2022-10-30, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
Anfall är bästa försvar va?

Jag noterar bara att du inte bestrider att Ukraina är nedlusat av Nazister. Det gör du klokt i.

Putin må ha sina avigsidor, men han håller nazielementen kort. I Ukraina sitter Zelensky formligen i knät på nazister, som i sin tur sitter i knät på CIA. Där har du skillnaden.

ujuj.

Känns det jobbigt att vara ett friviligt rysstroll, du vet väll att ukraina är mindre antiseitiskt än tex grekland eller ryssland, ungefär som sverige (nåja, sverige är lite mindre antisemtiskt, fast åandra sidan mer högernationalistiskt i riksdag än ukrainas parlament.
Citera
2022-10-30, 15:11
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Ryska kvalitetsvapen

The second army of the world, they said...🥶
https://twitter.com/TpyxaNews/status/1586717991248564227

Herregud. Undrar hur många ryssar som får fingrarna och ögonen förstörda när de där skrot-bössorna havererar i händerna på dem under eldgivning.
Citera
2022-10-30, 15:12
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag menar att man skall ha båda. Ryssland kan ju skjuta från en ubåt bara på fraktbåtarna men inte på krigsfartygen.
Ja det var ju faktiskt ingen dum ide. Om FN tar ett snabbt beslut i frågan skulle man ju kunna hissa FN-flagga på fartygen också. Tror inte ryssen skulle våga attackera då.
Citera
2022-10-30, 15:14
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Gissar på att föraren inte blir nominerad till månadens soldat iaf fy fan vilken dåre!!

Det är nästan så man kan känna stämningen uppe på fordonet när föraren trycker gasen i botten där mot slutet:

"Jävlar grabbar! Vi klarade oss! Pust!"

Vinden blåser i håret. En vag känsla av lättnad börjar infinna sig.

Och så bara: Vurp!
Citera
2022-10-30, 15:16
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Anfall är bästa försvar va?

Jag noterar bara att du inte bestrider att Ukraina är nedlusat av Nazister. Det gör du klokt i.

Putin må ha sina avigsidor, men han håller nazielementen kort. I Ukraina sitter Zelensky formligen i knät på nazister, som i sin tur sitter i knät på CIA. Där har du skillnaden.

Varför finns det knappt några svarthyade i Ryssland i övrigt? Du glömde svara på den frågan?

Har det något med att göra med historiken i Ryssland tror du eller beror det bara på att det är för kallt där? Njae... De finns i Norden så det kan inte vara svaret!
Citera
2022-10-30, 15:17
Medlem
BenfriFalafels avatar
Citat:
Å jäklar, där tog det hus i helvete! Känsligt ämne?
Väldigt många som hade den där "fact checken" till hands märker jag.
Det tog en minut att googla fram att det rörde sig om rysspropaganda. Hade du haft intelligensen till att själv fact checka innan du postar något så hade vi sluppit ännu ett förvirrat sidospår i tråden.
Citera
2022-10-30, 15:19
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Herregud. Undrar hur många ryssar som får fingrarna och ögonen förstörda när de där skrot-bössorna havererar i händerna på dem under eldgivning.
Att det land som tillverkar mest automatkarbiner i hela världen, inte kan förse sina egna soldater med fräscha bössor, säger något om Ryssland. Eller har Kalasjnikov outsourcat sin produktion.
Citera
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.Floppy
Men för i helvete, tjatar ni ryssar om det där jävla armbandet igen? Det var ju uppe för några veckor sedan, är ni så desperata så ni ska ta upp gamla debunkade grejer för att rättfärdiga er efterblivna artonhundratals-invasion?

Men ok, vi antar att du har rätti ditt rantande här ovan då. Tror du ändå att det ger Ryssland rätt att invadera ett annat land, mörda, våldta och utföra alla andra möjliga krigsförbrytelser på löpande band?

Tiden för sådan här idioti är slut, den fria världen sätter stopp!

Varför inte? Var det inte därför vi utkämpade andra världskriget? För att rädda världen från nazismen? (När jag säger "vi" så syftar jag inte på Sverige såklart, men vi brukar ju intala oss själva att vi stod på rätt sida i efterhand.)

Nä, om det enbart hade varit för nazisterna så hade Kreml såklart inte tyckt att det var värt besväret eller risken. Om vi antar att nazi-regimen Zelensky hade varit villiga att hålla sig geopolitiskt neutrala.

