2022-10-30, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Ryssland har inte ockuperat Krim. Därtill glömmer du att de som startade kriget gladeligen erkänt:

https://odysee.com/@vanessabeeley:6/yevhen-karas,-leader-of-ukraine's-neo:7

Det stämmer att den som startade Donbaskriget, den ryske ultranationalisten och tidigare FSB-agenten Igor Girkin, har erkänt och att det inte hade blivit något krig om inte han med sin ryska trupp hade startat det.
Citera
2022-10-30, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
Å jäklar, där tog det hus i helvete! Känsligt ämne?
Väldigt många som hade den där "fact checken" till hands märker jag. Verkar som ämnet varit uppe på diskussion tidigare i trådarna va?

rätt svar borde vara-

-OJ. här har jag gått och blivit rysstrollad trotts att jag inte är än efterbliven uralmongol som bajsar i skogen.
tack för att ni påpekade detta...

Citat:
Som sagt så använder "fact checken" ett helt annat armband. Och så klart: I princip kan ju någonting förefalla vara någonting annat om man reducerar detaljnivån i en bild. Men bortförklaringen hade ju varit betydligt mer övertygande om man såg att det var precis ett sånt newage-armbandet som Zaluzhny hade köpt på Indiska. Nu var det helt uppenbart inte samma armband, vilket gör att er övertygelse om att det skulle röra sig om en optiskt illusion vilar på ganska lös grund.

SÅ du är mao efterbliven som bygger din legitimeringar av rysstrollerier att "ukraina är onda nazister" på en bild (som kan vara en dålig bild av ett armband han fått av sin indiska vän...)

Citat:
Låt mig gissa att om det hade varit en skarpare bild så hade ni istället sagt att bilden var manipulerad. Har jag fel där?

Jag tror du missar det stora probolemet här, om vi bortser ifrån vad du tror och känner, vad har du som du i objektiv mening (dvs något som andra kan ta del av som inte är på nivå "rysspropganda för efterblivna)

för det finns, studier, rapporter, utfall av omröstningar mm som borde innehålla MÄNGDER med stöd, som är vida överlägset sånt som man lurar barn och efterblivna med OXO, eller?

Citat:
Men ok visst. Jag skulle nog kunna tänka mig att ge honom benefit of a doubt. OM det inte vore för det faktum att det formligen kryllar av bildbevis på nazi-symbolik i ukrainska försvarsmakten och civilsamhället. Det är ett kulturellt fenomen helt enkelt. Som här, årligt Ukrainskt firande av bildandet av Waffen-SS:
https://twitter.com/fabushka_/status/1586255678599237632

typ som det här. är det okej för mig att vilja mörda dig och din familj för att befria sverige?
https://youtu.be/Pd5ZcCdAKzs?t=13

Citat:
Vi har pride, dom har nazi-pride. Är det inte dags att ni börja se sanningen i vitöga snart, grabbar och grabbinor?

Vi har nazi tåg.

Citat:
Väldigt lustigt att du finner det osannolikt att någon kan ha utländska vänner.
Ja, för dig som är ett socialt isolat så kanske det kan te sig väldigt märkligt.

Nej, bara att det är irrelvant, jag har vänner (och även rest runt en heldel) i forna östblocket, jag har även en för ämnet (i tråden) relvant universitetsutbildning.

det är dock inte anledningen till att du är efterbliven.....
Citera
2022-10-30, 14:53
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinmandt
Nu säger jag inte att den är det men varför skulle den inte kunna va manipulerad?
Du kan inte va så godtrogen att lita på allt folk säger och visar, speciellt när de har motiv till att ljuga?

Jag skulle kunna ordna en bild med ett tatuerat hakkors i Putins panna. Tror du på det då? Särskilt om jag även uttrycker mitt förakt mot ryska statsmakten.

