2022-10-30, 00:10
Medlem
algenurbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Du är rätt nära, platsen som kallas Övre Björkholm på kartan. Björkholm 13 heter fastigheten. Här är Hemnet-annonsen.

https://www.hemnet.se/bostad/villa-7rum-bjorkholm-vetlanda-kommun-bjorkholm-13-17075896

Men detta är troligtvis inte "festhuset" då, eftersom det verkar vara köp och inte i närheten av Näsby?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HemligSkauning
+1, vi är på samma tankebana. Jag har varit inne på strypning och tänkt på det, men nu uteslutit det ifrån min teori. Strypning känns som ett planerat och känsloladdat mord(känslor i form av olycklig kärlek, svartsjuka mm.) Utifrån det som vi vet änsålänge så var det ett bråk mellan f.d vänner vars en av dem beskrivs som manipulativ. Det låter mer som ett slag/knuff som slutade i tragedi, panik och snabb tänk. JJ går ut med mobilen, verkar annorlunda inför grannen och vill troligen skaffa alibi, bli av med mobilen eller ta lite luft och komma på en plan. Detta låter mer som panik och en stor röra.
Samtidigt finns det många uppgifter om JJs psykiska status. Nu är ingenting bekräftat men med tanke på vad som skrivits här om JJ innan finns det garanterat en störning, grov eller mild. Bråkar man och till slut hamnar på golvet så tror jag inte att JJ, om hon nu är så sinnesstörd, har några problem med att avsluta allt genom att strypa JJ. Det kan också hänt i stundens hetta och att panik ändå kom som ett brev efteråt. Att hon inser vad hon ställt till med. Men, något är det i alla fall. Antingen strypning eller fall genom knuff vill jag tro.
Citera
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Ingen som har en susning om vad konflikten handlade om? Vänner och bekanta borde ju ha koll på detta.

Precis. Helt otroligt att halva byn har vetskap om komflikten men ingen vet varför. Handlar den om pojkvänner?

Jag såg på en bild där JJ och MH står tillsammans att MH bar en pin i regnbågsfärger. Har JJ och MH haft ett förhållande eller är de bara vänner?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotben
Min teori är ju att bartendern fick genom samtalet med TT veta att hon nu visste förnycket om deras försäljning av otillåtna varorna. Därför har någon frän Nöjet följt med och hjälpt till med att tejpa mun och armar på TT med silvertejp. Därav dunkar i lägenheten. Mitt i detta så kommer grannen och knackar. Sen far JJ till Mcd med TTs mobil. Efter det så har mannen från Nöjet hjälpt JJ att forsla bort TT levande någonstans. Vad som hände sen är en gåta.... därav att polisen Noa är inkopplad

Det var ungefär så jag skrev för ett tag sen, skulle kunna vara något i den stilen..
Citera
2022-10-30, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Håller helt med. sen talar väl det oxå för strypning då inga skrik hörts? om man blir slagen/håller på att bli ihjälslagen så borde väl T skrikit, blir man strypt kan man inte skrika, tror det var väldigt impulsivt!
Tänker att ett enda fall kan räcka. En knuff, TT ramlar bakåt och slår i bakhuvudet i något trubbigt. Då hörs heller inga skrik. Men jag är kluven, antingen strypning eller fall skulle jag säga.
Citera
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av extranode
Att de läser här känns det absolut som, men att de skriver tror jag inte än.

Det finns säkert även journalister här inne som läser och skriver, om poliser skriver här är det desinformation de planterar för att deras egna utredningar inte ska störas av rykten som florerar här. Folk kan ju få för sig att tipsa om det ena och det andra de läst här.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av algenurbo
Men detta är troligtvis inte "festhuset" då, eftersom det verkar vara köp och inte i närheten av Näsby?

Nej, detta är typ 15 km öster om Vetlanda (och om någon frågar, inte direkt i närheten av där JJs pappa bor).
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av extranode
Ja troligen kroppen första vändan och sedan cykeln.

Det var ju intressant, om det nu är bekräftat, att cykeln faktiskt hade suttit fast i staketet!

Jag skulle vilja veta om staketet pajats där för att få loss låset eller om det är helt och man därmed har låst upp och sedan låst fast låset i hjulet igen!

Är mer eller mindre bekräftat att TT mobil var med JJ till MCD så då förfogade JJ troligen över nycklarna från TT också. Hade varit bra att reda ut och man vet hur JJ brukar låsa ev. Cykel … om det är som den var låst på Gränsgatan …

… sen är det ju märkligt … för transporten …. Någon borde även observerat tycker man om JJ Aldo lämnat huset under tidiga timmarna också …. Och när den kommit tillbaka …. Antar att det hörs rätt väl i ett sådant hus
Citera
2022-10-30, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av punkt498
Stackar gubbe som ska va medskyldig. Tjejerna har gjort detta själva och det har varit planerat. Är Ni så dumma att ni tror att polisen inte tänkt så. Dom har redan avpolletterat det. Dom har inte gjort något annat än kommit på detta själva.

Förklara hur det har varit planerat?
Att man bråkar inför ett flertal vittne innan mordet?
Att man mördar i sin egen lägenhet?
Att man mördar på ett sätt som får grannen att dyka upp mitt i natten, en granne som var nära på att ringa polisen?
Att man låter offret ringa sin pojkvän(ifall den uppgiften stämmer)
Att man låter offret parkera cykeln framför byggnaden och tvingas flytta den?
Att man tvingas bli av med kroppen mitt i staden, bland grannar som riskerar att se detta?

osv osv

Om det var planerat så var det en jävligttttt dålig planering
Citera
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Precis. Helt otroligt att halva byn har vetskap om komflikten men ingen vet varför. Handlar den om pojkvänner?

Jag såg på en bild där JJ och MH står tillsammans att MH bar en pin i regnbågsfärger. Har JJ och MH haft ett förhållande eller är de bara vänner?

Så vitt vi vet är de bara vänner. Det har inte framkommit något i tråden som skulle peka på att JJ är bi- eller homosexuell. Däremot så verkar det onekligen som att MH är lagd åt det hållet; hon beskriver sig själv som "tomboy" osv på sociala medier.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Jag tror inte att brudarna gömt henne i närheten, har man tillgång till bil så bör man ju åkt en bra bit annars är man ju helt jävla efterbliven :P dödar man någon så kan man inte dumpa kroppen i närområdet (:

Om dom nu inte var rädda att riskera väcka grannarna (och väcka misstankar) genom att starta och köra iväg bilen sent på natten.
Jag förstår att sannolikheten är större att de tagit bilen, men att strunta i att kolla vägbrunnar i närområdet på grund av låg sannolikhet, det låter i mina öron nonchalant.
Citera
Medlem
algenurbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Det är ju någon som frågat bara två månader sen i kommentarerna under videon vart ödehuset ligger, dom har ju svarat. Ser inte hela beskrivningen på min screenshot men ”… svänger vänster vid gettinge rosendal sedan håller du höger på grusvägen o sedan är du framme”

Det är inte samma ödehus som på youtube som vi diskuterar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in