2022-10-30, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viva-t
Jag har följt detta sen start och har som många andra klurat och funderat på många olika alternativ. Så jag spekulerar.
Jag är alltså nu inne på samma spår som dig, ifall T kanske blev drogad till döds. Dock kvarstår dunsarna, men som iofs kan vara från något man förberett.
Men jag tänker, skulle det kunna vara så att man fått i henne den höga dosen drog i JJ lähenhet och att man sedan gått ut med henne innan hon däckat. Sen har JJ stuckit till McD och MH har tagit hand om T så länge.
Tänker såhär, för då skulle de vinna lite tid, skulle slippa risken att liklukt skulle bli kvar i lägenheten, samt att man slapp bära ner kroppen från lyan.
Men vart de sen gömt T (och med hjälp eller inte) kan/vill jag inte ens spekulera om.

Vete 17. Det hela känns så otroligt skumt. Speciellt med så lite info som man hittills fått.

Det kan iaf vara så allvarlig dos att TT blir övermanningsbar och att man kan tejpa/binda henne och dunka huvudet i golvet :/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Här framkommer alltså att det uppstod en konflikt förra året mellan TT och JJ som gjorde att det stora tjejgänget delades i två. Denna konflikt skall också eskalerat de senaste månaderna, hela tiden nämns denna konflikt, finns det verkligen ingen som vet mer konkret vad bråket handlar om, det verkar ju vara detta som ligger bakom alltihop.

Håller med - och om JJs försök till mordbrand stämmer pga att en kille lämnade henne - så kanske det att TT argumenterade emot eller anklagade henne framkallade ett liknande raseriutbrott?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlanBoksBok
Den uppgiften som cirkulerar om att JJ skulle tänt eld på sin pojkväns ytterdörr för att han gjort slut. Kan det möjligtvis vara så att det var TT som strulade med pojkvännen, och att det är detta som är upprinnelsen till konflikten mellan JJ o TT? Och delat kompisgänget i två delar. Om man är så tokig att man tuttar eld på en lägenhetsdörr för att nån gör slut,kan hatet mot den som kanske orsakade brytningen ligga kvar länge. Det verkar som att konflikten mellan JJ o TT blossar upp så fort dom träffas.

Och är man så instabil så är kanske inte steget är så långt att man vill någon djävligt illa. TT. När hon får se TT på krogen kanske det brinner till. Packad,kanske lite droger,så får hon en ide.

Problemet är ju hur M blir inblandad till en sån grad att hon sitter häktad på sannolika skäl. Vi vet ju inte vilken berusningsgrad tjejerna hade. Kanske lucka på en eller båda. M är den som förbryllar mest och JJ den som är aktiv under hela natten. Som sagt, tror att konflikten handlar om svartsjuka.

Om detta är motivet så lutar jag mig lite mer åt strypning
Citera
2022-10-30, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Youareneveralone
Vem vet, de kanske de har

Att de läser här känns det absolut som, men att de skriver tror jag inte än.
Citera
2022-10-30, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
"Rejäla dunsar". Alltså, det här är hörsägen som vandrat via flera led. Hus kan vara olika lyhörda. I ett hus jag bodde i så hörde jag dunsar ibland jag grubblade på vad det var. Till slut insåg jag att akustiken i den lghn och huset var så märkligt konstruerad att det lät som dunsar när min katt hoppade ner från köksbänken i köket... Fram tills dess så grubblade jag länge på vad mina grannar höll på med som "dunsade" när jag var nyinflyttad där. Poängen är att vi inte vet hur ljudet lät, vi vet inte hur akustiken är i det huset, vi vet inte heller hur grannen beskriver ljud och vilken uppfattning denne har om typen av ljud eller dess styrka. Det sätts på tok för mycket tilltro här i tråden bland folk att dunsarna skall ha samband med ett mord. Det behöver inte vara så alls. Att något skett, ja, det har det ju uppenbarligen, men det kan likväl vara ljud från att någon stötte i en hylla i ett bråk, någon knuffade till en annan (andra ljudet) och sedan ett tredje ljud från när någon knuffade till en annan, eller liknande annat scenario.

Du påstår att allt talar för att hon dödats i lghn. Det finns egentligen rent faktamässigt och tekniskt sett inget som säger att "allt talar" för det. Det är blott indicier byggt på hörsägen. Om vi inte hade haft grannens vittnesmål om dunsarna så hade det inte funnits något alls att gå på som ens antytt att T bragts om livet i lghn. Faktiskt rentav inte ens något som antytt att T ens bragts om livet alls. Att med andra ord påstå att "allt talar" för att hon dödats i lghn utifrån en grannes vittnesmål om "dunsar" är ganska så skört egentligen.

Det faktum att polisens utredare till synes inte har hittat något som antyder att ett mord/överfall skett i lghn talar snarare för det motsatta - att T inte bragts om livet där.

Du talar om att det är "helt omöjligt" att ljuden kan ha kommit från en full vän. Har du någonsin haft en full vän/familjemedlem i din närvaro? Det låter inte så. Jag vet inte hur ofta mitt glada ex tex kunde göra saker som lät högt när hon var full. Exempelvis välta blomkrukan på golvet i vardagsrummet. Det lät högt ska du veta. Så nej, det är inte alls "helt omöjligt". Du får tänka om.
Förstår att du vill bolla lyfta lite olika scenario och inte endast binda sig till JJ:s lägenhet. Jag vet inte vilka eventuella efterforskningar du gjort i andra möjligheter. Men hur ser ditt scenario ut med att TT skulle ha parkerat cykeln på Gränsgatan. Vad har du för story om det? då menar jag vad underbygger du ett sådant scenario med. Du måste väl kunna tala om ev varför hon ställt cykeln där och vart tog hon vägen sedan?.

