2022-10-28, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flatliners
Nya uppgifter i AB låst artikel så kan inte läsa OM DEN förbenade cykeln..... låst vid staket? Den stod ju mot husvägg?

Låst vid staket utanför JJ:s hus.

Alltså innan den hittades vid husväggen på Gränsgatan.
Citera
2022-10-28, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Hör man upp till 10 dunsar av att möbler flyttas, går man oftast inte upp och knackar på. Men är det 10 dunsar i väggen så är ju sannolikheten större att man går upp och knackar på.

Enligt granne så lät det ungefär som att lyfta en tre gånger soffa och sedan släppa den tre gånger med några sekunder emellan..
Fler än en granne hade hört dessa dunsar. Dunsarna hördes åtminstone av granne bredvid och under.
Senast redigerad av Tavelramskrok 2022-10-28 kl. 21:48.
Citera
2022-10-28, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kronertskocka
Vet vi att JJ hade sin egen mobil med sig till McD?

Vi vet att MGM var på donken och med Toves mobil, sen hade hon säkert med sin egna mobil också. Sen om hon betalade med kort eller mobil det låter jag vara osagt, hon kanske betalade med Toves mobil också ingen aning. Men något har ju polisen fått till sig eftersom dom letar efter Toves mobil, väska och klädesplagg och ska tömma en damm. Jag tror dom fått filmer från donken och att dom sett att hon har Toves väska och hennes jacka på sig. Toves mobil har ju pejlats till och från donken, så den var väl i väskan då
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utforska
Är du helt verklighets frånvarande, varför skulle polisen bekräfta podden?
Jo jag slänger 2 ton med hästskit på dig med hjälp av en grepp jag köp på nätet.

Det jag menar är att jag tror på det polisen bekräftar och det som inte bekräftats spekuleras det i tills dess att allt ligger på bordet . Vilket polisen oxå ber om .
Ni skriver som i texten att allt i podden stämde och det enda det fokuseras på från er sida är att få andrq övertygade att TT blivit mördad. Vilket inte finns belägg på än . Och jag ger mina spekulationer att jag tror att TT blivit kidnappad på vägen hem till sin pojkvän som bor precis vid mc Donalds . Det är vad jag tror .
Citera
Medlem
Krickedixans avatar
När JJ åkte fram och tillbaka till Mc Donalds så undrar jag
Var befanns sig MH då?
Det skrivs bara om JJ
Var MH kvar i lägenheten?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Låst vid staket utanför JJ:s hus.

Alltså innan den hittades vid husväggen på Gränsgatan.
Okej tack!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
”Sista gången mobilmasten i norra Vetlanda får kontakt med försvunna Toves mobil är vid 04-tiden, söndag den 16 oktober.
Men innan dess ska polisen ha kunnat spåra mobilen, från den ena misstänkta kvinnans lägenhet till McDonalds och tillbaka, enligt nya uppgifter från utredningen.
Det finns inga uppgifter som tyder på att Tove var med under den resan.”

/Aftonbladet.

Mer och mer pekar på att J är skyldig.

Ligger en timme efter i läsningen här men ska man tolka det som att sista uppkopplingen (sista = inte första, vilket kanske betyder att det är JJ’s hemmamast) sker när JJ(?) och TT’s mobil återkommer hem från McD?
Citera
2022-10-28, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle19
Och ändå är det grannen under som reagerar?

Jag reagerar på om grannen ovanför sparkar i väggen, och denna grannen kanske mäktade med att gå upp och knacka på medans dom andra antingen sov eller inte brydde sig
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Vi vet att MGM var på donken och med Toves mobil, sen hade hon säkert med sin egna mobil också. Sen om hon betalade med kort eller mobil det låter jag vara osagt, hon kanske betalade med Toves mobil också ingen aning. Men något har ju polisen fått till sig eftersom dom letar efter Toves mobil, väska och klädesplagg och ska tömma en damm. Jag tror dom fått filmer från donken och att dom sett att hon har Toves väska och hennes jacka på sig. Toves mobil har ju pejlats till och från donken, så den var väl i väskan då

Varför i hela friden skulle JJ ha TTs jacka på sig om hon precis mördat henne ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
MEN I HELA TRÅDEN TILLS NU SKRIVS DET ATT SISTA SAMTALET TT POJKVÄN FÅR AV TT ÄR KLOCKAN 02.30 OCH PGA DET SAMTALET LIGGER OXÅ TIDEN FÖR MISSTANKE OM MÄNNISKOROV.
HUR KAN NI KOMMA OCH PÅSTÅ NU ATT DET SAMTALET ALDRIG HA HÄNT NÄR DET HAR HANDLAT OM DET I HUNDRATALS INLÄGG !

Fattar du ingenting? Jag har INTE påstått att samtalet inte har ägt rum. Jag undrar bara hur du VET att det var ett samtal och inte ett sms/röstmeddelande. OM det var ett samtal, hur kommer det sig att pojkvännen inte blev orolig när hon aldrig dök upp?
Citera
2022-10-28, 21:39
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Angående bevismaterial som till exempel mordvapen, T.T. mobiltelefon eller annat, kan J.J. ha varit på väg ut med det när hon stötte på grannen, tar med sig grejerna till McDonalds och kastar i någon av restaurangens sopkärl?

Jag fick teorin till mig och tycker att den är högst relevant.
...eller lägger hon påsen obemärkt i Ts cykelkorg och tar den därifrån när de kommer tillbaka från Donken, vilket observeras av chauffören.

Edit: Jag insåg inte förrän efter jag postat att jag ligger hjälplöst efter i läsningen. Sorry!
Senast redigerad av sybel 2022-10-28 kl. 21:50. Anledning: Edit:
Citera
2022-10-28, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Enligt granne så lät det ungefär som att lyfta en soffa och sedan släppa den tre gånger.
Fler än en granne hade hört dessa dunsar. Dunsarna hördes åtminstone av granne bredvid och under.

Ja, och en reagerade med att knacka på, medans dom andra inte brydde sig mer än så
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in