2022-10-28, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyLagun
Jag har också reagerat på detta, men kan det ha varit så att polisen menade tömning av MGM telefon?

Nej. Det är uppenbart att de pratar om TT’s i och med att han säger att dens (TTs mobils) senaste pejling inte är jätte-tillförlitlig. Istället ”väntar man på en tömning av telefonen”.
Citera
2022-10-28, 17:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
30 st röda Audi finns i Vetlanda kommun.
Kommer nån på nåt mer om denna Audi så kan vi koka ner det ytterligare.
Det är nog inte viktigt. Tydligen så har polisen hört dom, och det är en slump att dom var där just då, enligt någon i tråden, men minns inte vem
Citera
2022-10-28, 17:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stablemaster
Hoppas att föraren kan svara på detta. Samt om hon stoppade påsen i en innerficka eller hade den mellan fötterna i bilen?
Hon kan ju enkelt ha haft mobilen i jackfickan också
Citera
2022-10-28, 17:52
Medlem
LadyLaguns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av myday1997
Nej. Det är uppenbart att de pratar om TT’s i och med att han säger att dens (TTs mobils) senaste pejling inte är jätte-tillförlitlig. Istället ”väntar man på en tömning av telefonen”.

Ah ok! tack för förtydligandet. Mycket märkligt med all denna förvirring kring Ts mobil. Hoppas polisen släpper någon tydlig info snart så vi kan få ett svar.

Kan man "tömma" en telefon utan att ha den? tex få ut info från operatören? Försöker bara spekulera i vad polisen kan ha menat ifall det är så att mobilen inte är hittad.
Senast redigerad av LadyLagun 2022-10-28 kl. 17:54.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Hon kan ju enkelt ha haft mobilen i jackfickan också

Men vi vet ju inte vad det var i påsen än? Eller är jag lite efter?
Citera
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyLagun
Har du alltså pratat med Js granne i telefon? samma granne som blir intervjuad i podden.

Jag ringde upp honom i förrgår och jag ställde lite frågor.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Har också lyssnat på podden och grannen säger efter 1 eller 2. Så självklart är det förmodligen 0230
Jag tolkar det som mellan 1 och 2, men tycker att det är oklart.
Han har jobbat den natten säger också, då borde han nästan ha kommit hem efter 1
Citera
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Mycket relevant. Tog hon påsen innan eller efter mcd undrar man då.
Finns fakta i sammanfattningen
Hon tog påsen ur TTs cykelkorg efter hon varit på donken. Grannen som körde henne verkar vara ett trovärdigt vittne
Citera
2022-10-28, 17:53
Medlem
Citat:
https://www.vetlandaposten.se/2022-10-28/nya-uppgifter-vattennivan-sanks-i-en-damm--polisen-soker-fynd-efter-tove

Kan tyvärr inte läsa artikeln då den är låst men utav den lilla text jag såg så var det ingen polis som bekräftade detta. Jag kan absolut ha fel, bara inte sett något annat än medias spekulationer om det. Vetlanda posten har ju inte direkt varit träffsäkra med rubriksättningar och sammanfattningar hittills.
Citera
Medlem
Citat:
Det är nog inte viktigt. Tydligen så har polisen hört dom, och det är en slump att dom var där just då, enligt någon i tråden, men minns inte vem

Ja de lär ha koll på dem. Efter 2010 är vi nere på 14 röda Audi och efter 2015 är vi på 3 röda Audi just for the record.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av algenurbo
Men mobilen pingade ju en sista gång på norra masten 03:50. Mcd ligger väl i södra Vetlanda, detta mcd besök skedde väl också mycket tidigare än den sista pingningen. Det kan stämma att hon dupade tt personligasaker vid Mcd men varför tar hon inte med mobilen då också?

Kanske va precis det hon gjorde . Varför be grannen stanna för att springa över till en bil dem mötet och hälsa . Klart hon gav över något till bilisten , eller sa någonting som inte grannen skulle höra .
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av whyman
Kan tyvärr inte läsa artikeln då den är låst men utav den lilla text jag såg så var det ingen polis som bekräftade detta. Jag kan absolut ha fel, bara inte sett något annat än medias spekulationer om det. Vetlanda posten har ju inte direkt varit träffsäkra med rubriksättningar och sammanfattningar hittills.
Jag fick en skärmdump av nån, dka se var den tog vägen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in