Citat:
Ursprungligen postat av
Alldelesutmattad
Spekulerar i dunsarna.
Dunsarna är ju antagligen inte bara JJ som dammsuger mitt i natten om man säger så. Antingen är det kroppen som flyttas eller så är det då hon slås ihjäl. Jag gissar på hårt föremål i huvudet bakifrån och duns ett i golvet, sedan slag nummer två och duns två när hon försöker resa sig igen. I min teori blir det här rått som fan. Men man behöver inte blöda särskilt mycket med slag mot huvudet utan det räcker att skadan går inåt eller?
Det kanske man inte behöver göra, men det krävs mycket hårda slag för att döda någon.
I fallet Lena Wesström slog gm med ett hårt tillhygge (troligen något som liknar en metallstång eller liknade) ca 17 gånger innan hon avled. Hon skrek ett fleratl gånger, under några minuter innan hon dog. Runt om inom ett område som var 3 x 3 meter fanns mängder (hundratals) blodstänk på bladverk och grenar. Lena hela överkropp (fleecetröja) var helt genomdränkt med blod, även ärmarna.
Jag tror att det ska till ett väldigt perfekt slag mot huvudet för att döda någon utan nämnvärd blodutgjutelse. Många mord där gm slagit offret i huvudet karäkteriseras väl just av mycket blodstänk då tillhygget svingts upprepade gånger.
Jag tror at jag minns att den rättsmedicinska läkaren sa i förhör, att vid det första slaget kommer inte blod att stänka, men vid nästa då det då finns en skada. Sedan blir det mer skda på huden och vid nästa slag i detta, skvätter det blod som också finns på tillhygget. När tillhygget svingas flyger blod från tillhygget också i linjära stråk på ett specifikt sätt.