2022-10-30, 19:43
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Vilken böjning menar du? Du menar att den till höger vid JJ’s lgh är säkrare än den till vänster som är intakt?

Undrar hur det låter i huset om man sitter i fönstret och kickar till den där stegen 3 ggr.
Citera
2022-10-30, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dorinda
Om de två flickorna i häktet är skyldiga så skulle jag också gissa på att JJ pappa är en trolig källa till att iaf JJ sitter på bra kännedom om områden och riktigt användbar fakta kring hur man blir av med en kropp i eller vid vatten/våtmark. Jag skulle höra med folk med liknade utbildning/arbeten eller de som arbetar eller hellenskt kanske har arbetat med JJ pappa, kring hur de skulle resonera.

Att två så pass unga tjejer skulle kunna döda, dela?, frakta iväg och gömma en kropp så att den är så svår att hitta är ändå ganska anmärkningsvärt. De har dessutom gjort det under en ganska begränsad tid.
Nu kanske polisen sitter på en massa väldigt bra information som inte vi känner till, men de har iaf inte hittat kroppen. Hade de hittat rester av blod i lägenheten borde de väl ha gått ut med det?

En annan sak är den där grepen som pappan vill sälja (annons på FB) Visst kan det vara så att det stämmer, men känns det inte som ett svepskäl? Hon kan ha lagt ut den för att få ett alibi kring att hon varit på gården på söndagen, och alltså haft ett ärende dit. Hon kan också använt annonsen för att vilseleda polisen att tro att gården har med försvinnandet att göra eftersom det känns som en bra plats att börja leta kring, iaf efter att de fått upp ögonen på JJ.

Vet man vem JJ träffade på McD, och var var MH efter 02-03-tiden på natten mot söndag?

Eller så ligger TT begravd i gödselhögen........
Citera
2022-10-30, 19:44
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedkaparen
Jo det har jag läst, men det var ju även spring i trappan.

Ja, jag är osäker hur det förhåller sig tidsmässigt med dunkar och "hamrandet".

Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Var är MH när JJ är med TTs mobil på Mac Donalds........????????

TT ligger antagligen död i lgh.....

Eller död ute någonstans, i närheten.
Citera
2022-10-30, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pppaappp
En ny tanke. Kanske och förmodligen totalt fel. Men tänk om JJ faktiskt åkte och köpte mat till sin "fulla kompis" som vi får anta är MH. När JJ åker till Donken så händer något? MH har ihjäl T? Låter kanske helt otroligt. Kanske är någon som redan skrivit just detta som jag isåfall har missat.

Med tanke på att de inte hittat någon kropp och tjejerna vidhåller sin story, så har jag också funderat kring det. Jag tycker det är rätt otroligt om två så unga tjejer skulle lyckas med bedriften att på fyllan, döda en jämnårig tjej, frakta i väg henne och lyckas gömma henne så bra. Sökinsatserna borde ju vara enorma. Samtidigt håller man väl inte två personer i häktet under så lång tid om man inte har ganska starka misstankar kring att de är skyldiga?

Är dunsarna i lägenheten samt att mobilen varit där det enda som polisen gått ut med? Har det framkommit något om andra fynd i lägenheten eller i fastigheten? De känns lite klent för att räcka att hålla två unga tjejer häktade så länge.
Citera
2022-10-30, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Några kan också haft sex i lägenheten, om man nu ska ta dunsarna på allvar.

Absolut. Att det skulle ge upphov till så ovanliga dunsar att grannar knackar på är dock högst osannolikt. Än mer osannolik blir teorin givet "slumpen" att TT, som enligt JJ har varit i JJ:s lägenhet under natten, försvinner samma natt.
Citera
2022-10-30, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Aha, tror jag missuppfattade dig i all hast tidigare under dagen. Hade alltför bråttom.

Du menade förstås grannarnas bilar som stod på gården vid JJ:s hus, varav e var borta? Misstog det som att det var JJ:s pappas bilar

Vad gäller bråket, kan abslout kompisarna vilja tona ner orsaken till det offentligt (media) också, eftersom det skulle kunna vara ett motiv. De vill väl måla upp bilden av att de tror att hon är oskyldig förstås, vilket de säkert också tror.

Förklara vad du menar med det här:

"Biltema-masten stämmer som polisen menar att den i princip når hela Vetlanda men andra antenner kommer inte med lite mer styrka i större delen av ”innerstan”."

Ja en saknades just då iaf. Håll utkik tack.

Ja instämmer. Det var ju t o m en gråtis-intervju med en väninna som talade gott om någon som satt på sannolika skäl för människorov och då på deras egen kompis…
Alla funkar olika.

Vilken skitmening det blev ser jag nu.
Menade bara att det gick att konstatera med mätningar att polisen har rätt i att antennerna från den masten sänder över stor del av Vetlanda.

Sista koppling kan alltså vara ute vid avfallsanläggningen, vid Ridcenter, väster om McD, osv osv.
Men handlar ju också om vilken mast som den är kopplad till innan. Men det lär ju vara de som är inne i stan om de menar det sker efter McD turen.

Är man vid H&M (bara för att ta en random inne i stan) kan cellid heta 28882693 med PCI 256 och sen byta till Biltema-masten osv alla varianter.
Citera
2022-10-30, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thehonestswede
Kan i princip uteslutas. Dunsar från lägenheten hördes innan avresan till McDonalds.

Det allra mest sannolika är att TT avled i lgh...

Vems bil transporterdes kroppen i?
Citera
2022-10-30, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thehonestswede
Kan i princip uteslutas. Dunsar från lägenheten hördes innan avresan till McDonalds.

Är det bekräftat att JJ kom hem efter Mac Donalds?

Var MH kvar i lägenheten?
Citera
2022-10-30, 19:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Du jag är skyldig dig en ursäkt, jag tror någon i tråden hade skrivit det och jag inser nu att det kanske är en trådsanning. Vi låter den saken vara osagd. Sorry!

Det verkar iaf som att resten av hans familj har Fb, så man kan ju annars undra varför han inte har det?

Men kan man inte gräva upp sånt, finns det spår kvar om man har haft FB och sedan tagit bort det? Det kanske är omöjligt? Eller så kanske finns någon här på flashback som vet?
Just nu så får det stå som att han kanske aldrig har haft det, men om någon vet annorlunda så skulle det vara av intresse.
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Stureby/Sockenplan 2009. Vill minnas att det var ännu yngre personer i farten den gången.

Tänkbara motiv i fallet Tove? Sannolikt bara vanligt bråk och tjafs av det slag många yngre verkar ägna sig åt i brist på perspektiv och livserfarenhet. "Svek", skitsnack, o.dyl.

Ja, just det fallet.

Jag måste säga att visst kan det bli tjafs, särskilt i tjejgrupper, men här har det kanske (förmodligen) slutat med mord, vilket ändå visar på annat än brist på livserfarenhet, eller brist på vuxenperspektiv.

Det ka vara grunden, men det behövs mer än så, och jag tror att det handlar om en person här. Då behövs det inte vara något alls särskilt, men för den personen betyder det allt.
Citera
Medlem
Hur länge kan polisen hålla dom häktade?
Citera
2022-10-30, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LjungBlomma
Har man kört något med drönare?

Det sades först att man skulle användare drönare istället för helikopter, men redan samma dag så var det helikopter upp och jag är osäker på om man verkligen hade någon drönare i sökningen. Jag tror det var på tisdagen efter hon försvunnit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in