2022-10-28, 20:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Redsnowman
Därför tror ja mer på att kroppen hivades ut genom ett fönster från övervåningen när JJ var på donken med grannen.

Det är möjligt, om JJ nu bodde till vänster, men har fattat det som att hon bodde i den högra vindsvåningen, där står det cyklar nedanför. Dessa lägenheter har väl bara ett fönster på gaveln.

https://www.google.se/maps/place/Storgatan+71,+574+31+Vetlanda/@57.432121,15.0728782,3a,75y,251.33h,90t/data=!3m4!1e1!3m2!1s7VSOEyaF5kPnmGFNOjyorw!2e0!4m5 !3m4!1s0x465758e650527e61:0xf5ac7631d28c82!8m2!3d5 7.4320452!4d15.0724616
Citera
2022-10-28, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Står på Aftonbladet i låst artikel att de två misstänkta + en ytterligare tjej hade förfest hemma hos en av de misstänkta - troligtvis hos JJ.

Från artikeln:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/jllVGn/uppgifter-detta-vet-vi-om-toves-forsvinnande

Gissningsvis var det den 3:e tjejen i sällskapet som TT var orolig för när hon pratade med bartendern.

TT gick nog till nöjet bara för hon ville ha tag i tredje tjejen orolig att JJ skulle göra något dumt?
TT kanske var helt nykter
Citera
2022-10-28, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Står på Aftonbladet i låst artikel att de två misstänkta + en ytterligare tjej hade förfest hemma hos en av de misstänkta - troligtvis hos JJ.

Från artikeln:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/jllVGn/uppgifter-detta-vet-vi-om-toves-forsvinnande

Gissningsvis var det den 3:e tjejen i sällskapet som TT var orolig för när hon pratade med bartendern.

Fast INGEN vet eller har sett denna 3 tjej som TT är orolig över . Så finns ju en möjlighet att hon inte festade med JJ och MH den kvällen . Utan att TT är den tredje .
Citera
2022-10-28, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Så du menar att du inte vet morse koden för SOS alarm? Du har aldrig seglat varit ute på skärgården gått scouterna tittat på sommarlovsmorgon som barn, aldrig sett deckare? Har du ens gått i skolan i Sverige?

Kan inte minnas att jag på något sätt kommenterat mina egna kunskaper i ämnet helt enkelt därför att de inte är relevanta. Jag tillhör en annan generation än TT. På min tid var morse lite coolt när man gick i småskolan. Man kunde knacka SOS och jag kunde nog knacka mitt namn på den tiden också. Idag är det annorlunda. Jag har jobbat med ungdomar hela mitt vuxna liv och min erfarenhet är att morse är helt ute. Tänker jag tillbaka 15-20år så kunde man höra knackningar mellan ungdomar men då var ju TT på dagis.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Ja precis . De två misstänkta plus en till tjej = TT.
Man går inte ut ensam på krogen.
Brukar du gå på förfest med dina ovänner?
Citera
Medlem
Citat:
Vi vet inte var TT var innan krogen. Tänk om dem var alla 3 hemma hos JJ innan krogen och TT glömde mobilen hemma hos henne & därför hon hängde med dem hem .
Eftersom hon ringde till pojkvännen första samtalet vid 01.49 . Alltså 50 min efter att krogen stängt . Hade dem gått direkt så är det en pronenadsträcka på 10 min Max .
TT kanske inte hade något annat val än att följa Med hem igen & hämta sina saker .
Kompisen ”Anna ” som oxå hade tänkt följa med denna kvällen sa att dem brukar träffas ett gäng .
TT kanske hade bestämt att träffa sin kompis ute men då hon inte dyker upp så blir hon orolig.
Hade hon med sig sin telefon till krogen , vet nån det ?

Undrar också vad som hände innan Nöjet.
Vart förfestades det? Vilka va med?
Gick Tove ut helt själv? Väldigt sällan man gör det.
Citera
Medlem
Citat:
Jag vet att det inte behövs många steg innan en mobil väljer att byta Mast . Hon kan ju ha varit på väg till mc d . För åt det hållet bor hennes pojkvän , ett stenkast från mc d.
Sen var det någon som kidnappade henne i närheten och sen körde mot biltema . Det är i samma veva då JJ ska ha åkt med grannen stress efter att TT hört av sig till pojkvännen .
Det finns mängder av master och beroende på väder och vindar samt hennes mottagning så skiftar den ju till den mast med bäst täckning .
Hon var ju på väg hem sa hon till pojkvännen och om det är till honom vilket det troligtvis är då TT inte har nån lägenhet och alltid är hemma hos pojkvännen som pojkvännens mamma sa .
Lasarettsgatan är den gatan mc d ligger på
Tror du verkligen att du får JJ friad genom att vilseleda folk i denna tråd eller vad är det du sysslar med?
Citera
2022-10-28, 20:10
Medlem
Från podden.

Grannen bredvid JJ hörde 2-3 dunsar som en soffa / möbel som flyttas med mellanrum eller som man spikar med en hammare tre gånger.

Grannen som körde henne till McDonalds tycker hon är Lite mer annorlunda än annars, min vän är full och har trillat så jag ska köpa mat till oss nu. Min mamma ska köra mig men då erbjuder han att köra henne. Hon köper typ en hamburgare bara och chili cheese. Hon ber han stanna bilen för på andra sidan gatan ser hon en av sina manliga vänner i en bil. Hoppar ut pratar i en minut sen hoppar in i bilen igen, kör henne hem.
Citera
Medlem
Det som verkar lite oroväckande i fallet är att polisen ser inte ut som att dom lyckats kartlägga hur ev färd med JJ:s bil ser ut. Man söker ju över hela Vetlanda vilket tyder på att just infångande av bilen på kamera som TT ev har transporterats med har inte polisen koll på.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
TT gick nog till nöjet bara för hon ville ha tag i tredje tjejen orolig att JJ skulle göra något dumt?
TT kanske var helt nykter

Hur vet vi med säkerhet att hon BARA gick dit för oro om en annan tjej som vi inte vet existerar egentligen då inget kommer fram om denna person alls .
Jag börjar mer och mer tro att TT var på förfest hemma hos JJ . Och glömde någonting där så hon var tvungen att hänga med tillbaka .
Hon ringer då pojkvännen och säger att allt är ok , eftersom hon blir försenad . Ringer igen 40 min senare ca när hon ska hem .
Citera
2022-10-28, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Brukar du gå på förfest med dina ovänner?

TT var inte ovän med Maja . Och har inte hört massor av människor prata om att dem var osams heller .
Utan det kom upp ett tjafs på krogen .
Vilket det ofta gör när 3 tjejer umgås .
Citera
2022-10-28, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kronertskocka
Kan inte minnas att jag på något sätt kommenterat mina egna kunskaper i ämnet helt enkelt därför att de inte är relevanta. Jag tillhör en annan generation än TT. På min tid var morse lite coolt när man gick i småskolan. Man kunde knacka SOS och jag kunde nog knacka mitt namn på den tiden också. Idag är det annorlunda. Jag har jobbat med ungdomar hela mitt vuxna liv och min erfarenhet är att morse är helt ute. Tänker jag tillbaka 15-20år så kunde man höra knackningar mellan ungdomar men då var ju TT på dagis.
Jag skulle tveklöst hävda att det tillhör absoluta allmänbildningen att veta att SOS är tre korta tre längre tre korta signaler av ljud eller ljus. Oavsett generation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in