2022-10-31, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Tror även att samma person uppgav att några rumäner blivit inplockade på förhör, vilket visade sig stämma.

Den källan saknar jag?
Citera
2022-10-31, 21:08
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Jag tror inte heller att detta var planerat.

Du tror att MH kommer att ge upp och börja prata? Vi får hoppas att så kommer att ske. Vi får också verkligen hoppas att polisen sitter på mer säkra uppgifter än vad vi gör i denna tråd. Har inget nytt framkommit tills omhäktningen om några dagar så vet ingen hur det kommer att gå.

Vad som är oroande så verkar inget nytt ha framkommit vad vi i a f känner till. Så vi kan enbart hålla oss till allehanda olika teorier. Personligen tror att det finns fler personer inblandade förutom de två häktade.
Det känns utan tvekan att JJ var den drivande i detta fall. jag tror att dom kör en till häktningsperiod sen kanske det släpper MH iaf eller båda. men med punktmarkering då
Citera
2022-10-31, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Den källan saknar jag?

Det bekräftades av flera oberoende användare här i tråden, en av dem jobbar på samma arbetsplats som rumänerna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Det är just det som är konstigt, alla känner alla men ingen verkar känna apan ( medhjälpare). Det måste ju finnas någon som sitter inne med information som kan avgöra att T hittas.

Vet många som känner JJ tex, men det hjälper ju knappast ändå. Dem behöver ju inte veta något om brottet i sig för det. Inte ens hennes närmsta verkar ju veta något, så varför skulle vi resten göra? Hade någon vetat mer hade det varit löst för längesen.

Och dem som mot all förmodan vet mer ingående om vad som hänt är ju såfall inblandade och lär ju absolut inte prata.
Senast redigerad av BlueGypsy 2022-10-31 kl. 21:14.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Ber om ursäkt, måste sett fel.

Var MH ensam i JJs lägenhet med en avliden TT när TTs mobil och JJ var på MC Donalds.
Svaret är med störst sannolikhet ja
Citera
2022-10-31, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oaklake-15
Åker dit nu ! Tar mig 5 min så ska jag ge en uppdatering om adress osv
https://www.google.com/maps/place/Skullaryd+%C3%84lgpark/@57.753506,14.9139459,15z/data=!4m5!3m4!1s0x0:0x1262effa5f2078d!8m2!3d57.759 459!4d14.9182803 Varsågod jag bjuder er på karta över Skullaryd som ligger strax norr om Eksjö.
Citera
2022-10-31, 21:11
Medlem
Tubalkains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NisseDacke
Jag kan sätta min sista krona på att pingstförsamlingens medlemmar inte har något alls med detta att göra. Jag kan rörelsen utan och innan, även om det är länge sedan jag gick ur som medlem. Hotet om helvetet är högst levande även för medlemmar om de faller i synd och inte bekänner. Om pappan är pastor och tar sin tro på allvar, vilket är min erfarenhet att 99% av deras pastorer gör, så borde han kunna få dottern att berätta det hon vet. Alternativt mamman.

Naturligtvis är inte hela församlingen inblandade, än mindre skyldiga. Det jag menar är att pappan KAN ha agerat på ett visst sätt för att undvika skammen i församlingen. Jag menar också att om det är någonstans en sak som denna skulle kunna tystas ner så är det i en pingstförsamling.
Citera
2022-10-31, 21:12
Medlem
Citat:
Tror även att samma person uppgav att några rumäner blivit inplockade på förhör, vilket visade sig stämma.
Nån som vet om rumänerna var dom som gjorde renoveringen i huset? Kan dom ha haft byggplast och pirra stående i trappuppgången kanske?
Citera
2022-10-31, 21:12
Medlem
Citat:
Det bekräftades av flera oberoende användare här i tråden, en av dem jobbar på samma arbetsplats som rumänerna.

Jo det läste jag med när det begav men inte att det faktiskt VAR så? Och varför dom plockades in?
Citera
2022-10-31, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Det känns utan tvekan att JJ var den drivande i detta fall. jag tror att dom kör en till häktningsperiod sen kanske det släpper MH iaf eller båda. men med punktmarkering då
Jag skulle nog tippa på att åklagaren kommer att ge beslut om de bägge misstänkta kvinnliga GM ska få förlängd tid i häktet.
Citera
2022-10-31, 21:14
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Vet många som känner JJ tex, men det hjälper ju knappast ändå. Dem behöver ju inte veta något om brottet i sig för det. Inte ens hennes närmsta verkar ju veta något, så varför skulle vi resten göra? Hade någon vetat mer hade det varit löst för längesen.

Har du hört något som helst om JJs relation till sin pappa? Tänker så klart på om det finns indikationer på att de är väldigt tajta.

Passar på att tacka dig och andra Vetlanda-bor för er input i tråden. Ovärderligt!
Citera
2022-10-31, 21:15
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NisseDacke
Jag kan sätta min sista krona på att pingstförsamlingens medlemmar inte har något alls med detta att göra. Jag kan rörelsen utan och innan, även om det är länge sedan jag gick ur som medlem. Hotet om helvetet är högst levande även för medlemmar om de faller i synd och inte bekänner. Om pappan är pastor och tar sin tro på allvar, vilket är min erfarenhet att 99% av deras pastorer gör, så borde han kunna få dottern att berätta det hon vet. Alternativt mamman.

Nja, jag har ju förlorat en nära anhörig till sådan där skit, och ser hur denne alieneras från majoritetssamhället och sin riktiga familj. Det ljugs mycket friskt om oss, hur farliga och värdelösa vi är, så att hen inte vill veta av oss.

Förbjud alla religiösa skolor och "fri"skolor!!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in