2022-10-28, 17:59
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Youareneveralone
För det första så var de på väg hemåt mot Jj vid 01:49 då TT ringde pojkvännen, vilket var ett ett samtal som bekräftats varit lugnt med TT. Så kl 01 kan vi redan stryka.
Kl 2 bör vi kunna stryka med då pojkvännen hävdar ett samtal? från TT 02.30 där hon påstås säga vara på g hemåt.
För att polisen ska ha satt detta klockslag förmodas att de finns bevis på att detta samtal gjorts och då hamnar vi att dunsarna kan ha skett runt 02.30 och framåt.

Kanske har T.T. ansett sig färdigdiskuterad samtidigt som J.J. av någon anledning ansett det angeläget att fortsätta reda ut något, T.T. ringer pojkvännen för att inför J.J. och M.H. markera att de inte kommer längre genom att säga till pojkvännen att hon är på väg hem och går mot dörren. I det läget kan det ha blixtrat till i J.J. huvud.

Kan möjligen förklara en kort tidsrymd mellan samtalet 02:30 och dunsar(T.T. avlider).
Citera
Medlem
Journalisten i podden uppger olika tidpunkter. Mycket förvirrande
När Tove lämnade Nöjet och hur:
I början av podden säger han att Tove lämnar Nöjet ca 01:50 och "beger sig på cykel" hem till JJ.
Detta går emot polisens uppgifter om att hon "gick upp för Storgatan och ledde cykeln".
I slutet av podden säger han att Tove lämnar Nöjet 00:30. Alltså innan stängning
När grannarna hörde dunsar:
WN uppger att man hörde dunsarna 01 -02-tiden. Innan McD.
Sedan uppger journalisten att grannarna hör dunsar på natten nån gång mellan 3 och 4 på natten.
Mycket förvirrande av journalisten.
Senast redigerad av GrevenFB 2022-10-28 kl. 18:14.
Citera
Medlem
algenurbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Kanske va precis det hon gjorde . Varför be grannen stanna för att springa över till en bil dem mötet och hälsa . Klart hon gav över något till bilisten , eller sa någonting som inte grannen skulle höra .

Kanske, men då borde nog polisen ha plockat in denna person på något. Gissar att han har alibi för resten av kvällen då han avskrevs så snabbt. Dessutom har denne själv kontaktat polisen enligt någon i tråden, skulle man vara iblandad skulle man väl inte göra det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mothbreeder
Nu är du exakt som den andra. Bra försök.

Telefonen kan knytas till JJs lägenhet efter den tidpunkt JJ angett att TT har cyklat hem. Förstår du eller måste det tas på ännu enklare språk? Enklast vore om du läste sammanfattningen istället för att bara försöka rentvå JJ.
jag förstår att du precis missat att de tömmer en damm för att förhoppningsvis hitta Toves telefon.
Läs info i media- och jag poängterar varje faktafel
som skrivs och blir trådsanningar av sådana som dig.
Toves telefon har kopplat upp i j s lägenhet, att den skulle ha funnits kvar i bostaden efter att Tove gått därifrån är bara lögn.
Eftersom telefonen kopplade upp på annat ställe efter den tid du anger.. håll dig t sanningen bara-läs media rapporteringen istället för hänga på på drevet och som struttar iväg i egna fantasier.. nog om detta
Citera
2022-10-28, 18:00
Medlem
Jag är kraftigt besviken på podden och journalisten. Förvirrande, segt, och många motsägelser.

Bra dock att han fick en intervju med förstahandskällan WN. En intervju han dock slarvade bort fullständigt.
Citera
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Stod cykeln kvar hos JJ då?
Vem tlyttade den då
Ja cykeln stod kvar har grannen vittnat om.
Ingen vet vem som flyttat den.
Jag tror det är JJ eller MH men det är min gissning
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Varför fläker grannarna ut sig i media, poddar, svarar på telefonsamtal från randoms på FB, sprider osanna rykten (mobiltelefon i lägenheten) osv? I normala fall hade polisen sagt åt dessa personer att inte uttala sig så offentligt eftersom det kan rubba utredningen.

Något stämmer inte här.

Håller med. Deras vittnesmål är det viktigaste hittills.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av whyman
Kan tyvärr inte läsa artikeln då den är låst men utav den lilla text jag såg så var det ingen polis som bekräftade detta. Jag kan absolut ha fel, bara inte sett något annat än medias spekulationer om det. Vetlanda posten har ju inte direkt varit träffsäkra med rubriksättningar och sammanfattningar hittills.
http://www.bilddump.se/bilder/20221028162834-85.195.8.146.png
Citera
2022-10-28, 18:01
Medlem
Skaraborg2s avatar
Ett kanonjobb med dessa sammanfattningar.

Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Sammanfattning podden:

Intervju med WN (grannnen dörr-i-dörr med JJ)

Grannen WN hör dunsar mitt i natten

WN uppger:
- På lördagen jobbade jag sent och kom hem väldigt sent. Samma sak på söndagen.
- Dunsarna; Jag hörde dem inte från något specifikt håll
- Det var inte som att någon festade, utan det var mer som att någon flyttade en soffa och ställde ner den lite hårt 2-3 ggr. Eller att någon tog en hammare och spikade i en spik, kanske några sekunder emellan varje duns.
Ungefärlig tid: "Efter 1 eller 2....*ohörbart*….väldigt sent in på natten."

Journalisten frågar WN om hur han tänker kring hur man ska ha kunnat ta ut en kropp i trapphuset obemärkt.
WN svarar: Jag hörde inga släpande ljud eller nånting sånt.
WN uppger vad grannen/grannarna i lägenheten direkt under JJ har sagt till WN.

- Grannarna (sonen och pappan) under JJ har berättat att JJ "verkade lite annorlunda mot vad hon brukar."
- Sonen och pappan "hörde dunsen". WN säger att "de bor ju under och hörde ju bättre."
- De (sonen och pappan får vi anta) gick ju upp till hennes dörr och knackade på, men ingen öppnade. Sen när de hörde att hon gick ut så öppnade de dörren och frågade henne hur mår du vad är det som har hänt.
- JJ ska då ha sagt till sonen och pappan att hennes vän "druckit lite för mycket och trillat".
- Sonen och pappan frågade därefter vart hon skulle.
- Detta var vid 3 på natten
- JJ ska då ha uppgett att hon väntade på sin mamma som skulle skjutsa henne till McD.
- Sonen och pappan erbjuder skjuts då de ändå är vakna.
Grannsonen och JJ åker till McD

- Sonen skjutsar därefter JJ till McD.
- Hon hade sagt att hon skulle köpa mat till sin kompis för att hon inte hade ätit något.
- "Men så handlade hon jättelitet" mat. Kom ju bara ut med ut med Chili Cheese och Cheeseburgare eller nåt.
- Sonen skulle skjutsa henne tillbaka direkt. Men JJ fick syn på en av hennes kompisar i en röd Audi.
- Hon bad grannen att stanna bilen så att hon kunde gå ut och prata med vännen
- JJ gick fram till den manliga kompisen i Audin.
- Hon pratade med vännen i 1 minut, sedan gick hon tillbaka till grannens bil och de åkte hemåt.

Du gör verkligen ett kanonjobb GrevenFB med dina mycket bra och ordentliga sammanfattningar.

Du skall ha stort tack för detta.
Citera
2022-10-28, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
jag förstår att du precis missat att de tömmer en damm för att förhoppningsvis hitta Toves telefon.
Läs info i media- och jag poängterar varje faktafel
som skrivs och blir trådsanningar av sådana som dig.
Toves telefon har kopplat upp i j s lägenhet, att den skulle ha funnits kvar i bostaden efter att Tove gått därifrån är bara lögn. Eftersom telefonen kopplade upp på annat ställe efter den tid du anger.. håll dig t sanningen bara-läs media rapporteringen istället för hänga på på drevet och som struttar iväg i egna fantasier.. nog om detta

Sant..
att den kopplats upp i JJ's telefon är ju samtidigt som T varit där eller i närheten av själva huset. Betyder ju inte att dom kan få exakta specifika punkten i vilken lägenhet. MEN JUST DÄR har hon ju kopplats upp. Sen plingade den i någon mast nära biltema... EFTER att T varit i JJ's lgh..

så har jag uppfattat det som iaf
Citera
2022-10-28, 18:02
Medlem
[quote=algenurbo|82207279]Men mobilen pingade ju en sista gång på norra masten 03:50. Mcd ligger väl i södra Vetlanda, detta mcd besök skedde väl också mycket tidigare än den sista pingningen. Det kan stämma att hon dupade tt personligasaker vid Mcd men varför tar hon inte med mobilen då också?[/QUOTE
Mm....Master kan väl vara lite lurigt tänker jag....men kan ju också vara så att hon lämnade över mobilen till killen i den röda Audin.....
Citera
2022-10-28, 18:02
Medlem
LadyLaguns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Varför fläker grannarna ut sig i media, poddar, svarar på telefonsamtal från randoms på FB, sprider osanna rykten (mobiltelefon i lägenheten) osv? I normala fall hade polisen sagt åt dessa personer att inte uttala sig så offentligt eftersom det kan rubba utredningen.

Något stämmer inte här.

Jag håller med om att dom är lite väl öppna för media. Men att "något inte stämmer" tror jag inte på. Vad skulle det va? Att hela huset samarbetat och alla är inblandade i Ts försvinnande?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in