2022-10-30, 19:37
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Är det denna parkering du menar?

https://www.google.com/maps/place/Vetlanda+Katthem,+Djurens+V%C3%A4nner+Vetlanda/@57.4136772,15.0924238,3a,90y,168.43h,84.15t/data=!3m6!1e1!3m4!1sKEBg8cnTPcMh8HuccVJueA!2e0!7i1 3312!8i6656!4m5!3m4!1s0x4657592ec5cd3099:0xfc57142 c9ba56445!8m2!3d57.4137606!4d15.091988

Kollad precis just nu på samma, men från annan vy:

https://www.google.se/maps/place/MC-Guiden/@57.4121009,15.0886052,768m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x465759248d1ef8b9:0xe78f5 796c3c49bf8!8m2!3d57.4128464!4d15.0778298

Varifrån kommer den exakta platsen (parkeringen) de observerats på?

Det som är intressant också här, är ju att vägen fortsätter ut mot vatten och att det ligger så nära bostaden. Det kan ju hända att de bara pustade ut här för att gå igenom vad de skulle säga; ha en gemensam version.

Kroppen kan ju ha dumpats på en mer avlägsen plats, där risken för upptäckt borde vara mindre än på ett nturreservat där massor av människor vistas daligen.
Citera
2022-10-30, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Så AW hade alltså en FB...jag letade men hittade ingen, jag hittade en enda gammal bild av honom. Det var ju intressant att han tog ner sidan. Det kan ju förvisso vara för att slippa att folk trakasserar honom, men iallafall, jag trodde att han aldrig hade haft FB helt enkelt.

Jo, jag tycker det är en naturlig reaktion. Vet man det minsta om webben så förstår man att försvinnandet av en närstående kommer att leda till att en massa bilder av och spekulationer om en dyker upp på nätet. Och det kanske man inte orkar med i den situationen.

Så fast jag själv spekulerar går nog mina tankar till TTs kille, JJs pappa m fl som det skrivs om här. Sannolikt är de oskyldiga och får sten på börda av våra spekulationer.
Citera
2022-10-30, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Ju snabbare polis jobbar desto tidigare hittas T och alternativa GM till människorov får mindre tid på sig att röja bevis.
Tror du att polis har span på alternativa GM, medhjälpare?

Om de ringat in en misstänkt medhjälpare men inte har bevis än så spanar de lite kanske men min spontana gissning är att så är inte fallet.
Blir kanske aktuellt om MGM släpps. Om inte finns annan linje att gå på.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Grunden är trust me bro.

Pratar inte om ”mobiltrafik”.

Molnet. Servrar finns i utlandet där svensk lag inte når. Behövs medgivande. Finns kända fall.
Gmail/Google-konto är t.ex ett fall där såna turer behövs.

Även typ ”fullmakt” om man ska beställa nytt SIM. Osv.

Ja fast även om servrarna finns utomlands så går ju datatrafiken från svenskt nätverk via svensk operatör. Den datatrafikstillgången behöver ju knappast polisen familjens medgivande för att kunna få tillgång till.

Vem i familjen ska ens ge det godkännandet menar du? Föräldrarna till den myndige försvunna personen? Ponera att det är just föräldrarna som skulle vara GM i ett sådant hypotetiskt fall, då skulle de ju givetvis neka polisen ett sådant tillstånd och då skulle polisen inte kunna utreda. Tror du verkligen själv på det att det skulle kunna gå till så? Att eventuella familjemedlemmar som är GM skulle kunna förhindra att en svensk myndighet utreder ett sådant här fall?

"trust me bro", nej, sorry men jag kan inte lita på det du påstår. Jag finner det extremt svårt att tro på detta. Jag kan kolla upp saken med någon av mina vänner som jobbar just på polisens utredningsavdelning i ett område. Gör det imorgon.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruEd
Tror precis som dig att om uppgiften att dom setts kring Illharjen stämmer så är det inte där kroppen dumpats utan paus tar man nog efter att ha fått lite distans till kroppen. Alternativt att dom diskuterar vart dumpning bör ske och har någon då knackat på rutan som har nämnts i tråden så lämnar man nog ingen kropp där..

Jag har börjat spekulera i om det kan finnas andra ställen i lägenhetshuset som dom skulle kunna ha styckat kroppen för lättare förflyttning.. Den här ytan mellan lägenheterna tex. Tror vi att polisen har kollat med Luminol där? Skulle annars vara rätt smart att stycka kroppen i något gemensamt utrymme dit alla grannar har tillgång.. Att TTs mobil åkt med till McDonalds va ju troligen ett misstag. Tänker om JJ sen fått en snilleblixt att försöka hävda att det va grannen som måste haft TTs mobil..

