nog inte cyklar så stabilt hemåt sen. Om nu inte MH åsyftas förstås.
Citera
2022-11-01, 16:21
Medlem
Raven666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Jo men visst, man kan räkna ut med arslet att T redan är död första dagen.
tycker faktiskt att polisen borde gå ut med mer än dom har gjort. vad har dom att förlora?

Du vet tydligen inte mycket om polisutredningar. Polisen har väldigt mycket på att gå ut och berätta en massa. Det kan finnas detaljer som bara en eventuell mördare känner till (om vi förutsätter att Tove har bragts om livet) som skulle kunna förstöra en utredning helt om det kommer ut.
Citera
2022-11-01, 16:21
Medlem
FruEds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Blir den lättare bära då som stel?

Den blir faktiskt betydligt lättare att bära. Enklare att förflytta överhuvudtaget, att rulla osv.. OBS. att den blir lättare och det inte behöver betyda enklare. Att få ner en likstel kropp i en väska blir svårare men att lyfta från punkt a till punkt b blir betydligt lättare särskilt om man är två.
Citera
2022-11-01, 16:22
Medlem
Märkligt vad alla tror att den ena av kvinnorna är oskyldig. Båda är ju anhållna.
Citera
2022-11-01, 16:23
Medlem
Citat:
Hoppet att hitta Tove vid liv finns fortfarande kvar säger Adam Rullman till Vetlanda-posten.
– Det är absolut vår förhoppning. Det här är naturligtvis komplicerat. Det hade underlättat utredningsarbetet att hitta henne, säger han till tidningen.
https://www.expressen.se/nyheter/sanker-vattnet-i-dammen-letar-spar-efter-tove-21/

Är inte detta en jättemärklig sak att säga, efter att han säger att de har förhoppningen att hitta henne vid liv? Om de hade hittat henne vid liv hade ju fallet varit löst….
Citera
2022-11-01, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Badkar... fick just en otrevlig sinnebild, dom tre dunsarna så taket skakade kommer från överfallet på TT i någon form, hon svimmar, vaknar sedan till när man dränker henne i ev badkar, därav 10 sparkar i väggen när hon kämpar emot... fy fan 😔

Eller hur?
Jag kom på en sak.. om de dränkte henne i badkaret och sedan slängde kroppen i vattnet, kan de hoppas på att gå fria eftersom det blir svårt att bevisa hur hon drunknade ?
Är det så, då är det definitivt planerat mord enligt mig.

F F alltså
Citera
2022-11-01, 16:24
Avstängd
Jag undrar ifall JJ o MH lämnade kvar lurarna hemma för att få till ett "alibi" när de transporterar bort kroppen, eller så är dom helt hjärndöda och har på sig dom tsm med T lur och därför sannolika skäl samt blir förlängning imorgon.
Citera
2022-11-01, 16:24
Medlem
PussiKatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poppisen
En anhörig till mig dog på sjukhus 06.00. Kl. 10.00 var vi med personalen och ordnade klädsel osv. Hen var helt stel i alla delar av kroppen vid det tillfället. Hen var stel i kroppen redan efter två timmar. Jag var där vid dödsögonblicket och hela tiden efteråt.
Vad märkligt! Den kortaste tidsangivelsen jag kan hitta är 6 timmar. Men det beror kanske på omständigheterna. 2 timmar är dock bara hälften av de 4 timmar du anger.
Citera
2022-11-01, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PussiKatt
Inte speciellt bisarr i sammanhanget! Tack för info, det låter ju rimligt att samma sak skulle gälla en människokropp.

Men ja, förflytta är ju en sak. Förpacka/förvara en annan. Är man smart så lägger man liket att stelna i ett läge som gör det lättare att förpacka.

Ja, planen får man nog ha klar. Svårt att ändra på det senare.

F.ö skrev någon (tror kanske det var ditt inlägg) 10 timmar innan total likstelhet infinner sig.
600 kg hästkropp är 100% stel efter 4-5 timmar. Borde inte det gå snabbare, eller iaf lika snabbt för en människokropp på runt 60 kg?

Tillägg: Såg att det diskuterades och kan variera.
Senast redigerad av Linalo1990 2022-11-01 kl. 16:29.
Citera
2022-11-01, 16:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sevanol123
Eller hur?
Jag kom på en sak.. om de dränkte henne i badkaret och sedan slängde kroppen i vattnet, kan de hoppas på att gå fria eftersom det blir svårt att bevisa hur hon drunknade ?

F F alltså

Då hittar man kranvatten i lungorna, inte sjövatten, om man får tro CSI.
Citera
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sevanol123
Eller hur?

F F alltså
Nej, det skulle obduktionen slå hål på om hon hittas. "Fel" vatten skulle vara i lungorna.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Jag tror hon fått hjälp eftersom hon inte verkar haft tillgång till sin bil den morgonen. Kroppen tror jag ligger 1-2 mil från Vetlanda en skogsdunge. Max 50 meter från en mindre avsides grusväg.
Njä, De har haft hela söndagen på sig, då tror jag att man gör det ordentligt och inte slaffsande på nån skogsdunge, hon hade blivit hittad isf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in