Citat:
Ursprungligen postat av
DikT
Det har visat sig, med extrem tydlighet, att det finns ett hot mot länder som är grannar till Ryssland och som inte är med i Nato.
Nato i sig har inget behov av att expandera, men enskilda länder har all anledning i världen att söka Natos skydd.
Förstår du verkligen inte detta? Fast vi sitter med facit på hand?
Ok, så du menar på allvar att det är välvilja och omtanke som driver NATO och att det inte är en krigsmaskin som har för avsikt att gynna det militärindustriella komplexet och ge USA och dess underrättelsetjänst militärt inflytande över suveräna länder, samt för att kratta manegen för den imperialistiska utrikespolitik som man bedrivit sedan åtminstone starten av det kalla kriget, där man godtyckligt har attackerat länder som av en eller annan anledning inte har lagt sig platt för USA? Ok, kompis. Om detta inte är fallet så har jag inte fattat ett spår.
Har NATO någonsin försvarat sig mot en angripare eller har angriparen alltid varit NATO? Om NATO alltid har varit angriparen så är det rimligt att sluta påstå att det är en försvarsallians och om det inte är en försvarsallians så blir det lättare att förstå varför Ryssland inte vill ha den här bjässen på sin bakgård. Det skapar inte terrorbalans utan det skapar bara terrorobalans och det är därför vi har konflikten i Ukraina, som jag ser det.
NATO kollapsar dessutom, det är bara en fråga om tid. Vi i väst ät totalt grundlurade av våra ledare och media. Sedan är det bara är vi här i väst som ser Ryssland som ett hot. Resten av världen har inga problem med Ryssland, vilket de borde ha hade Putin varit lika irrationell och galen som media påstår.
Att ett inkontinent och halvdement vrak som Biden får än mer makt och inflytande genom NATO, ser jag som en långt större fara för världen än Putin.