Sen har jag också tänkt mycket på JJs pappa. Har svårt att se att han skulle hjälpa till eller ens ringas av JJ. Men det betyder inte att JJ inte har tillgång till hans kunskap. Han kan mycket väl sagt vid diverse sammanhang alltifrån ”Hoppar man ner här i vattnet då kommer man aldrig upp igen” eller ”Hade jag någonsin behövt bli av med en kropp, så hade jag lagt den i vattnet här” Kanske lite på skämt..

Ber om ursäkt ifall något av detta skrivits tidigare men jag har helt tappat bort mig i tråden senaste dagarna och inte lyckats läsa allt på dom senaste hundratalen..

Om de två flickorna i häktet är skyldiga så skulle jag också gissa på att JJ pappa är en trolig källa till att iaf JJ sitter på bra kännedom om områden och riktigt användbar fakta kring hur man blir av med en kropp i eller vid vatten/våtmark. Jag skulle höra med folk med liknade utbildning/arbeten eller de som arbetar eller hellenskt kanske har arbetat med JJ pappa, kring hur de skulle resonera.

Att två så pass unga tjejer skulle kunna döda, dela?, frakta iväg och gömma en kropp så att den är så svår att hitta är ändå ganska anmärkningsvärt. De har dessutom gjort det under en ganska begränsad tid.
Nu kanske polisen sitter på en massa väldigt bra information som inte vi känner till, men de har iaf inte hittat kroppen. Hade de hittat rester av blod i lägenheten borde de väl ha gått ut med det?

En annan sak är den där grepen som pappan vill sälja (annons på FB) Visst kan det vara så att det stämmer, men känns det inte som ett svepskäl? Hon kan ha lagt ut den för att få ett alibi kring att hon varit på gården på söndagen, och alltså haft ett ärende dit. Hon kan också använt annonsen för att vilseleda polisen att tro att gården har med försvinnandet att göra eftersom det känns som en bra plats att börja leta kring, iaf efter att de fått upp ögonen på JJ.

Vet man vem JJ träffade på McD, och var var MH efter 02-03-tiden på natten mot söndag?
Citera
2022-10-30, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pppaappp
En ny tanke. Kanske och förmodligen totalt fel. Men tänk om JJ faktiskt åkte och köpte mat till sin "fulla kompis" som vi får anta är MH. När JJ åker till Donken så händer något? MH har ihjäl T? Låter kanske helt otroligt. Kanske är någon som redan skrivit just detta som jag isåfall har missat.

JJ tog med sig TTs mobil.....
Citera
2022-10-30, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Så AW hade alltså en FB...jag letade men hittade ingen, jag hittade en enda gammal bild av honom. Det var ju intressant att han tog ner sidan. Det kan ju förvisso vara för att slippa att folk trakasserar honom, men iallafall, jag trodde att han aldrig hade haft FB helt enkelt.

Du jag är skyldig dig en ursäkt, jag tror någon i tråden hade skrivit det och jag inser nu att det kanske är en trådsanning. Vi låter den saken vara osagd. Sorry!

Det verkar iaf som att resten av hans familj har Fb, så man kan ju annars undra varför han inte har det?
Citera
2022-10-30, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Bilder från baksidan av huset.

https://www.bildtagg.se/bild/ppx35d63h06x68wqvzf66pqj

https://www.bildtagg.se/bild/nd9wrb9bgmh00wqgpwt1xirp
Är detta Jossans hus?!
Citera
2022-10-30, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pppaappp
En ny tanke. Kanske och förmodligen totalt fel. Men tänk om JJ faktiskt åkte och köpte mat till sin "fulla kompis" som vi får anta är MH. När JJ åker till Donken så händer något? MH har ihjäl T? Låter kanske helt otroligt. Kanske är någon som redan skrivit just detta som jag isåfall har missat.

Kan i princip uteslutas. Dunsar från lägenheten hördes innan avresan till McDonalds.
Citera
2022-10-30, 19:42
Medlem
lindblomsgröns avatar
Tidigare i år letade polis och dykare en kvinna men de hittade inget men då kom:
Kenneth Edström, 69, och hans portugisiska vattenhund Zigge, 7, och de hittade kvinnan på samma plats som tidigare sökts av. Tror de bara tog ca 1 timme för hunden.
Citera
2022-10-30, 19:42
Medlem
Har man kört något med drönare?
Citera
2022-10-30, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thehonestswede
Kan i princip uteslutas. Dunsar från lägenheten hördes innan avresan till McDonalds.

Några kan också haft sex i lägenheten, om man nu ska ta dunsarna på allvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in