2022-10-28, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Hon glömde kanske någonting annat hemma hos JJ . Nycklar eller vad som helst

LÄS!!!!
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/jllVGn/uppgifter-detta-vet-vi-om-toves-forsvinnande
"Samma kväll går även Tove till Nöjet. Det är gott om folk på utestället och stämningen är enligt barchefen god, med undantag från något tjafs mellan besökare.

Det är också på Nöjet som de misstänkta kvinnorna och Tove träffas för första gången under kvällen"
Läste du? Bra!

Återigen har du fel modig39.
Återigen far du med desinformation

Vad är din agenda?
Citera
2022-10-28, 20:29
Medlem
När det gäller ekonomiskt svindel gäller follow the money.
I sådana här utredningar gäller follow polisen samt MP. Det finns en anledning att dom är på platsen/platserna.
Citera
2022-10-28, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
En bild?

Det har jag missat. Var hittar jag den infon?

Det är trådsanning . Enligt barchefen visade hon ingen bild för honom.
Utan var det inte att snapkartan visade att den hon letade efter var på krogen och kartan visade hon för honom .
Ingenstans är det bekräftat att hon visade en bild på personen
Citera
Medlem
RickNesss avatar
Om telefonen var med till McD talar det ännu mer för att MGM tog livet av TT i JJs lägenhet innan McD. JJ kanske tog med telefonen för att dumpa den nånstans eller kanske använda telefonen på McD så det skulle se ut som att TT varit där, men den planen sabbades när grannen erbjöd sig att skjutsa henne.
Citera
Medlem
Bartendern har i en intervju sagt att TT verkade orolig. Jag tror folk har feltolkat det. Bartendern upplevde att hon verkade orolig men han kan ju bara läst av henne fel. Sen tror vissa att bartendern sagt att hon letade efter en tjej som hon varit orolig över. Men det var ju inte det han sa, han sa bara att hon verkade orolig.

Men hon letade efter en tjej enligt bartendern, har det kommit fram att hon inte letade efter just JJ eller MH? Eller varför antar alla att det var en tredje tjej som TT letade efter? Inte för att det spelar någon roll, det kanske inte är viktigt vem hon letade efter såvida det inte var just JJ eller MH som hon letade efter.
Citera
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Vissa partners/kompisar skickar kartnålar till varandra. Snapkartan eller liknande kan ha visat hennes mobil på adressen osv osv.

Har polisen inte mobilen så har mobilen lämnat nån position ifrån sig där som de kan se genom att familjen eller nån har hjälpt till med inloggning.

En titt i loggen på JJ’s router kan ge svar.

Grannarna kanske var hardcore hackers och loggade vilka som hade blåtand på i kvarteret.

Så stämmer det att polisen har ”teknisk bevisning” för att mobilen är i lgh (på adressen snarare kanske) så är det nån variant på ovan.
Om det nu inte är så att mobilen hittats i lgh då vilket fortf är ett frågetecken.

Men eftersom det snackas Snapkarta i relation till Nöjet/orolig/kompis/leta så vet vi att Snapchat kan vara en kandidat till placera mobil i lgh. Alltså hon har bevisligen Snapchat om hon kikade i en Snapkarta på/vid Nöjet.

Om T använde WiFi så borde hon veta lösenordet till Routern.
Jag undrar om hon hade det.

Men däremot på Nöjet så har de kanske Guest WiFi.
I så fall kan man kolla loggarna.
Citera
2022-10-28, 20:32
Medlem
Verendums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Men HUR kan dem se mönstret och hur TT rört sig när dem inte har hennes telefon ????
Dem letar ju efter den fortfarande för att tömma den .
Hur kan dem då spåra signaler utan att ha den i handen och gå in i inställningar

Många apparater som pratar med varandra lämnar elektroniska spår hos den andra. På samma sätt som att dina blåtandshörlurar lämnar information i din telefon även efter att du kopplat bort dom.

På samma sätt kan man se vilka enheter som är uppkopplade same historik på ett Wi-Fi. Enbart genom att ha åtkomst till Wi-Fi:t och inte telefonen. Samma sak med telefon-nätet.
Citera
2022-10-28, 20:33
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
En bild?

Det har jag missat. Var hittar jag den infon?
0.00 Natten mot söndag 16 oktober. Tove tar kontakt med Linus Svensson, barchef för nattklubben Nöjet i Vetlanda, eftersom hon genom Snapchats karttjänst sett att en yngre väninna till henne varit på Nöjet. Så antog att det var via hennes telefon
Citera
2022-10-28, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Jag tror att dom mentalt bestämt sig här att T lämnat dom, och allt hon säger och gör härefter refereras till att T cyklat iväg

Så då menar du ,

- 02:30 något livstecken från TT finns i form av samtal eller meddelande … troligen skickas detta INIFRÅN JJ:s lägenhet då, om något var konstigt i bakgrunden men TT trodde allt var OK … inombords kokar JJ och när TT ska gå ut genom dörren flippar JJ och slår ihjäl / stryper henne precis när hon ska gå …
- TT ligger ihjälslagen i JJ lägenhet
- JJ träffar grannen när hon är på väg t för att röja undan cykeln
- MH är kvar led TT i lägenheten
-
Citera
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Jag tror att dom mentalt bestämt sig här att T lämnat dom, och allt hon säger och gör härefter refereras till att T cyklat iväg
Det tror jag med. Här startar planen. Full väninna som ramlat och dunsat . Planen är att T redan cyklat hem och den fulla väninnan behöver mat.
Citera
Medlem
Hur ser huset ut ?
Kan det vara möjligt att vid en tidpunkt på dygnet när ingen noterar det, skicka ut en kropp genom fönster och relativt direkt ner i en bil som står parkerad där ?
Citera
2022-10-28, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verendum
Många apparater som pratar med varandra lämnar elektroniska spår hos den andra. På samma sätt som att dina blåtandshörlurar lämnar information i din telefon även efter att du kopplat bort dom.

På samma sätt kan man se vilka enheter som är uppkopplade same historik på ett Wi-Fi. Enbart genom att ha åtkomst till Wi-Fi:t och inte telefonen. Samma sak med telefon-nätet.

Ok , rätta mig om jag har fel . Ett Wi-Fi som man varit uppkopplad på tidigare kopplas automatisk på när man är i närheten av lägenheten . Jag kan tex ha mitt Wi-Fi ute på min parkering . Den känner av det . Kan det va så att TT inte behöver va i lägenheten för att den ska kopplas upp på JJ rauter ?
Utan räcker med att va ute på gatan ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in