2022-11-01, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Ja fast detta är familjen under JJ som har en.

Och de är intressanta!
Citera
2022-11-01, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ska finnas en på Storgatan 71. Grå Skoda Fabia. Dyker den inte upp kan den vara i beslag. Så håll utkik.

Tänker du att den Skoda Fabian XZP ska ha använts som transportmedel till McDonalds? Är det den beryktade ”Silverfärgade BMW:n”?
Senast redigerad av Kaj Björkhagen 2022-11-01 kl. 08:32.
Citera
2022-11-01, 08:13
Medlem
Försöker följa tråden men tappar (förutom hoppet om delar av mänskligheten) både fokus och tålamod av all sörja.

Ber om ursäkt om min fråga redan är avhandlad ett par hundra gånger.

Vad vet vi om personen som körde J till McD? Är det fullständigt uteslutet att denne ljuger? Skulle han kunna ligga bakom detta, ensam eller med hjälp?
Tänker på den resa till McD som T’s mobil gjorde, den behöver ju inte ligga i J’s ficka under vägen utan föraren kanske hade den? Det skulle också delvis förklara varför cykeln flyttades senare. Tänker att när de kommer tillbaka från McD så plockar J påsen i cykelkorgen och säger typ ”T verkar ha gått hem istället för att ta sin cykel”, mannen förstår då att T cyklat och flyttar hennes cykel.

Anledningen till att jag öht funderar på om tjejerna är oskyldiga är mest den där lögnen om resan till McD. Den passar liksom inte in. Försöker tänka varför man skulle dra till med en sådan lögn som man vet med sannolikhet kommer att avslöjas omgående.
Antingen har något hänt när J var borta och M var ensam i lgh. Händelsen är såpass viktig (T avlider) att man desperat måste ge personen som befann sig där ett alibi och tänker inte exakt på konsekvenserna av en sådan lögn. Skulle ovan scenario vara fallet så borde väl J till slut säga som det är? Att hon var ensam.
Eller så har båda varit delaktiga och i paniken så tror de att de kan ge varandra alibi genom att säga att de var tillsammans hela tiden. För mig känns inte den tabben så sannolik att begås av någon som uppenbarligen isf är kapabel till att mörda någon och forsla bort samt gömma en kropp så som de lyckats med hittills.

Jag förstår såklart att det kanske är helt onödigt att spekulera i om andra scenarion än att tjejerna är skyldiga. Polisen kanske redan har hyfsat klart för sig att de är det.
Men för varje dag som går så känner jag mig mer benägen att leta efter andra tänkbara möjligheter.

Ännu ett inlägg med sörja och spekulationer. Ber om ursäkt i förväg.
Citera
2022-11-01, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SayWhatAgain
Du menar JJ och MH.
Annars håller jag helt med dig!
Stämmer! Tack.
Citera
2022-11-01, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linalo1990
Försöker följa tråden men tappar (förutom hoppet om delar av mänskligheten) både fokus och tålamod av all sörja.

Vad vet vi om personen som körde J till McD? Är det fullständigt uteslutet att denne ljuger? Skulle han kunna ligga bakom detta, ensam eller med hjälp?
Tänker på den resa till McD som T’s mobil gjorde, den behöver ju inte ligga i J’s ficka under vägen utan föraren kanske hade den? Det skulle också delvis förklara varför cykeln flyttades senare. Tänker att när de kommer tillbaka från McD så plockar J påsen i cykelkorgen och säger typ ”T verkar ha gått hem istället för att ta sin cykel”, mannen förstår då att T cyklat och flyttar hennes cykel.

Anledningen till att jag öht funderar på om tjejerna är oskyldiga är mest den där lögnen om resan till McD. Den passar liksom inte in. Försöker tänka varför man skulle dra till med en sådan lögn som man vet med sannolikhet kommer att avslöjas omgående.
Antingen har något hänt när J var borta och M var ensam i lgh. Händelsen är såpass viktig (T avlider) att man desperat måste ge personen som befann sig där ett alibi och tänker inte exakt på konsekvenserna av en sådan lögn. Skulle ovan scenario vara fallet så borde väl J till slut säga som det är? Att hon var ensam.
Eller så har båda varit delaktiga och i paniken så tror de att de kan ge varandra alibi genom att säga att de var tillsammans hela tiden. För mig känns inte den tabben så sannolik att begås av någon som uppenbarligen isf är kapabel till att mörda någon och forsla bort samt gömma en kropp så som de lyckats med hittills.

