2022-10-28, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Undrar vem kvinnan i bussen är, ser inte ut som någon lammunge heller. Första tanken var att det är deras kran... Bilden tagen i Halmstad om man går på regnr på bilen bakom.

Det är redan utrett ett par gånger i tråden vem det är, hon är taggad i det ursprungliga fotot på instagram.
Citera
2022-10-28, 17:07
Medlem
okok1s avatar
Om det hördes från lägenheten vid 1-2 tiden, hur förklarar man telefonsamtalet 2.30?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Undrar vem kvinnan i bussen är, ser inte ut som någon lammunge heller. Första tanken var att det är deras kran... Bilden tagen i Halmstad om man går på regnr på bilen bakom.

Det finns namn taggade på bilden om man går in på IG, så det finns redan namn på alla plus vem som tar kortet för hon är med taggad.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av LadyLagun
Okej, inte en audi alltså. Jag kan absolut ingenting om bilar, är dessa lika varandra och skulle kunna misstas av tex en person som inte har ett bilintresse?
Skulle kunna misstas för en Audi A3/A1 i mörkret, men förmodligen var det en mer stereotypisk A4 kombi Audi eller dylikt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyLagun
Okej, inte en audi alltså. Jag kan absolut ingenting om bilar, är dessa lika varandra och skulle kunna misstas av tex en person som inte har ett bilintresse?
Jag kan inte heller så mycket om bilar men jag är ganska säker på att jag själv hade sett skillnaden. Dom är inte lika enligt mig iallafall. Och jag tror att killar i allmänhet har ett större bilintresse och skulle nog inte ta fel på dessa bilmärken.
Citera
2022-10-28, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Storch
Jag tror det är Föredadammen med tanke på att räddningstjänsten varit där innan, tycker mig också skymta en järnvägsbank längs strandkanten på en av bilderna i VP-artikeln.

Fast borde inte den där lilla ön synas då? Det finns också en damm bakom Gatukontorets förråd på Upplandavägen, med cykelvägar precis intill.
Citera
2022-10-28, 17:08
Medlem
algenurbos avatar
En sak som slog mig nu, varför gick JJ i trappan bara en stund efter att granen knackat på? Om jag tolkade podden rätt så knackade hon inte på hos grannen heller, utan dom öppnade dörren när dom hörde att någon gick i trappan... Det får mig att fundera på ifall JJ var på väg efter påsen i cykeln när hon stötte på grannen och drog sin lögn för att slippa dom. Varpå de erbjuder skjuts och hon har inget annat val än att spela med, men så plockar hon upp påsen från TTs cykel när dom kommer tillbaka, vilket grannen ser.
Citera
2022-10-28, 17:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, som sagt, inte låter det ett dugg trovärdigt. Vad tänkte grannen?

När dottern ringer och vill bli hämtad (det är på vår uppmaning) då är man ju otroligt trött vanligen. Det är mitt i natten, i det här fallet mörktoch kallt. Inte tar sig mamman upp från sin bostad och kör till JJ:s bostad för en hamburgare, dessutom till en full kompis. Haha... där var hon inte iskall iaf.

Ett svar som kommer från en stressad hjärna som inte tänker klart.

Så avslöjande...mitt i alla dunsar och hammarslag, och ett försvinnande.
Påsen i cykelkorgen, som hon tar upp (fastän kompisen å ena sidan ligger full? eller menar hon MH?) men å andra sidan har redan åkt hem??

i får väl se om vi någon gång får en FUP och hur alla bitar hänger ihop (eller inte).

Den här grannen är ju egentligen anledningen till att det finns några ledtrådar överhuvud taget. Vilken tur att dom lade sig i.
Citera
2022-10-28, 17:10
Medlem
WeAreMotorheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Storch
Jag tror det är Föredadammen med tanke på att räddningstjänsten varit där innan, tycker mig också skymta en järnvägsbank längs strandkanten på en av bilderna i VP-artikeln.

Åkte förbi Föredadammen vid 16-tiden och då stod räddningstjänstens släckbil där.
Citera
2022-10-28, 17:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av algenurbo
En sak som slog mig nu, varför gick JJ i trappan bara en stund efter att granen knackat på? Om jag tolkade podden rätt så knackade hon inte på hos grannen heller, utan dom öppnade dörren när dom hörde att någon gick i trappan... Det får mig att fundera på ifall JJ var på väg efter påsen i cykeln när hon stötte på grannen och drog sin lögn för att slippa dom. Varpå de erbjuder skjuts och hon har inget annat val än att spela med, men så plockar hon upp påsen från TTs cykel, vilket grannen ser.
Min tanke var att hon var på väg att möta någon i en röd audi, men så dök grannen up. Då fick hon stämma möte med mannen i den röda audin på mcd i stället. Kan det vara så?
Citera
Medlem
C.Ps avatar
Det där "torpet" som det var stort pådrag runt i podden. Har vi kommit fram till vem dom var hos?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette

Jo, JJ har bil, står på pappsen. Polisen bärgade bilen från JJs arbetsplats på måndagmorgonen.

Bilen är röd, men ingen audi.

Undrar om MHs familj äger någon röd Audi.....

Nej ingen röd Audi i familjen H inkl brodern.

Men om det stämmer så är personen i röda audin redan hörd och kontaktade själv polisen väldigt tidigt i utredningen och berättade att han stött på JJ uppe vid Mc Donalds därav att den uppgiften kom ut så snabbt, jag tror att det är personen i den röda audin som ryktet om den silvriga BMW kommer. Alltså bilen som grannen kör JJ i. Men att personen i audin har fått fel på bilmärke/färg eller om det har spridit sig fel ang vad för bil det var.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in