Citat:
Ursprungligen postat av
Assdefender
Om detta stämmer, tyder det på att man inte är helt övertygade om tjejernas inblandning i TTs försvinnande.
Jag tror att gärningsmannaprofilgruppen som kommit in från Noa har bedömt det som väldigt osannolikt att MGM är inblandade med tanke på deras ålder, att de är tidigare ostraffade och att varken Tove eller något konkret har kunnat hittas/knytas till MGM. Det har liksom gått två veckor och T är spårlöst försvunnen samtidigt som varenda millimeter av Vetlanda är finkammat, samt platser som MGM har koppling till. Två tidigare unga ostraffade tjejer är inte kapabla till det.
Lägg till att båda håller tyst, vilket får anses som väldigt ovanligt. Oftast brukar en av dem sjunga inom sinom tid.
Det framstår som osannolikt. Åter. MGM är de sista som såvitt känt såg TT i livet. De har själva, såvitt jag förstår, bekräftat det (dvs det finns ingen uppgift om någon som har sett henne i liv efter det att hon enligt TT påstås ha cyklat hem). Det finns ett antal, högst besvärande, indicier:
- JJ och MT har olika uppgifter om Mcdonaldsutflykten. JJs utsaga har vederlagts av grannen som jag förstår det.
- Det har hörts ett antal dunsar och hammarliknande slag från JJs lägenhet. Dessa har såvitt känt inte fått någon godtagbar förklaring.
- Grannar har knackat på efter dunsar/hammarliknande slag. Ingen öppnade.
- JJ uppträdde märkligt när hon stöter på sin granne lite senare, efter att dunsarna har förekommit.
- JJ påstår att någon ska hämta upp henne för att handla på Mcdonalds. Men när hon istället får skjuts av grannen köper hon typ bara chilicheese (och något mer lätt - minns ej vad)
- Av någon anledning har JJ plockat upp en påse i TT:s cykelkorg när hon återkom. Det framstår som märkligt om JJ trodde att TT då hade cyklat hem.
- JJs cykel har flyttats från TT:s lägenhetshus efter att TT kom hem från Mcdonalds-utflykten.
- JJ och TT påstås ha setts i en immad bil vid ett naturreservat på söndagsmorgonen. Det är ett högst ovanligt ställe att bege sig till, särskilt med bil, en söndagsmorgon efter en fest-lördag som har slutat vid 02-03-tiden. Särskilt om man gillar droger.
- Etc
Jag tror att de är högst inblandade och att en av dem, antagligen JJ, gjort sig skyldig till själva mordet. MT medhjälpare i någon utsträckning. Så även JJ:s fader.