2022-10-28, 20:35
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Precis . Så det behöver inte betyda att JJ hade med sig TTs telefon till mc d . Utan att dem var uppkopplade på samma mast samtidigt

Nej, det tror jag inte.

Jag tror att man har sett att JJ:s och T*oves mobiler har kopplats upp mot master i samma område samtidigt, och då under samma tid, och förflyttats till nästa mast vid samma tid. Man kan alltså de att de färdats i bilhastighet från den plats som är JJ:s lägenhet (kanske konstaterat via Snap och WiFi) till McD (där det också finns WiFI som deras mobiler finns registrerade mot). Sedan ser man då att mobilerna åker hem "tillsammans" till JJ:s lgh.

Detta har man sett, det finns bevis.

Ett mycket tungt indicium för JJ att hon har med T*oves försvinnande att göra.
Det finns ingen naturlig förklaring för henne att ha T*oves mobil med sig, särskilt inte som att T*ove nyligen ringt till sin kille och sagt att hon är på väg hem.

Hem kom hon aldrig.
Citera
2022-10-28, 20:36
Medlem
Verendums avatar
Citat:
Ok , rätta mig om jag har fel . Ett Wi-Fi som man varit uppkopplad på tidigare kopplas automatisk på när man är i närheten av lägenheten . Jag kan tex ha mitt Wi-Fi ute på min parkering . Den känner av det . Kan det va så att TT inte behöver va i lägenheten för att den ska kopplas upp på JJ rauter ?
Utan räcker med att va ute på gatan ?

Så länge du är inom Wi-Fi:ts räckvidd, så ja. Förutsatt att telefonen är inställd på att automatiskt ansluta till nätverket.
Citera
2022-10-28, 20:37
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Men HUR kan dem se mönstret och hur TT rört sig när dem inte har hennes telefon ????
Dem letar ju efter den fortfarande för att tömma den .
Hur kan dem då spåra signaler utan att ha den i handen och gå in i inställningar
Enkelt. DOM kan hitta mycket mer information utan en telefon än vad du tror.
Citera
2022-10-28, 20:39
Medlem
Citat:
Men HUR kan dem se mönstret och hur TT rört sig när dem inte har hennes telefon ????
Hur kan dem då spåra signaler utan att ha den i handen och gå in i inställningar

Googles tidslinje om de har fått hennes inlogg.

Uppkopplingsförsök mot wifi.

Diverse appar som rapporterar position.
Citera
2022-10-28, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verendum
Så länge du är inom Wi-Fi:ts räckvidd, så ja. Förutsatt att telefonen är inställd på att automatiskt ansluta till nätverket.

Vilket dem flesta har inställt då man ofta har Wi-Fi hemma . Så med detta sagt så behöver hon inte varit just i JJs lägenhet för att ha hennes wifi efter mcd utan bara åkt förbi?
Citera
2022-10-28, 20:40
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Det är trådsanning . Enligt barchefen visade hon ingen bild för honom.
Utan var det inte att snapkartan visade att den hon letade efter var på krogen och kartan visade hon för honom .
Ingenstans är det bekräftat att hon visade en bild på personen

Hur vet du detta?

Har du pratat med barchefen?
Citera
2022-10-28, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denke86
Så då menar du ,

- 02:30 något livstecken från TT finns i form av samtal eller meddelande … troligen skickas detta INIFRÅN JJ:s lägenhet då, om något var konstigt i bakgrunden men TT trodde allt var OK … inombords kokar JJ och när TT ska gå ut genom dörren flippar JJ och slår ihjäl / stryper henne precis när hon ska gå …
- TT ligger ihjälslagen i JJ lägenhet
- JJ träffar grannen när hon är på väg t för att röja undan cykeln
- MH är kvar led TT i lägenheten
-
Nej såhär skrev jag igår kväll:
Jag får det till att det är dunsar och någon knackar på dom öppnar inte, här skärps dom till och återkommer till verkligen, dom inser att T måste ut ur lägenheten i vilket skick hon än är i, dom snickrar ihop något som jag såg någon posta tidigare från Ikea, alternativt hamrar sönder hörlurar (dom går att spåra) lägger henne i en sportbag eller ens bara i ett påslakan över axeln och dom går så diskret dom förmår och lägger henne utanför husknuten källaren vad som i anslutning till huset att tas om hand senare?
Påsen hon hade slänger dom redan då i cykelkorgen, för dom är lite skraja nu efter knackningarna och vill inte ha nåt från henne där uppe, dom bestämmer sig att här drog hon hem?
Någonstans här dyker grannen upp och sen börjar del två dvs ta sig till McD för alibi och M börjar rodda på sitt håll?
Citera
2022-10-28, 20:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Står på Aftonbladet i låst artikel att de två misstänkta + en ytterligare tjej hade förfest hemma hos en av de misstänkta - troligtvis hos JJ.

Från artikeln:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/jllVGn/uppgifter-detta-vet-vi-om-toves-forsvinnande

Gissningsvis var det den 3:e tjejen i sällskapet som TT var orolig för när hon pratade med bartendern.

Såg TT möjligen på snap att denna 3:e kvinna testade narkotika, att det var det saken handlade om...
Vet man vad TT sysslade med också, var hon var innan?
Citera
2022-10-28, 20:43
Medlem
Citat:

Som jag skrev räcker det alltså att ha tillgång till hennes konto för att kunna se t.ex. Googles platshistorik. Det sparas i kontot, inte på telefonen.
Citera
2022-10-28, 20:44
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Från podden.

Grannen bredvid JJ hörde 2-3 dunsar som en soffa / möbel som flyttas med mellanrum eller som man spikar med en hammare tre gånger.

Grannen som körde henne till McDonalds tycker hon är Lite mer annorlunda än annars, min vän är full och har trillat så jag ska köpa mat till oss nu. Min mamma ska köra mig men då erbjuder han att köra henne. Hon köper typ en hamburgare bara och chili cheese. Hon ber han stanna bilen för på andra sidan gatan ser hon en av sina manliga vänner i en bil. Hoppar ut pratar i en minut sen hoppar in i bilen igen, kör henne hem.

Vilken mes är hon då? här på tråden utmålad som en person med stark vilja. Hon kunde bara sagt jag tar cykeln men tack för erbjudandet.
Citera
2022-10-28, 20:44
Medlem
Verendums avatar
Citat:
Vilket dem flesta har inställt då man ofta har Wi-Fi hemma . Så med detta sagt så behöver hon inte varit just i JJs lägenhet för att ha hennes wifi efter mcd utan bara åkt förbi?

Absolut. Men vad är mer troligt? Att mobilens rörelsemönster matchar JJs mönster för att mobilen är med henne, eller att TT som enligt JJs utsago lämnat lägenheten för att åka hem, av en ren slump gör exakt samma förflyttning till McD och tillbaka?
Citera
2022-10-28, 20:45
Medlem
utforskas avatar
Citat:
Ok , rätta mig om jag har fel . Ett Wi-Fi som man varit uppkopplad på tidigare kopplas automatisk på när man är i närheten av lägenheten . Jag kan tex ha mitt Wi-Fi ute på min parkering . Den känner av det . Kan det va så att TT inte behöver va i lägenheten för att den ska kopplas upp på JJ rauter ?
Utan räcker med att va ute på gatan ?
Om jag återvänder till ett av alla hotell jag tidigare har vart inloggad på genom deras wifi så hittar min (Android) det direkt, jag kanske inte kan logga in om dom byt lösenord men nätverket hittar telefonen direkt.
Den här okunskapen avslöjar att du är en äldre människa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in