Citat:
Ursprungligen postat av
FruEd
Tror precis som dig att om uppgiften att dom setts kring Illharjen stämmer så är det inte där kroppen dumpats utan paus tar man nog efter att ha fått lite distans till kroppen. Alternativt att dom diskuterar vart dumpning bör ske och har någon då knackat på rutan som har nämnts i tråden så lämnar man nog ingen kropp där..
Jag har börjat spekulera i om det kan finnas andra ställen i lägenhetshuset som dom skulle kunna ha styckat kroppen för lättare förflyttning.. Den här ytan mellan lägenheterna tex. Tror vi att polisen har kollat med Luminol där? Skulle annars vara rätt smart att stycka kroppen i något gemensamt utrymme dit alla grannar har tillgång.. Att TTs mobil åkt med till McDonalds va ju troligen ett misstag. Tänker om JJ sen fått en snilleblixt att försöka hävda att det va grannen som måste haft TTs mobil..
Sen har jag också tänkt mycket på JJs pappa. Har svårt att se att han skulle hjälpa till eller ens ringas av JJ. Men det betyder inte att JJ inte har tillgång till hans kunskap. Han kan mycket väl sagt vid diverse sammanhang alltifrån ”Hoppar man ner här i vattnet då kommer man aldrig upp igen” eller ”Hade jag någonsin behövt bli av med en kropp, så hade jag lagt den i vattnet här” Kanske lite på skämt..
Ber om ursäkt ifall något av detta skrivits tidigare men jag har helt tappat bort mig i tråden senaste dagarna och inte lyckats läsa allt på dom senaste hundratalen..
Om de två flickorna i häktet är skyldiga så skulle jag också gissa på att JJ pappa är en trolig källa till att iaf JJ sitter på bra kännedom om områden och riktigt användbar fakta kring hur man blir av med en kropp i eller vid vatten/våtmark. Jag skulle höra med folk med liknade utbildning/arbeten eller de som arbetar eller hellenskt kanske har arbetat med JJ pappa, kring hur de skulle resonera.
Att två så pass unga tjejer skulle kunna döda, dela?, frakta iväg och gömma en kropp så att den är så svår att hitta är ändå ganska anmärkningsvärt. De har dessutom gjort det under en ganska begränsad tid.
Nu kanske polisen sitter på en massa väldigt bra information som inte vi känner till, men de har iaf inte hittat kroppen. Hade de hittat rester av blod i lägenheten borde de väl ha gått ut med det?
En annan sak är den där grepen som pappan vill sälja (annons på FB) Visst kan det vara så att det stämmer, men känns det inte som ett svepskäl? Hon kan ha lagt ut den för att få ett alibi kring att hon varit på gården på söndagen, och alltså haft ett ärende dit. Hon kan också använt annonsen för att vilseleda polisen att tro att gården har med försvinnandet att göra eftersom det känns som en bra plats att börja leta kring, iaf efter att de fått upp ögonen på JJ.
Vet man vem JJ träffade på McD, och var var MH efter 02-03-tiden på natten mot söndag?