2022-10-28, 17:00
Medlem
Skaraborg2s avatar
Mycket viktigt med fulla restriktioner för båda.

Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
De sitter häktade med fulla restriktioner så de får inte prata med någon annan än advokaten, förhörsledaren, personal på häktet etc.

Ja det är mycket viktigt att de båda kvinnorna är häktade med fulla restriktioner.

Att de skulle ha t. ex. samsittning vore en katastrof.
Citera
2022-10-28, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrGrant
Helt övertygad om att lägenheten är brottsplatsen.

Kanske en av flera brottsplatser. Att det brottsliga förloppet inleddes där. TT blev ”passiviserad” i lgh, sedan förd därifrån.
De är ju häktade för människorov, rubriceringen måste ju då bottna i någon form av indikation på det. Att spåren i lgh tyder på att TT inte avlidit där.
Teori.

Citat:
Ursprungligen postat av LadyLagun
Fast hon ska väl haft tillgång till en bil som står i hennes pappas namn. En liten röd bil som Polisen beslagtog från hennes arbetsplats i samband med att hon hämnades in till förhör måndagen den 17e.

Ja så är det nog. Läste bara i sammanfattningen att hon inte äger egen bil.
Citera
2022-10-28, 17:01
Medlem
Jag har följt denna tråd sedan dag ett. Reagerar mycket på detta med att folk säger det ej kan ha skett ngt mord/dråp för grannarna skulle märkt detta eller polisen hittat bevis.

Min undran är varför öppnade ej JJ dörren när grannarna ringde på ? Utan efter ett tag själv tog kontakt med granne om skjuts till MCD. Detta i mina ögon tyder på att hon ville få en förevändning att säga till grannen att "vi dansa och hörde inte när ni knacka" alltså kort och gott komma med en förklaring till oljudet.

Angående polisen vet nog ingen vad dom egentligen har hittat i lägenheten. Har hon blivit strypt så blir det svårt att hitta ngt tex.

Angående någon skrev att TT mob hittades i lägenheten, det är ju kanske inte heller så konstigt. Den kanske helt enkelt glömdes bort när man gjorde sig av med kroppen, eller så enkelt att JJ aldrig trodde polisen skulle göra husrannsakan hos henne. Men skulle tro att ngn gång runt när den stängdes av 3.50 så har dom flyttat ut kroppen från lägenheten.
Citera
Medlem
Citat:
Nä men exakt, jag håller med. Tycker reporten missade att ställa följdfrågor på flera saker för att förtydliga. Dock så ska väl JJ haft just en röd bil? den som beslagtogs av polisen utanför hennes arbetsplats. Om det va en audi minns jag dock inte.

Jag editerade även mitt inlägg. För den röda audin går ihop med vad jag hört och då ska personerna/personen i audin vara hörda redan och ska själva kontaktat polisen tidigt i utredningen
Citera
Medlem
LadyLaguns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Ja, det låter som hans bil, inte hennes egen. Lite svårtolkat, men så måste det vara.

Ja du har säkert rätt. Tänkte ej på detta när jag skrev sammanfattningen.
Citera
Medlem
Jag tror nu efter jag hört podden att dom strypt TT i lgh sedan när grannen knackade på så blev JJ körd till donken, grannen sa att hon verkade inte som vanligt ( så klart skärrad ) sedan efter de återvänt hem väntat tills huset somnat sedan fraktat bort TT så har dom dumpat i emån i närheten där dom sågs tidig morgon. Jag tror detta eftersom dunsandet i nattetid tyder på strypning och därav att man bankar i golvet etc sista försöken att få hjälp
Citera
2022-10-28, 17:03
Medlem
Citat:
Ja du har säkert rätt. Tänkte ej på detta när jag skrev sammanfattningen.

Resten av din sammanfattning var iallafall exakt så som jag tolkade avsnittet. Bra jobbat.
Citera
2022-10-28, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, som sagt, inte låter det ett dugg trovärdigt. Vad tänkte grannen?