Att ifrågasätta är skilt mot att bevisa och dina bevis skulle inte hålla i en rättegång, därav kan man inte lägga något vikt vid påståendet om swastika även om du vill det. Sorry, du får gå vidare och invänta annan/mer information.

Visst visst, vi lever i ett komplicerat tidevarv. Jag kan inte ge dig svar på alla frågor, tyvärr.
Var månlandningen fejkad? Ja, kanske.

Man får bilda sig ett helhetsintryck helt enkelt. Helhetsintrycket är att Ukraina styrs av nazister.
Det är rätt svårt att komma med bortförklaringar på den punkten.
Citera
2022-10-30, 14:54
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Anfall är bästa försvar va?

Jag noterar bara att du inte bestrider att Ukraina är nedlusat av Nazister. Det gör du klokt i.

Putin må ha sina avigsidor, men han håller nazielementen kort. I Ukraina sitter Zelensky formligen i knät på nazister, som i sin tur sitter i knät på CIA. Där har du skillnaden.

Har du källor på det här ? Eller är det bara personligt tyckande och ordbajseri baserat på Kremls manus som vanligt

Du ska akta dig för att gå på er egna propaganda den har redan bränt er ryssar flera gånger
Citera
2022-10-30, 14:58
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Visst visst, vi lever i ett komplicerat tidevarv. Jag kan inte ge dig svar på alla frågor, tyvärr.
Var månlandningen fejkad. Ja, kanske.

Man får bilda sig ett helhetsintryck helt enkelt. Helhetsintrycket är att Ukraina styrs av nazister.
Du har inte lyckats visa att det är så, bara påståenden. Har du några fler bevis för att det är så eller är ditt helhetsintryck bara en falsk bild i ditt huvud. Vad blir nästa. Som sherm kanske. Om det finns en nazistisk jude, är alla judar nazister. Alltså är Zelensky nazist. Logik av den högre skolan.
Citera
2022-10-30, 14:59
Medlem
leachs avatar
Italy and France agreed to supply Ukraine with European anti-aircraft missile systems SAMP-T
https://twitter.com/TpyxaNews/status/1586718581814960128

LaReppublica reports that Italy is preparing to transfer six PzH 2000 howitzers and two M270 systems to the Armed Forces of Ukraine
https://twitter.com/TpyxaNews/status/1586716377754337281

Ryska kvalitetsvapen

The second army of the world, they said...🥶
https://twitter.com/TpyxaNews/status/1586717991248564227
Citera
2022-10-30, 15:00
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Anfall är bästa försvar va?

Jag noterar bara att du inte bestrider att Ukraina är nedlusat av Nazister. Det gör du klokt i.

Putin må ha sina avigsidor, men han håller nazielementen kort. I Ukraina sitter Zelensky formligen i knät på nazister, som i sin tur sitter i knät på CIA. Där har du skillnaden.

De finns i hela världen och nej, jag bestrider inte det. Anser mer att man borde ta tag i sina egna problem istället för att hitta en ursäkt för att invaders ett grannland för att man är orolig för att sitt ledarskap ska påverkas.

Om sedan Z är i i knät på nazister, vad är då P som byggt hela sin militär för att få bort dessa från gatorna i Ryssland.

Vad behagar CIA så har diktatorn i Ryssland inte med det att göra, då Ukraina inte tillhör Ryssland. Om de finns där istället för i Ryssland borde han vara nöjd med.

Men nu ska man eliminera satanister, snart häxor och troll.

För övrigt... De flesta nazister som är törstiga på krig är döda numer, på båda sidor.

Så sluta tjata... Så många nazister som du verkar tro finns inte i världen. De är en minoritet.

Människor är överlag mänskliga.
Senast redigerad av CanisMinor 2022-10-30 kl. 15:06.
Citera
2022-10-30, 15:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
En del rysstroll har som grej att köra den här lite "mjuka" och ambivalenta retoriken.

Det är ingen som låter sig luras så de anstränger sig förgäves.

