2022-10-28, 20:49
Medlem
utforskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
TTS pojkvän bor typ granne med mc d .
Hur många fler grannar finns det i området?
Vart vill du komma med detta ?
Citera
2022-10-28, 20:49
Medlem
Verendums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Kan jag göra det själv på något vis? Kontot var finns det?

Det är bara om man själv har aktiverat det på sitt google-konto.
Citera
2022-10-28, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denke86
Det håller inte …. Man tar inte med sig en ”kropp” ut direkt som man försökt slå ihjäl / skada … hon måste ligga kvar i lägenheten till 04-06 då den lämnar lägenheten …

Vi hade behövt Microsoft Teams och Excel- och suttit och pratat om alla detaljer för att ta detta vidare …..

OCH VARFÖR I HVETE HAR INTE POLISEN NÅGRA PRESSKONFERENSER ????

För att polisen har inget nytt att förmedla.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utforska
Om jag återvänder till ett av alla hotell jag tidigare har vart inloggad på genom deras wifi så hittar min (Android) det direkt, jag kanske inte kan logga in om dom byt lösenord men nätverket hittar telefonen direkt.
Den här okunskapen avslöjar att du är en äldre människa.

Ja precis det jag vill komma till . TTs mobil kopplar ju upp till JJs rauter inom räckhåll för täckningen . Det behöver inte innebära att TT var med i samma rörelsemönster och bokstavligen hennes mobil var med JJ hem från mc d .
Utan att hennes mobil var i närheten av Wifit , dvs åkt utanför på Storgatan som leder till biltema .
Citera
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denke86
Det håller inte …. Man tar inte med sig en ”kropp” ut direkt som man försökt slå ihjäl / skada … hon måste ligga kvar i lägenheten till 04-06 då den lämnar lägenheten …

Vi hade behövt Microsoft Teams och Excel- och suttit och pratat om alla detaljer för att ta detta vidare …..

OCH VARFÖR I HVETE HAR INTE POLISEN NÅGRA PRESSKONFERENSER ????

Antagligen för att man vill kunna fokusera på utredningen relativt ostört och inte starta någon onödig ryktes/spekulationsspridning.
Citera
Medlem
Verendums avatar
Citat:

Hon bygger sin teori att mobilen har rört sig exakt samma mönster som JJ fast på egen hand, antingen genom att hon fått skjuts fram och tillbaka eller gud vet vad.

Definitionen av att greppa efter halmstrån.
Citera
2022-10-28, 20:51
Medlem
Citat:
Just till JJs lägenhet är ju svårt att se , men en Mast i närheten kanske .
Om hon blev kidnappad precls i närheten av pojkvännen vid mcd . Så tar den upp samma mast som JJ eftersom de var i närheten av varandra.
Sen om TT blev kidnappad och föraren åkte tillbaka mot biltema genom stan så åker man förbi JJs lägenhet då hon bor på Storgatan .
Då blir det ju samma master vid samma tidpunkt .
Om det är uppkopplat på JJs internet efter mcd så får du gärna lägga upp bevis på det .

Varför skulle det vara svårt?

Det är nu det passar med ett Stenmark citat. Lämnar det så.
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alldelesutmattad
Spekulerar i dunsarna.

Dunsarna är ju antagligen inte bara JJ som dammsuger mitt i natten om man säger så. Antingen är det kroppen som flyttas eller så är det då hon slås ihjäl. Jag gissar på hårt föremål i huvudet bakifrån och duns ett i golvet, sedan slag nummer två och duns två när hon försöker resa sig igen. I min teori blir det här rått som fan. Men man behöver inte blöda särskilt mycket med slag mot huvudet utan det räcker att skadan går inåt eller?

Det kanske man inte behöver göra, men det krävs mycket hårda slag för att döda någon.

I fallet Lena Wesström slog gm med ett hårt tillhygge (troligen något som liknar en metallstång eller liknade) ca 17 gånger innan hon avled. Hon skrek ett fleratl gånger, under några minuter innan hon dog. Runt om inom ett område som var 3 x 3 meter fanns mängder (hundratals) blodstänk på bladverk och grenar. Lena hela överkropp (fleecetröja) var helt genomdränkt med blod, även ärmarna.

Jag tror att det ska till ett väldigt perfekt slag mot huvudet för att döda någon utan nämnvärd blodutgjutelse. Många mord där gm slagit offret i huvudet karäkteriseras väl just av mycket blodstänk då tillhygget svingts upprepade gånger.

Jag tror at jag minns att den rättsmedicinska läkaren sa i förhör, att vid det första slaget kommer inte blod att stänka, men vid nästa då det då finns en skada. Sedan blir det mer skda på huden och vid nästa slag i detta, skvätter det blod som också finns på tillhygget. När tillhygget svingas flyger blod från tillhygget också i linjära stråk på ett specifikt sätt.
Citera
Medlem
Har dom telefon eller inte???!!???!??
Aftonbladet:
Enligt källor till tidningen vill polisen sänka nivån i dammen för att hitta försvunna Toves väska, klädesplagg och hennes mobiltelefon.
Citera
2022-10-28, 20:52
Medlem
Citat:
Jag vet att det inte behövs många steg innan en mobil väljer att byta Mast . Hon kan ju ha varit på väg till mc d . För åt det hållet bor hennes pojkvän , ett stenkast från mc d.
Sen var det någon som kidnappade henne i närheten och sen körde mot biltema . Det är i samma veva då JJ ska ha åkt med grannen stress efter att TT hört av sig till pojkvännen .
Det finns mängder av master och beroende på väder och vindar samt hennes mottagning så skiftar den ju till den mast med bäst täckning .
Hon var ju på väg hem sa hon till pojkvännen och om det är till honom vilket det troligtvis är då TT inte har nån lägenhet och alltid är hemma hos pojkvännen som pojkvännens mamma sa .
Lasarettsgatan är den gatan mc d ligger på
Men grannen stötte ju bara på JJ i trapphuset o TT's cykel stod kvar vid huset när de kom tillbaka o Jj tog ut en påse från cykelkorgen
Citera
Medlem
movingmads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
01:49 samtal från pojkvän, sen finns det även viss info om nån form av kontakt kring 02:30 i inledningen sas det att det handlade om samtal från henne till pojkvän att hon skulle bege sig hem, detta har ändrats till att kanske vara ett röstmeddelande.
Vi vet inte.
Det verkar ha varit ett missförstånd som fanns med i början av utredningen. Den delen har raderats ur Aftonbladet-artikeln som den från början kom ifrån sedan dess och ingen annanstans har det skrivits förutom i den här tråden.
Citera
Medlem
Citat:

Men allvarligt !
HON RINGDE OCH SA ATT HON SKULLE HEM . Pojkvännens mamma skrev att TT alltid är hos honom när han nyligen skaffat en lägenhet . Hon skulle ju säkert hem till honom & han bor precis vid mc d . Så inte konstigt om deras telefoner visade samma placering .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in