När dottern ringer och vill bli hämtad (det är på vår uppmaning) då är man ju otroligt trött vanligen. Det är mitt i natten, i det här fallet mörktoch kallt. Inte tar sig mamman upp från sin bostad och kör till JJ:s bostad för en hamburgare, dessutom till en full kompis. Haha... där var hon inte iskall iaf.

Ett svar som kommer från en stressad hjärna som inte tänker klart.

Så avslöjande...mitt i alla dunsar och hammarslag, och ett försvinnande.
Påsen i cykelkorgen, som hon tar upp (fastän kompisen å ena sidan ligger full? eller menar hon MH?) men å andra sidan har redan åkt hem??

i får väl se om vi någon gång får en FUP och hur alla bitar hänger ihop (eller inte).

Japp, och en snabb lögn ligger ofta nära sanningen. Så förklaringen att kompisen var full och ramlat, kan mycket väl vara en halvsanning fast hon bortsåg från slaget i huvudet som var anledningen till att hon ramlade.
Citera
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JRembrandt
Finns det någon uppgift eller någon som vet varför TT och JJ bråkat och varit osams. På nattklubben och även tidigare? Det skulle vara intressant att veta varför dom varit osams. Är det bara så att det är två starka och olika personligheter som inte kommer överens om något alls eller är det nåt mer specifikt?

Ingen vet sedan dag 1, och INGEN i hela Vetlanda har kommit in i tråden och berättat!

Citat:
Ursprungligen postat av mothbreeder
Då finns det två stycken JJ anhängare som beter sig som svin. Möjligt, förstås.

I vanlig pingstvänsanda! Det var väl vad en hel del sa om "Kristi Brud" i Knutby också.

Citat:
Ursprungligen postat av JRembrandt
Hon har ju uppenbarligen ljugit eller bara sagt det första hon kommer på att säga. Ingen chans att hennes mamma skulle komma och köra henne till McDonalds mitt i natten.

Om inte morsan jobbar natt. Men hon lär vara sjuksköterska och borde väl ha ett proffesionellt ansvar att ta en så full person/kompis (som upprepade gånger ramlar) till akuten pga akut alkoholförgiftning.......

Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ok, lite svårtolkat. Men enligt uppgift så har JJ ingen egen bil.

Nu blev det nog ett JJ för mycket.

Men förstår vad du menar. Något hände nog i lgh.

Jo, JJ har bil, står på pappsen. Polisen bärgade bilen från JJs arbetsplats på måndagmorgonen.

Bilen är röd, men ingen audi.

Undrar om MHs familj äger någon röd Audi.....
Citera
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Kanske en av flera brottsplatser. Att det brottsliga förloppet inleddes där. TT blev ”passiviserad” i lgh, sedan förd därifrån.
De är ju häktade för människorov, rubriceringen måste ju då bottna i någon form av indikation på det. Att spåren i lgh tyder på att TT inte avlidit där.
Teori.
.

Jag tror de ändrar rubriceringen från människorov till mord så fort dom hittat kroppen.
Citera
Medlem
Mr.Storchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Är du säker? Ser större och rundare ut på bilderna jämfört med Illharjen, mer som Kvarndammen (men det tror jag inte heller det är).

Jag tror det är Föredadammen med tanke på att räddningstjänsten varit där innan, tycker mig också skymta en järnvägsbank längs strandkanten på en av bilderna i VP-artikeln.
Citera
2022-10-28, 17:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mothbreeder
En röd Suzuki Alto som är skriven på hennes pappa.

https://biluppgifter.se/brukare/person/YrPYEeNmjp/byjmP89Rra#historik

Som du kan se var den skriven på Johanna i Juli för att sedan skrivas över på pappan i September, som alla gör.
Det är ju några här i tråden som är helt fantastiska med att hitta bilar och bilägare. VEM i Vetlanda har en röd audi?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in