2022-10-30, 18:41
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garbidge
Båda tjejerna sitter häktade för människorov. Det är helt klarlagt att dom har antingen har tvingat med TT eller hållit kvar henne mot sin vilja. Tvingade dom henne att följa med hem till JJ? Eller tvingade dom kvar TT i lägenheten mot sin vilja? Människorov var något polisen fastställde fort. Någon av tjejerna som sitter häktade har erkänt detta. Varför har hon inte erkänt vad som hände sedan? Vad är det för mening att säga en halvsanning i förhören? Jag tror inte att både M och J vet vad som hänt T.

Jag håller med dig!

Citat:
Ursprungligen postat av Jonas811
Vad menar du med att bevisen kan stekas i den processen?

Dom kan förstöras, försvinna.

Citat:
Ursprungligen postat av Annakondan77
Är det bekräftat av någon

Nej, inte på "riktigt". Bara 2 olika konton i tråden, men jag och flera med mig finner dom trovärdiga. Men det är typ tredjehandsuppgifter till kontohavarna.
Citera
2022-10-30, 18:43
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Angående var JJ o MH sågs på söndagförmiddag/morgon parkerad i en röd bil.

När exakt det var vet jag inte, mer än att det var tidigt på morgonen.
Det var på parkeringen vid Illharjen, vid katthemmet

Katthemmet ligger vid vägen Elhargen som slutar vid ån som är lite vidare där.

Jag hoppas innerligt att polisen har fått information om detta.
Citera
2022-10-30, 18:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ställt den på stan nånstans eller lånat ut men även GWs prat får man ta med en nypa salt.
Ja, en svamlande gubbe ibland, men visst han kan ha rätt. Han kan ha fel lika väl. Man kan singla slant ochså, samma odds. Lite taskigt kanske.
Har han någon särskild information som gör att han VET att bilen var på annat håll på söndagen?

EDIT. Hur passar vittnesmålen som sett bilen tidigt söndag morgon in?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Bland dom bästa ställena att gömma ett lik är faktiskt under en grav. Kräver dock sin ansträngning!

Ja Jonna t.ex var ju influerad av tv-serien dexter så why not. Even maffian kallad murder inc använde denna metod.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jag håller med dig!

Dom kan förstöras, försvinna.

Nej, inte på "riktigt". Bara 2 olika konton i tråden, men jag och flera med mig finner dom trovärdiga. Men det är typ tredjehandsuppgifter till kontohavarna.

Alltså, det är INTE fastställt så vitt vi vet, det är en misstanke.
Citera
2022-10-30, 18:45
Medlem
En tanke som dök upp.....vad är det som säger att bara JJ,MH o TT var i lägenheten på natten....kanske anslöt tex en eller ett par killar dit med......TT's liv tar slut där (eller kidnappas av ngt skäl.)...JJ lämnar huset med uppgift att göra sig av med mobilen...Grannen förstör planerna......Gärningsmännen är kvar i lägenheten o tar ut kroppen o lägger i sin bil....JJ kommer tillbaka till huset med grannen....avvaktar tills hon hör grannen slå igen dörren...smyger ut o dumpar mobilen......i en dagvattenbrunn,damm....kommer på att cykeln också måste bort....kl har blivit efter 04.......MH får som uppgift att låsa upp den o cykla iväg med den....blir gränsgatan....låser cykeln o kastar iväg nyckeln i terrängen..eller i en dagvattenbrunn,damm ....bara några tankar...
Citera
2022-10-30, 18:46
Medlem
Kallamakaronens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.P
Har det framkommit ngt nytt idag?

Läste ngt om att en av tjejerna skall ha erkänt "människorov"

Läste ngt om nån bil som var tillbaka eller i beslag?

Läste ngt om GW?

Läste ngt om ngt som går att se på i efter hand, nån film?

Kan nån skriva en liten sammanfattning om vad som har kommit fram idag eller länka till nya saker från idag, hade varit snällt 🌸

Eller så länkar du allt du läst!
Citera
2022-10-30, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Är det polis som ger direktiv till MP om var de ska söka?
MP får ett sök område av polisen.
Citera
2022-10-30, 18:47
Medlem
BayouXs avatar
Ett kortare reportage som förklarar Toves och de MGM kväll med start från när de träffades utanför Nöjet och tills Toves mobil sände ut de sista signalerna:

https://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/348576
Citera
2022-10-30, 18:50
Medlem
C.Ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Eller så länkar du allt du läst!

Inte läst i nån tidning eller så utan bara scrollat här.
Har inte hunnit läsa alla inlägg ordentligt idag dock.
Citera
2022-10-30, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Hur förklarar du då att TT mobil återvände til JJ lägenhet efter besöket på McD?

Kan ha uppstått bråk i bilen påväg till pojkvännens bostad (som är i närheten av mcd), tove blir bragd om livet. Pojkvännen vet inte vad han ska göra men åker tillbaka och flyttar toves cykel så det ska se ut som att hon tagit cykeln därifrån.
Citera
2022-10-30, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas811
Vet ej det tyvärr om de är trådsanning eller bekräftat.

En bil som immar har man inte kört så långt så den hunnit ”blåsa ur” eller så har man nåt väldigt blött eller fuktigt i bilen. Typ sina egna kläder.

Sen är ju detta kanske en Suzuki Alto med några år på nacken så kanske läcker in i den. Så fukten sitter i inredningen.

Eller så är några väldigt svettiga…

Stämmer uppgiften är det bra för utredningen men många rykten nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in