Jag förstår såklart att det kanske är helt onödigt att spekulera i om andra scenarion än att tjejerna är skyldiga. Polisen kanske redan har hyfsat klart för sig att de är det.
Men för varje dag som går så känner jag mig mer benägen att leta efter andra tänkbara möjligheter.

Japp, har precis samma teori!
Citera
2022-11-01, 08:19
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ska finnas en på Storgatan 71. Grå Skoda Fabia. Dyker den inte upp kan den vara i beslag. Så håll utkik.

Ja kära Vetlandabor, håll utkik om den rullar på stan, om inte så är den bärgad av polis.
Grannen har i och för sig säkerligen fått berätta om i vilken bil han och J åkte till donken i och om det var i Skodan så faller det sig naturligt att polis säkrar den tekniskt.
Citera
2022-11-01, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linalo1990

Så hela familjen är med i en komplott? Nja köper det inte.
Citera
2022-11-01, 08:26
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Helt sjukt att man inte kan få fram var de har gjort av kroppen och vem som transporterar den.

Ja det är helt sjukt att polis inte lyckats knäcka två unga tjejer i förhör. Tjejerna ljuger och lögner är inte
det enklaste att avslöja. Särskilt inte om det ligger hat bakom lögnerna. De har blivit uppfostrade med lögner så inte konstigt att de inte kan hålla sig till sanningen.
Senast redigerad av Pythia_88 2022-11-01 kl. 08:28.
Citera
2022-11-01, 08:26
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Jo men nu åsyftade jag inte det rent fysiska. Att båda kan klara av att bära T är vi nog alla ense om. Det jag menar är det psykiska. Att begå ett sådant typ av utstuderat brott där de först drogar offret för att sedan transportera det någon annanstans för att där göra sig av med det, det krävs ett enormt starkt psyke. Det är liksom då inte ett impulsmord längre utan det är ett mord som sker i flera led (steg). Att en MGM kan tänkas klara av det är rimligt. Att två gör det är mer osannolikt. Att dessa två dessutom är förstagångsmördare och unga kvinnor ter sig än mer osannolikt.

Underskatta inte den psykiska påfrestningen i att utsätta andra för brott. En psykopat klarar ju av det, men frågan är ju om båda verkligen är det? M känns trots allt mycket mera "normal" emotionellt sett. J är möjligen en kvinna med psykopatiska drag om vi nu tar i beaktning att hon kanske faktiskt begick det där försöket till mordbrand mot exet.
Det är inga droger inblandat, de har strypt/kvävt henne fast n easy, allt skedde oplanerat givetvis
JJ kanske fick MH att bli psykopat eller involverad utan hennes vilja, men kollade på MH tiktok, verkar vara en efterbliven en
Citera
2022-11-01, 08:28
Avstängd
[quote=extranode|82247074]
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1

Omg.. JJ kanske skulle ut och dumpa cykeln, men så kom grannen ut i trappan och nästan resetade hennes hjärna.

JJ går upp till lgh och hypernervös kommer hon med MH snabbt (och dumt) fram till att hon ska ta med sig båda deras mobiler till mcd och fixa lite positionsalibi

(då JJ förmodligen är rätt smart tänker hon att hon även som sista utväg då kan att skylla på MH i detta brott, eftersom inget vittne egentligen kan intyga att MH varit till mcd),

MEN eftersom TT:s och MH:s mobiler är nästan identiska (spekulation) råkar hon få med sig TT:s mobil istället.. Fail!

Antingen DET eller att hon råkade ha kvar TT:s mobil i fickan skulle förklara det totalt puckade att hon hade TT:s mobil med till mcd. (om hon nu hade det)

Ett tredje alternativ är att kroppen redan var lastad i annan bil, eller blev det alldeles efter att de åkte till mcd.

Detta av en medhjälpare/städare, som det var tänkt att mötas upp med och att hon sedan ska följa med de från mcd, men som ej blev av av någon anledning.
Jag tror att hon var på väg att dumpa luren o ev cykel o nycklar, blev störd av grannen, glömmer att lägga ifrån mobilen hemma, klantarsel kan man lugnt säga, hon är andledningen till att hon sitter samt MH
Citera
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Jag skrev att de nog inte tillhör samma familj. Släkt är de säkert men på något annat sätt än bröder. Kusiner?

Om du kollar på facebook där man uppvaktar på födelsedagen så står det:

- Grattis, bror!
- Tack bror

Skulle alla de som kallar varandra bror vara bröder så skulle det vara rätt många.

Släkten är syriska kurder.

På facebook för varje person finns en rubrik OM veta mer, där finns bröderna upptagna som hans bröder.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Så hela familjen är med i en komplott? Nja köper det inte.

Iallafall minst lika troligt som tex JJs pappa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in