Japp, har sett det där mer och mer plus dessa textväggar med nonsens som ska föreställa fakta. Gärna med länkar som visar absolut nada, man chansar på att de flesta scrollar vidare bara.
Citera
2022-10-30, 15:05
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Italy and France agreed to supply Ukraine with European anti-aircraft missile systems SAMP-T
https://twitter.com/TpyxaNews/status/1586718581814960128

LaReppublica reports that Italy is preparing to transfer six PzH 2000 howitzers and two M270 systems to the Armed Forces of Ukraine
https://twitter.com/TpyxaNews/status/1586716377754337281

Ryska kvalitetsvapen

The second army of the world, they said...🥶
https://twitter.com/TpyxaNews/status/1586717991248564227
Jag tror att de där rostiga AK47rna är atomvapnen Putin hotar med. När man skjuter med dem faller de sönder i atomer.
Citera
2022-10-30, 15:06
Medlem
Citat:
Var månlandningen fejkad. Ja, kanske.

Helhetsintrycket?
Hur styr nazister Ukraina? Politiskt? Hur många mandat sitter den extrema högern på i Ukraina? 1-2 av 400?

Inget land i Europa saknar neonazister och dessa stärks vid nationella kriser samt drar sig till det auktoritära/militära tyvärr. Se valfri krigsmakt. Såna element kommer alltid vilja synas men att de ha någon politisk makt i Ukraina....påvisa hur med maktstrukturer, inte symboler.
Citera
2022-10-30, 15:07
Medlem
Sgt.Blands avatar
Källa påstår att Bayraktar ska få AAM för att kunna slå ut drönare. Mycket intressant om det stämmer.

https://twitter.com/UkraineRussia2/status/1586720399886262272
Citera
2022-10-30, 15:08
Medlem
mr.Floppys avatar
Citat:
Å jäklar, där tog det hus i helvete! Känsligt ämne?
Väldigt många som hade den där "fact checken" till hands märker jag. Verkar som ämnet varit uppe på diskussion tidigare i trådarna va?

Som sagt så använder "fact checken" ett helt annat armband. Och så klart: I princip kan ju någonting förefalla vara någonting annat om man reducerar detaljnivån i en bild. Men bortförklaringen hade ju varit betydligt mer övertygande om man såg att det var precis ett sånt newage-armbandet som Zaluzhny hade köpt på Indiska. Nu var det helt uppenbart inte samma armband, vilket gör att er övertygelse om att det skulle röra sig om en optiskt illusion vilar på ganska lös grund.

Låt mig gissa att om det hade varit en skarpare bild så hade ni istället sagt att bilden var manipulerad. Har jag fel där?

Men ok visst. Jag skulle nog kunna tänka mig att ge honom benefit of a doubt. OM det inte vore för det faktum att det formligen kryllar av bildbevis på nazi-symbolik i ukrainska försvarsmakten och civilsamhället. Det är ett kulturellt fenomen helt enkelt. Som här, årligt Ukrainskt firande av bildandet av Waffen-SS:
https://twitter.com/fabushka_/status/1586255678599237632

Vi har pride, dom har nazi-pride. Är det inte dags att ni börja se sanningen i vitöga snart, grabbar och grabbinor?

Väldigt lustigt att du finner det osannolikt att någon kan ha utländska vänner.
Ja, för dig som är ett socialt isolat så kanske det kan te sig väldigt märkligt.

Men för i helvete, tjatar ni ryssar om det där jävla armbandet igen? Det var ju uppe för några veckor sedan, är ni så desperata så ni ska ta upp gamla debunkade grejer för att rättfärdiga er efterblivna artonhundratals-invasion?

Men ok, vi antar att du har rätti ditt rantande här ovan då. Tror du ändå att det ger Ryssland rätt att invadera ett annat land, mörda, våldta och utföra alla andra möjliga krigsförbrytelser på löpande band?

Tiden för sådan här idioti är slut, den fria världen sätter stopp!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in