NATO-expansionen utgår jag ifrån var det som fällde avgörandet. Ryssland hade blivit för sårbart och bakbundet med ytterligare massa NATO-missilbaser vid gränsen.
Citera
Medlem
Citat:
Den korrekta attityden bör vara att förutsätta att något kan vara propaganda, i det enskilda fallet. Men då ska man ju för den del inte falla i fällan att automatiskt utgå ifrån att det är propaganda heller. Förstår du vad jag säger då?

Så du tror itne du har gått på propganda, eftersom du bara går på andra människors färdiga tankar.

hur många högernationalister har plats i ukrainas parlament? de är ju trots allt folkvalda...

Citat:
Sen kan ju något såklart vara fullkomligt sant, och ändå användas i propagandasyfte. Vilket inte gör att det blir mindre sant för den sakens skull.

så ukraina kan vara "nazistisk" och det kan vara propaganda?

Jag tror du är ett postmodernistiskt mongo som förs behöver acceptera att där finns ett gemensamnt språk, även om du är för korkad för att delta och nytja det.

Citat:
Använder då ryssarna det faktum att Ukraina styrs av nazister i propagandasyfte? Ja definitivt! Tacka fan för det!
Vore ju närmast tjänstefel att missa på ett sånt öppet mål. Men det är ändå lika sant att de ÄR nazister.

vem är nazisten, zelensky?, eller de folkvalda i duman?

Citat:
Känns lite surrealistiskt att förväntas vara den som ska bevisa något som borde vara uppenbart för alla vid det här laget. Jag sitter liksom inte på nån gigantisk länksamling som jag kan dumpa i tråden
.

Varför inte, mänger med studier, FN och objektiv verklighet har ju alla kunnat konstatera samma sak, det finns nazister, ukraina har exceptionellt få utav dem, kanske fler än sverige, men inte i närheten av antalet som i tex ryssland, grekland, poalnd osv per capita.

Citat:
Men dom är ju liksom inte blyga med att visa upp sig beklädda i nazisymboler och tatueringar. Det är inte svårt att hitta om man ett par minuter på att söka runt lite. Här är tex Zelensky med en livvakt som bär totenkopf-badge:
https://twitter.com/politblogme/status/1579195427328442369

Det är det naturligtvis inte i sverige heller, kan det vara för att rysspropgadan är anledningen till att du tror det.

Citat:
Att sådant accepteras säger ju liksom en hel del om vilken ideologi som råder där borta.

du menar som i sverige, objektivt så har vi ju enorma problem i jmf med ukraina, klippanmordet, melaxandermordet. 30-nov nazzetågen. antisemiter och högernationalister i riksdagen.
Citera
2022-10-30, 15:23
Medlem
Citat:
Varför inte? Var det inte därför vi utkämpade andra världskriget? För att rädda världen från nazismen? (När jag säger "vi" så syftar jag inte på Sverige såklart, men vi brukar ju intala oss själva att vi stod på rätt sida i efterhand.)

Jo, det är ju för att en nazist per defintion är en medlem i NSDAP, och majoriteten av tyskar var medlemmar i NSDAP, så du vet inte ens vad rysstrollen lurat i dig.....

Citat:
Nä, om det enbart hade varit för nazisterna så hade Kreml såklart inte tyckt att det var värt besväret eller risken. Om vi antar att nazi-regimen Zelensky hade varit villiga att hålla sig geopolitiskt neutrala.

kan det vara så att inget av det du skrev stämmer, men putin endå bröt budapestföredraget? för det är objektivt sant.

Citat:
NATO-expansionen utgår jag ifrån var det som fällde avgörandet. Ryssland hade blivit för sårbart och bakbundet med ytterligare massa NATO-missilbaser vid gränsen.

problemet med det är att nato sedan 2000 talet dragit sig tillbaks, minskad militär närvaro i eu, inga stående förband i baltikum (eller baser) , skrotad Misilsköld mot ryssland.

tyvärr mitt efterblivna rysstroll, du har i objektiv mening fel.
Citera
2022-10-30, 15:24
Medlem
Citat:

Sårbart på vilket sätt, kan du förklara ?
Citera
2022-10-30, 15:25
Medlem
KillPus avatar
Det verkar att orcher börjar kriga enl WWII:s kalkyler. Nästan 1000 avlivade bara igår. Inte konstigt när de får detta vapen för att "kriga"...

https://twitter.com/antiputler_news/status/1586706075931353091
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in