Citat:
Ursprungligen postat av
RustyShackleford
Den korrekta attityden bör vara att förutsätta att något kan vara propaganda, i det enskilda fallet. Men då ska man ju för den del inte falla i fällan att automatiskt utgå ifrån att det är propaganda heller. Förstår du vad jag säger då?
Så du tror itne du har gått på propganda, eftersom du bara går på andra människors färdiga tankar.
hur många högernationalister har plats i ukrainas parlament? de är ju trots allt folkvalda...
Citat:
Sen kan ju något såklart vara fullkomligt sant, och ändå användas i propagandasyfte. Vilket inte gör att det blir mindre sant för den sakens skull.
så ukraina kan vara "nazistisk" och det kan vara propaganda?
Jag tror du är ett postmodernistiskt mongo som förs behöver acceptera att där finns ett gemensamnt språk, även om du är för korkad för att delta och nytja det.
Citat:
Använder då ryssarna det faktum att Ukraina styrs av nazister i propagandasyfte? Ja definitivt! Tacka fan för det!

Vore ju närmast tjänstefel att missa på ett sånt öppet mål. Men det är ändå lika sant att de ÄR nazister.
vem är nazisten, zelensky?, eller de folkvalda i duman?
Citat:
Känns lite surrealistiskt att förväntas vara den som ska bevisa något som borde vara uppenbart för alla vid det här laget. Jag sitter liksom inte på nån gigantisk länksamling som jag kan dumpa i tråden
.
Varför inte, mänger med studier, FN och objektiv verklighet har ju alla kunnat konstatera samma sak, det finns nazister, ukraina har exceptionellt få utav dem, kanske fler än sverige, men inte i närheten av antalet som i tex ryssland, grekland, poalnd osv per capita.
Citat:
Men dom är ju liksom inte blyga med att visa upp sig beklädda i nazisymboler och tatueringar. Det är inte svårt att hitta om man ett par minuter på att söka runt lite. Här är tex Zelensky med en livvakt som bär totenkopf-badge:
https://twitter.com/politblogme/status/1579195427328442369
Det är det naturligtvis inte i sverige heller, kan det vara för att rysspropgadan är anledningen till att du tror det.
Citat:
Att sådant accepteras säger ju liksom en hel del om vilken ideologi som råder där borta.
du menar som i sverige, objektivt så har vi ju enorma problem i jmf med ukraina, klippanmordet, melaxandermordet. 30-nov nazzetågen. antisemiter och högernationalister i riksdagen.