2022-10-28, 18:08
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zekezienna
Förstår inte varför man ska hänga ut personer om inte ens bor i närheten av Vetlanda. Om dom nu är släkt så har ju dom knappast något med saken att göra.
Därför frågan har varit väckt här förut om den Jansson i huset där cykeln återfanns
Citera
2022-10-28, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Journalisten i podden uppger olika tidpunkter. Mycket förvirrande
När Tove lämnade Nöjet och hur:
I början av poidden säger han att Tove lämnar Nöjet ca 01:50 och "beger sig på cykel" hem till JJ.
Detta går emot polisens uppgifter om att hon "gick upp för Storgatan och ledde cykeln".
I slutet av podden säger han att Tove lämnar Nöjet 00:30. Alltså innan stängning
När grannarna hörde dunsar:
WN uppger att man hörde dunsarna 01 -02-tiden. Innan McD.
Sedan uppger han att grannarna hör dunsar på natten nån gång mellan 3 och 4 på naten.

Sa han inte tio i ett på natten . Alltså 10 min innan stängning . Så fattade jag det som .
Och flera gånger i podden säger han att TT cyklat både till krogen och från krogen till JJ . Alltså cyklat ensam . Enligt polis gick hon med cykeln med dem andra hem till JJ .
Citera
2022-10-28, 18:09
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
jag förstår att du precis missat att de tömmer en damm för att förhoppningsvis hitta Toves telefon.
Läs info i media- och jag poängterar varje faktafel
som skrivs och blir trådsanningar av sådana som dig.
Toves telefon har kopplat upp i j s lägenhet, att den skulle ha funnits kvar i bostaden efter att Tove gått därifrån är bara lögn.
Eftersom telefonen kopplade upp på annat ställe efter den tid du anger.. håll dig t sanningen bara-läs media rapporteringen istället för hänga på på drevet och som struttar iväg i egna fantasier.. nog om detta
Det är bra att du värdelös på att vilseleda.

Jag poängterar, återigen, att telefonen var kvar i lägenheten efter den tidpunkt JJ har angett att TT lämnat lägenheten. Alltså ingenting om att den hittats i lägenheten av polisen. Nu vet du så du kan inte låtsas missförstå något mer. Allt finns i sammanfattningen som baseras på fakta om inte annat anges.

Ändå ganska roligt att du och ett annat konto har exakt samma värdelösa svenska, projiceringar och fantasier.

Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Jag är kraftigt besviken på podden och journalisten. Förvirrande, segt, och många motsägelser.

Bra dock att han fick en intervju med förstahandskällan WN. En intervju han dock slarvade bort fullständigt.
Man får komma ihåg att han verkar ha gjort den för en vecka sedan. Tror det var 21:a Oktober han nämnde? Mycket som har kommit ut sedan dess.
Citera
2022-10-28, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Det är nog inte viktigt. Tydligen så har polisen hört dom, och det är en slump att dom var där just då, enligt någon i tråden, men minns inte vem

Av mig men jag vill heller inte bekräfta då det kommer från vänners vänner osv. Men det stämmer bra med allt som sagts och det går ihop sig med det grannen säger osv samt att dom då sagt att dom själva kontaktade polisen tidigt. Jag är inte säker mer jag tror att killen i bilen även har en pappa som är polis därför känns uppgifterna vettiga. Hade väl kunnat skriva mycket mer om olika saker men jag tror alla är lite rädda för att det ska skapas trådsanningar och felaktigheter och så är drevet igång.
Citera
2022-10-28, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Ja jag får en känsla att jag inte helt fullt ut litar på grannarna faktiskt .
Han mitt emot JJ ,han som kände TT kusin var osäker i samtalet och började blanda in massa annat som hänt i Vetlanda . Jag upplevde honom osäker i sina svar och visste inte riktigt vad han skulle svara .

