2022-10-28, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
1. Det är oklart, allt vi vet står i sammanfattning, det finns ingen information utöver det. Det är underligt att T verkar gå dit själv, men vi vet inte mer än så.

2. Någon har påstått att JJ inte dricker, men det finns inga bevis för att det ska vara sant. Vi vet inte hur fulla dom var,

3. Uppgifterna om det skiljer sig, och är säkert en del av det som anses vara luckor i deras story.

Det finns en klar möjlighet att en av dom har talat sanning och sagt allt den vet, men det kan också vara så att båda ljuger.

Fick ett svar att T sett att den tjej hon var orolig för visades på Nöjet via snapkartan.
Därför var nog inte Ts planer att åka dit utan hon åkte dit för att "hjälpa en vän i nöd". Antagligen var de MGM "på" tjejen och därför blev det bråk ...kanske
Citera
2022-10-28, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Varför fläker grannarna ut sig i media, poddar, svarar på telefonsamtal från randoms på FB, sprider osanna rykten (mobiltelefon i lägenheten) osv? I normala fall hade polisen sagt åt dessa personer att inte uttala sig så offentligt eftersom det kan rubba utredningen.

Något stämmer inte här.

Ja jag får en känsla att jag inte helt fullt ut litar på grannarna faktiskt .
Han mitt emot JJ ,han som kände TT kusin var osäker i samtalet och började blanda in massa annat som hänt i Vetlanda . Jag upplevde honom osäker i sina svar och visste inte riktigt vad han skulle svara .
Citera
2022-10-28, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Sammanfattning podden:

Intervju med WN (grannnen dörr-i-dörr med JJ)

Grannen WN hör dunsar mitt i natten

WN uppger:
- På lördagen jobbade jag sent och kom hem väldigt sent. Samma sak på söndagen.
- Dunsarna; Jag hörde dem inte från något specifikt håll
- Det var inte som att någon festade, utan det var mer som att någon flyttade en soffa och ställde ner den lite hårt 2-3 ggr. Eller att någon tog en hammare och spikade i en spik, kanske några sekunder emellan varje duns.
Ungefärlig tid: "Efter 1 eller 2....*ohörbart*….väldigt sent in på natten."

Journalisten frågar WN om hur han tänker kring hur man ska ha kunnat ta ut en kropp i trapphuset obemärkt.
WN svarar: Jag hörde inga släpande ljud eller nånting sånt.
WN uppger vad grannen/grannarna i lägenheten direkt under JJ har sagt till WN.

- Grannarna (sonen och pappan) under JJ har berättat att JJ "verkade lite annorlunda mot vad hon brukar."
- Sonen och pappan "hörde dunsen". WN säger att "de bor ju under och hörde ju bättre."
- De (sonen och pappan får vi anta) gick ju upp till hennes dörr och knackade på, men ingen öppnade. Sen när de hörde att hon gick ut så öppnade de dörren och frågade henne hur mår du vad är det som har hänt.
- JJ ska då ha sagt till sonen och pappan att hennes vän "druckit lite för mycket och trillat".
- Sonen och pappan frågade därefter vart hon skulle.
- Detta var vid 3 på natten
- JJ ska då ha uppgett att hon väntade på sin mamma som skulle skjutsa henne till McD.
- Sonen och pappan erbjuder skjuts då de ändå är vakna.
Grannsonen och JJ åker till McD

- Sonen skjutsar därefter JJ till McD.
- Hon hade sagt att hon skulle köpa mat till sin kompis för att hon inte hade ätit något.
- "Men så handlade hon jättelitet" mat. Kom ju bara ut med ut med Chili Cheese och Cheeseburgare eller nåt.
- Sonen skulle skjutsa henne tillbaka direkt. Men JJ fick syn på en av hennes kompisar i en röd Audi.
- Hon bad grannen att stanna bilen så att hon kunde gå ut och prata med vännen
- JJ gick fram till den manliga kompisen i Audin.
- Hon pratade med vännen i 1 minut, sedan gick hon tillbaka till grannens bil och de åkte hemåt.
Det luktar skit om det faktiskt, min vän har druckit förmkt och trillat omkull??? Men ändå tillräckligt pigga att vara hos JJ far på fm?
Mamma ska köra till McD kl ca 03 på natten?
Citera
2022-10-28, 18:05
Medlem
borjeBandits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Konstigt för till mig sa han i telefon att toves kusin som han är kompis med sagt att telefonen var hittad i lägheten. Ja sa till honom att det kan väl inte vara sant Jo sa han den är hittad i lägenheten

