2022-10-29, 23:53
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Johanna har annonser ute på Facebook.

I en annons ser man ett brunnslock.

Var är det fotot taget?

På JJ:s fars gård. Som har blivit genomsökt av polisen vid 2 tillfällen.
Citera
2022-10-29, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
”Enligt vännerna ska det ha funnits en konflikt mellan en av de häktade kvinnorna och Tove, vilket ska ha delat det stora vänskapsgänget i två läger.

De senaste månaderna ska konflikten ha eskalerat och under lördagskvällen den 15 oktober blossade bråket upp inne i klubblokalen.

Tove och den misstänkta kvinnan ska ha bestämt sig för att gå hem till kvinnan för att prata ut. Där ska de båda ha blivit sams.”

https://www.expressen.se/nyheter/sokandet-efter-tove-hoppas-hitta-hennes-mobil-/

Ingen som har en susning om vad konflikten handlade om? Vänner och bekanta borde ju ha koll på detta.
Citera
2022-10-29, 23:54
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Vad för slags brunnar? Gatubrunnar finns ju nästan överallt och de borde ha någon bara precis utanför.
Jo, men gatubrunnar är ju i regel ganska grunda och innehåller en massa bröt. Dessutom ska man lyfta upp locket med verktyg. Jag tänker mig mer ett sådant där betongrör i marken, täckt med en betongskiva. En dagvattenbrunn, fast inte de som finns i gatan.
Citera
2022-10-29, 23:54
Medlem
petteros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Du är rätt nära, platsen som kallas Övre Björkholm på kartan. Björkholm 13 heter fastigheten. Här är Hemnet-annonsen.

https://www.hemnet.se/bostad/villa-7rum-bjorkholm-vetlanda-kommun-bjorkholm-13-17075896

Snyggt!
Citera
2022-10-29, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bolller
Tvivlar på att dessa brudar har drogproblematik. Får inte sådana vibbar. Finns det källor på det? (har ej läst alla inlägg).

Drogproblematik, nej.
Droger vid fest då och då, ja.

Men helt ärligt, det är snarare regel än undantag här i Vetlanda. Helg-knarkandet är extremt utbrett, i alla olika sorters umgängen.
Så alla som får för sig att bara för dem är bekanta med droger så skulle dem känna tungt kriminella människor är rätt mycket ute och cyklar. Är knappast svårt att köpa droger i denna stad.
Citera
2022-10-29, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jotaalfa
Ja, det är en sjuk tajming om dunsar pga strypning slutar precis vid tillfället då grannen ringer på. Därför tänker jag att grannen knackar på vid tillfället då de hanterar kroppen, det vill säga att de kan styra vad som hörs. Samtidigt känns det som om T knuffats och avlidit pga fall så borde det finnas blodspår. Och det kanske det gör, men kanske inte så mycket som gör att Polisen kan byta rubricering. Men att blod hittats finns det ju inga tecken på. Känns som den uppgiften borde läckt ut på något sätt.

+1, vi är på samma tankebana. Jag har varit inne på strypning och tänkt på det, men nu uteslutit det ifrån min teori. Strypning känns som ett planerat och känsloladdat mord(känslor i form av olycklig kärlek, svartsjuka mm.) Utifrån det som vi vet änsålänge så var det ett bråk mellan f.d vänner vars en av dem beskrivs som manipulativ. Det låter mer som ett slag/knuff som slutade i tragedi, panik och snabb tänk. JJ går ut med mobilen, verkar annorlunda inför grannen och vill troligen skaffa alibi, bli av med mobilen eller ta lite luft och komma på en plan. Detta låter mer som panik och en stor röra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Bästa sättet? Det är väl snarare större chans att hitta dem om de dumpats i en regnvattenbrunn än om de dumpats ute i skogen eller i en sjö? Brunnar kan ju rengöras eller renoveras etc och då upptäcks sakerna. Om de inte rentav spolas till ett galler någonstans i vattensystemet där de fastnar och där gallret kontinuerligt rensas från allt som fastnar. Hur exakt får du det till att det är "bästa sättet att göra sig av med" sådana prylar? I min värld känns det snarare tvärtom...
Visst rensas brunnar och det vatten som åker ner där tar vägen någonstans, men vet du hur lång tid det tar? Om du av misstag tappar något i en brunn och ber om hjälp att återfå saken, vet du hur stor chansen är? Jag har lite insikt i det av olika anledningar och visst finns det en chans, men den är väldigt väldigt liten.
Citera
Medlem
algenurbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Här, är jag rätt säker på.

https://goo.gl/maps/Zp61fwA2ZFsx76Yx9

KAn mycket väl stämma, det var en användare som hittat en annons:

Citat:
Ursprungligen postat av pettero
Kan det vara denna?
https://www.booli.se/bostad/1500440

Kartan i annonsen stämmer ganska bra överens med belloq googelmaps
Citera
2022-10-29, 23:57
Medlem
Citat:
Kan det vara denna?
https://www.booli.se/bostad/1500440
Det är ju någon som frågat bara två månader sen i kommentarerna under videon vart ödehuset ligger, dom har ju svarat. Ser inte hela beskrivningen på min screenshot men ”… svänger vänster vid gettinge rosendal sedan håller du höger på grusvägen o sedan är du framme”
Citera
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VPS
Upp med handen, hur många från Vetlanda är här inne?

Åsa-Nisse och hans bäste vän Klabbarparn

Sorry, kunde inte låta bli...
Citera
Medlem
Citat:
Snyggt!

Jag tänker inte säga var jag bor exakt, men en av mina cykelrundor går förbi där. Inte för att jag brukar vara i skick att titta på hus just när jag passerar där, det såg ändå bekant ut.
Citera
2022-10-29, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Vad för slags brunnar? Gatubrunnar finns ju nästan överallt och de borde ha någon bara precis utanför.
Man kan tycka att gatubrunnar i närheten redan borde ha kollats upp (eller ned i). I annat fall anser jag att man gjort bort sig i sitt finkammande av området.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in