Vadå att du inte litar på grannarna. Så du tror att även dom är involverade? Han berättar ju det han upplevt, det är inte alltid lätt att veta vad man ska säga eller försöka minnas exakt allt när man blir intervjuad.
Citera
2022-10-28, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stablemaster
I podden säger närmsta grannen att "Ja och TT's kusins flickvän var ju in här i min lägenhet och leta också, bara för att liksom" Varför gör man det?

Ja jag upplevde den första grannen väldigt förvirrad och ville släta över saker & dra upp saker som hänt i staden för typ ett år sedan .
Han ville dölja något. Varför säger man annars att TT kusin och hennes kille fått komma in i hans lägenhet och kolla ?
Citera
2022-10-28, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JRembrandt
Vadå att du inte litar på grannarna. Så du tror att även dom är involverade? Han berättar ju det han upplevt, det är inte alltid lätt att veta vad man ska säga eller försöka minnas exakt allt när man blir intervjuad.

Den killen jobbar på krogen som dem var på både fredagen och lördagen .
Han kanske vet mer än vi vad som hände den kvällen på krogen .
Men sitter i kläm mitt emellan
Citera
2022-10-28, 18:14
Medlem
algenurbos avatar
.
Senast redigerad av algenurbo 2022-10-28 kl. 18:18.
Citera
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/nQyAed/uppgifter-nya-detaljerna-om-forsvunna-toves-mobil

Citat:
Sista gången mobilmasten i norra Vetlanda får kontakt med försvunna Toves mobil är vid 04-tiden, söndag den 16 oktober.

Men innan dess ska polisen ha kunnat spåra mobilen, från den ena misstänkta kvinnans lägenhet till McDonalds och tillbaka, enligt nya uppgifter från utredningen.

Det finns inga uppgifter som tyder på att Tove var med under den resan.
Citera
Medlem
Hur djup är dammen? Är det delar av dammen som man tömmer eller hela? Utgår man från Googlebilderna så ser det ut att vara en hel del att tömma.
Citera
2022-10-28, 18:15
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Jag tänker på ryktet om den upphittade mobiltelefonen i JJs lägenhet. VARFÖR sprider man en sån uppgift om man är osäker på att den är sann? Hur har grannen ens kommit över något sånt när det råder förundersökningssekretess? Inte sitter man och sprider ett obekräftat rykte heller med tanke på vilka konsekvenser det kan få för den fortsatta utredningen.

Jag tycker det är mycket konstigt att man fläker ut sig i media gång på gång. Och att man svarar på frågor från FB-randoms. Hade jag varit i sitsen att jag är granne med någon som är häktad för ett grovt brott hade jag tyckt att det var obehagligt att uttala mig om vad som har hänt.
Men herregud att ingen läser vad man skriver Grannen i podden har jag talat med i förrgår och det är efter podden spelades in. Då sa han att hans kompis är kusin till TT och sagt att telefonen var hittad i lägenheten. Ring upp henne o fråga då hon heter Gunnarsson lika som TT pappa. Men kan ju vara att kusinen har fått fel uppgifter eller missförstått.
Citera
2022-10-28, 18:16
Medlem
algenurbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putte322
Citat:
Ursprungligen postat av algenurbo
Men mobilen pingade ju en sista gång på norra masten 03:50. Mcd ligger väl i södra Vetlanda, detta mcd besök skedde väl också mycket tidigare än den sista pingningen. Det kan stämma att hon dupade tt personligasaker vid Mcd men varför tar hon inte med mobilen då också?
Mm....Master kan väl vara lite lurigt tänker jag....men kan ju också vara så att hon lämnade över mobilen till killen i den röda Audin.....

Master är lite luriga på 1km noggrannhet som i fallet med lägenheten, men 3-4km som det är till McD från masten borde man väl ändå kunna se, eller? Polisen har mycket mer info än vi har och mannen i Audin är på frifot och hörd (enligt tråden på egen begäran). Detta tycker jag talar starkt emot att han var inblandad, dessutom verkar mötet mellan Audin och JJ för slumpartat enligt podden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in