Är det samma granne ni talat med? Jag uppfattade det även som att det var förra veckan reportern talade med grannen på samma våning, du talade väl med grannen nu i veckan? Kan ju framkommit mellan det att reportern var där och du pratade med honom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
http://www.bilddump.se/bilder/20221028162834-85.195.8.146.png

Tack, men det är är ju bara Vetlanda Posten som skriver. Kan mycket väl vara så men jag har verkligen fått intrycket att polisen har mobilen. Kommer såklart släppa det om polisen säger något annat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
En grå BMW som åker omkring i Vetlanda och försöker plocka upp tjejer enligt en kvinna som jobbar på Circle K. Källa podden.

Jag tolkade detta som att det går lite av en myt i Vetlanda om en grå BMW i och med detta och att man "därför inte vågar gå ut..."
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyLagun
Jag håller med om att dom är lite väl öppna för media. Men att "något inte stämmer" tror jag inte på. Vad skulle det va? Att hela huset samarbetat och alla är inblandade i Ts försvinnande?

Nej men kanske en av dom?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Ja cykeln stod kvar har grannen vittnat om.
Ingen vet vem som flyttat den.
Jag tror det är JJ eller MH men det är min gissning

Ok, men då måste det vara JJ som flyttade den sen, ingen annan vet ju om att det är Toves om hon är död, ingen annan har anledning flytta den
Citera
2022-10-28, 18:07
Medlem
Alltså, det här med telefonen, det är så osannolikt att den skulle ha hittats i lägenheten att folk här måste släppa det nu. Antingen lämnade TT lägenheten självmant, och då tog hon naturligtvis med sig telefonen, eller så lämnade hon lägenheten som Terry Kiser i Weekend at Bernies, och då har MGM dumpat den i en sjö eller nåt.
Citera
2022-10-28, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyLagun
Jag håller med om att dom är lite väl öppna för media. Men att "något inte stämmer" tror jag inte på. Vad skulle det va? Att hela huset samarbetat och alla är inblandade i Ts försvinnande?

Jag tänker på ryktet om den upphittade mobiltelefonen i JJs lägenhet. VARFÖR sprider man en sån uppgift om man är osäker på att den är sann? Hur har grannen ens kommit över något sånt när det råder förundersökningssekretess? Inte sitter man och sprider ett obekräftat rykte heller med tanke på vilka konsekvenser det kan få för den fortsatta utredningen.

Jag tycker det är mycket konstigt att man fläker ut sig i media gång på gång. Och att man svarar på frågor från FB-randoms. Hade jag varit i sitsen att jag är granne med någon som är häktad för ett grovt brott hade jag tyckt att det var obehagligt att uttala mig om vad som har hänt.
Citera
2022-10-28, 18:08
Medlem
26:30 i podden och framåt

"T*ves kusin är ju en av mina goda vänner"

"Dom är såklart jätte ledsna över det som har hänt, o för att jag bor ju här och har hjälpt t...

" Ahhh T*ves kusins eh ehh tjej fick ju komma in här o kolla alla områden o så, det polisen redan har gjort"

Menar han sin egna lägenhet eller gemensamma ytrymmen? eller både och? Inget konstigt kanske.
Senast redigerad av Stablemaster 2022-10-28 kl. 18:18.
Citera
2022-10-28, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jimmychrist
I fallet med Marina Johansson i Spekeröd missade man både ett kulhål i en vägg och en blodig madrass. Nu har vi väl ingen anledning att anta att liknande dundermissar begåtts här, med iallafall...

Nu har jag inte full koll på fallet men det klart att det händer. Får hoppas att det inte är så i det här fallet… tror fortfarande inte att de styckat kroppen i lgh men vem vet. Finns sjuka människor där ute
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in