Det blir liksom inget bra. Det blir en teori som rinner ut i sanden. Desto mer underbyggt har vi gällande JJ:s lägenhet samt allt som hänt där och runt ikring gällande händelser.

Istället bara för att säga att det kan vara si och så behövs det en hållbar teori som stöds med ev GM osv.
Citera
2022-10-30, 00:08
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Jotaalfa
Ja om strypning skett, vilket ju ändå mycket talar för, så tror jag att det var precis så det gick till. Tror de har bråkat och hamnat på golvet där, enligt min teori, JJ hamnat över TT och där MH hållit i TTs ben eller liknande. Ett fall kan fortfarande vara aktuellt, det har man läst om väldigt många gånger förr varpå GM får panik och gör sig av med kroppen istället för att ringa 112. Men som sagt, inget blod i lägenheten vad vi känner till och vid ett fall lär blod ändå förekomma. Väldigt mycket å ena sidan å andra sidan, men med tanke på dunsarna är det inte helt orimligt att tro att bråk uppståt där efterföljande strykning genomförs.
Håller helt med. sen talar väl det oxå för strypning då inga skrik hörts? om man blir slagen/håller på att bli ihjälslagen så borde väl T skrikit, blir man strypt kan man inte skrika, tror det var väldigt impulsivt!
Citera
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glorup
Det mest troliga är ju att MH var kvar i lägenheten medans TT var medvetslös/död. Medans JJ och grannen var till mcd med TTs mobil.

Med det är bara spekulationer från min sida.

JJ måste ha en väldigt speciell relation till sin granne, mina skulle knappast köra mig till donken vid tre-tiden på natten bara för att jag är fyllehungrig. De hade snarare bett mig söka hjälp.
Är det grannen som varit inne på förhör tre-fyra gånger?
Citera
Medlem
punkt498s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fondestmouse
Jag tänker på om JJs pappa är medhjälpare, går det få fram platser/byggnader som har koppling till hans arbete? Om han varit med, eller att JJ varit med honom i arbetet när hon var yngre, att man vill gömma kropp i närheten av dessa platser?

Stackar gubbe som ska va medskyldig. Tjejerna har gjort detta själva och det har varit planerat. Är Ni så dumma att ni tror att polisen inte tänkt så. Dom har redan avpolletterat det. Dom har inte gjort något annat än kommit på detta själva.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Drogproblematik, nej.
Droger vid fest då och då, ja.

Men helt ärligt, det är snarare regel än undantag här i Vetlanda. Helg-knarkandet är extremt utbrett, i alla olika sorters umgängen.
Så alla som får för sig att bara för dem är bekanta med droger så skulle dem känna tungt kriminella människor är rätt mycket ute och cyklar. Är knappast svårt att köpa droger i denna stad.

Blev nog lite svårare nu i.a.f, två langare mindre...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Jag tror inte att brudarna gömt henne i närheten, har man tillgång till bil så bör man ju åkt en bra bit annars är man ju helt jävla efterbliven :P dödar man någon så kan man inte dumpa kroppen i närområdet (:
nu vet jag inte om de pejlat deras lurar, men de kan ju oxå ha lämnat lurarna hemma t.ex vilket är ganska smart

Har varit min tanke också. Man kommer ganska långt om man kör en halvtimme med bil, inte sjutton dumpar man kroppen i närheten av någon plats man har koppling till själv kan jag tycka.
Citera
2022-10-30, 00:09
Medlem
punkt498s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viva-t
Jag har följt detta sen start och har som många andra klurat och funderat på många olika alternativ. Så jag spekulerar.
Jag är alltså nu inne på samma spår som dig, ifall T kanske blev drogad till döds. Dock kvarstår dunsarna, men som iofs kan vara från något man förberett.
Men jag tänker, skulle det kunna vara så att man fått i henne den höga dosen drog i JJ lähenhet och att man sedan gått ut med henne innan hon däckat. Sen har JJ stuckit till McD och MH har tagit hand om T så länge.
Tänker såhär, för då skulle de vinna lite tid, skulle slippa risken att liklukt skulle bli kvar i lägenheten, samt att man slapp bära ner kroppen från lyan.
Men vart de sen gömt T (och med hjälp eller inte) kan/vill jag inte ens spekulera om.

Vete 17. Det hela känns så otroligt skumt. Speciellt med så lite info som man hittills fått.

Läs min teori //
Citera
2022-10-30, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C.P
Ja precis, det borde kunna gå och kolla!
Om nån har lett en låst cykel ca 200 m då man måste lyfta den lite i 200 m så borde ju nån ha iaktagit detta, nån taxi chafför eller nån som är tidigt ute och går med hunden, nattmackan ätare vid köksfönstret, vem som helst.
Så jag gissar på bil...
Men jobbigt att både lassa in en kropp i smyg utanför sitt hus och sen en cykel PÅ det också...

Ja troligen kroppen första vändan och sedan cykeln.

Det var ju intressant, om det nu är bekräftat, att cykeln faktiskt hade suttit fast i staketet!

Jag skulle vilja veta om staketet pajats där för att få loss låset eller om det är helt och man därmed har låst upp och sedan låst fast låset i hjulet igen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in