2022-10-30, 19:50
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Menar du TT’s eller JJ’s?

Man kan avgöra vilken mobilmast den kopplat mot och få en ungefärlig sektor ut från masten/antennen.

Jag menar JJ:s.
Citera
2022-10-30, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Är detta Jossans hus?!

Ja. Vindsvåningen till höger på den andra bilden är JJ lägenhet.
Citera
2022-10-30, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Eller så ligger TT begravd i gödselhögen........

Är det på pappans gård? Den borde de väl ha gått igenom? För inte har väl de gömt TT där med hjälp av grepen JJ nu ska sälja på FB.
Citera
2022-10-30, 19:53
Medlem
Citat:
Det allra mest sannolika är att TT avled i lgh...

Vems bil transporterdes kroppen i?

Oklart.

Finns väl en en del som tyder på JJ/JJ:s pappas röda Suzuki Alto.

Det baserar jag på vittnesuppgifter (trovärdiga men inte bekräftade) om att de båda MGM setts i den bilen vid Katthemmet vid Illharjens naturreservat på söndagsmorgonen.

Bilens fönsterrutor ska då ha varit immiga.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pppaappp
En ny tanke. Kanske och förmodligen totalt fel. Men tänk om JJ faktiskt åkte och köpte mat till sin "fulla kompis" som vi får anta är MH. När JJ åker till Donken så händer något? MH har ihjäl T? Låter kanske helt otroligt. Kanske är någon som redan skrivit just detta som jag isåfall har missat.
Hade jj riskerat allt för sin vän då?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Ja, jag är osäker hur det förhåller sig tidsmässigt med dunkar och "hamrandet".

Eller död ute någonstans, i närheten.
Jo det är lite rörigt, tror inte man hade krånglat till det så förbannat i en sån situation, väck med liket snabbt som fan. JJ råkade få med sej TTs mobil, det var ett misstag. Iväg med bilen, en kör och en tar cykeln, möts i korsningen torngatan gränsgatan, känns inte som man tänker riktigt rationellt utan vill nog helst bara lösa problemet, helst innan det blir ljust på morgonen.
Citera
2022-10-30, 19:54
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Troligen är det Vetlanda katthem?

Det finns en del intressanta vägar runt Katthemmet.

Jag undrar om de är sökta?

https://minkarta.lantmateriet.se/plats/3006/v1.0/?e=505573&n=6363454&z=12&mapprofile=flygbild&backg round=2&boundaries=false&name=Katthemmet
Senast redigerad av Fibonaccital 2022-10-30 kl. 19:57.
Citera
2022-10-30, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linalo1990
Har en liten fråga till dig som verkar ha stenkoll på telefoner etc, hoppas det är ok att ställa den.
Om vi utgår ifrån att informationen att TT’s mobil åkt samma resa som JJ tur och retur McDonalds.
Hur exakt är den informationen? Alltså, kan man på något vis se att de båda telefonerna befinner sig nära varandra eller ser man ”bara” att de geografiskt rört sig på samma vis ungefär vid samma tidpunkt eller är uppkopplade på nåt wifi samtidigt?

Förlåt för korkad fråga, sjukt oteknisk…

Nej men väldigt bra fråga faktiskt.

Det handlar inte bara om att de kopplar til samma mast. De kan koppla till samma antenn om finns flera på masten. Och sen kan de koppla till samma cellid.

Och om jag testade att åka från Biltema till Ridcenter så bytte det kanske cellid 6-10 ggr på vägen.

Cellid = alltså att man är kopplad mot en väldigt specifik ”radiokanal” kan man säga på antennen.

Är TT, JJ och kanske chaufförens mobiler då kopplade mot samma cellid eller iaf samna antenn så kan man bekräfta att de rör sig i samma riktning.

Men nu kommer min ”poäng” som jag inte dryftat tidigare - hur vet de att mobilen är i fordonet och inte i ett fordon framför eller bakom?
Eller på en parallellgata i samma riktning och fart…

Detta bevisar hur knepigt polisen har det med att försöka fastställa såna här saker.

Nästa gång i Vetlanda så kan jag testa det som beskrivs ovan med två fordon eller dyl
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Namllejk
Hur länge kan polisen hålla dom häktade?

Beror på vilka bevis de har och vilka skäl som anges för häktningen. Finns det tillräckligt som tyder på att MGM är skyldiga och det finns risk att de försvårar utredningen, förstör bevis eller flyr så kan de hållas häktade fram till rättegången. Det blir då antagligen några månader till.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dorinda
Om de två flickorna i häktet är skyldiga så skulle jag också gissa på att JJ pappa är en trolig källa till att iaf JJ sitter på bra kännedom om områden och riktigt användbar fakta kring hur man blir av med en kropp i eller vid vatten/våtmark. Jag skulle höra med folk med liknade utbildning/arbeten eller de som arbetar eller hellenskt kanske har arbetat med JJ pappa, kring hur de skulle resonera.

Att två så pass unga tjejer skulle kunna döda, dela?, frakta iväg och gömma en kropp så att den är så svår att hitta är ändå ganska anmärkningsvärt. De har dessutom gjort det under en ganska begränsad tid.
Nu kanske polisen sitter på en massa väldigt bra information som inte vi känner till, men de har iaf inte hittat kroppen. Hade de hittat rester av blod i lägenheten borde de väl ha gått ut med det?

En annan sak är den där grepen som pappan vill sälja (annons på FB) Visst kan det vara så att det stämmer, men känns det inte som ett svepskäl? Hon kan ha lagt ut den för att få ett alibi kring att hon varit på gården på söndagen, och alltså haft ett ärende dit. Hon kan också använt annonsen för att vilseleda polisen att tro att gården har med försvinnandet att göra eftersom det känns som en bra plats att börja leta kring, iaf efter att de fått upp ögonen på JJ.

Vet man vem JJ träffade på McD, och var var MH efter 02-03-tiden på natten mot söndag?

Skitbra tänkt!
Citera
2022-10-30, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Ja, en svamlande gubbe ibland, men visst han kan ha rätt. Han kan ha fel lika väl. Man kan singla slant ochså, samma odds. Lite taskigt kanske.
Har han någon särskild information som gör att han VET att bilen var på annat håll på söndagen?

EDIT. Hur passar vittnesmålen som sett bilen tidigt söndag morgon in?

Han får prata lite utifrån den kollen han har så gör vi så gott vi kan här på vår front.

Ja då har hon väl hittat bilen till slut i ”närområdet” som han hänvisar till…
Citera
2022-10-30, 19:58
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Det allra mest sannolika är att TT avled i lgh...

Vems bil transporterdes kroppen i?

Bra fråga! Det är några här i tråden som jobbar febrilt med att ta fram möjliga bilar.
Någon här som känner sig manad att sammanställa alternativa bilar och ägare som kan vara avgörande för fallet?
Hittills är en bil identifierad: en Skoda som står skriven på samma adress som den granne som körde JJ till Donken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in