2022-10-28, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Så att hjälpa till att föra bort en drogad person i vilket syfte det än må vara kan vara typ 4 år?
Men om människan dör och man inte träder in och försöker undvika detta, då är det väll mord, vad ger det idag, 18 år?

Ja förhoppningsvis eller mer...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C.P
Eftersom mamman enligt JJ var på väg så är det intressant att veta om hon skickat sms till sin mamma om att hon inte längre behöver komma.

Exakt!
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Konstigt, var katten var MH då vid denna tidpunkt?
Verkligen kvar i lägenheten?

Hade hon gått hem (2 km) innan då borde man kunnat se det på hennes uppkopplingar? Väl? Vet att det inte är säkert, men jag tänker att då borde inte MH sitta på sannolika?

Samtidigt har det säkerligen hänt T*ove något innan, men då går väl inte MH bara hem??

Jag tror att hon är kvar, och kanske inte ens vet var JJ har tagit vägen, om hon ite hör något via trappen/eller att JJ ropar in till lgh att hon åker.

Kanske JJ passar på att stanna för efter McD för att ge MD instruktioner vad hon ska göra?
Citera
Medlem
Mr.Storchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Vilken damm är det ?

Med tanke på att det är samma damm som räddningstjänsten varit i innan har jag kollat i några gamla VP-artiklar det borde vara Föredadammen med tanke på att de var där med sonar mm den 20 oktober enligt Sveriges Radio:
Räddningstjänsten söker med specialutrustning efter Tove, 21
Citera
2022-10-28, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av astralflygaren
Exakt!

Och det har dom ju i så fall redan tagit över som bevis, för det är det första dom gör.
Tar de häktades tillhörigheter, begär godkänt ifrån åklagare att gå igenom för att hämta bevis.
Citera
2022-10-28, 16:50
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linalo1990
Eller hur! Detta samt att hon enligt grannen betedde sig märkligt under färden samt köpte väldigt lite mat får resan till Mc Donalds att enbart verka som ett sätt att få alibi. Mamman gissar jag kanske inte ens är kontaktad av henne. Det kan väl i sig vara en av anledningarna till att hon sitter där hon sitter just nu.

Ja, det är saker som inte går ihop, det verkar det som.
Citera
2022-10-28, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyLagun
Så uppfattade jag det? han säger "men sen så såg hon en av hennes kompisar i sin bil, en röd audi sa dom, och så gick hon över till honom"

Jo du har rätt. Jag lyssnade igen. Lite luddigt om han menar sin bil som i kompisens bil eller sin bil som i JJs bil. Borde kommit en följdfråga från reportern för att säkerställa.
Citera
2022-10-28, 16:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vemvisste
Den här vännen i en röd Audi som hon pratat med en kort stund, vem är det?

Det var väl den som skulle komma troligen, och hjälpa till med TT.
Citera
2022-10-28, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommisarien89
Ja förhoppningsvis eller mer...
Hm 4 år för att ha blivit manipulerad av en psykopat eller 18+ för att fega ut och tiga och tro sig överlista rättsväsendet
Hmm. choices choices ..
Citera
2022-10-28, 16:53
Medlem
LadyLaguns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skaladlok
Jo du har rätt. Jag lyssnade igen. Lite luddigt om han menar sin bil som i kompisens bil eller sin bil som i JJs bil. Borde kommit en följdfråga från reportern för att säkerställa.

Exakt! verkligen mycket som va lite luddigt som reporten missade att förtydliga.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyLagun
Liten sammanfattning av vad som sades i podden (som jag tyckte va intressant)

Grannen som bor dörren bredvid JJ:
- Bekräftar att det hörts dunsar, någon gång efter 1-2 tiden. Lät inte som en efterfest, utan snarare att möbler flyttades eller som att någon hamrade 2-3 ggr. Har inte hört några släppande ljud eller så i trapphuset.
- Grannarna under (sonen och pappan) har i samband med dunsarna varit och knackat på dörren men ingen öppnade. När dom sedan hörde att ytterdörren öppnades och någon gick ut så gick dom ut i trappen och mötte där JJ. Hon ska "verkat lite annorlunda jämfört med vad hon brukar" och på frågan vad det va som lät så ska JJ svarat "att hennes vän druckit lite för mycket och ramlat". På frågan vart hon skulle så svarade hon att hennes mamma skulle komma och skjutsa henne till McDonalds. Då ska sonen ha sagt att han kunde göra det istället. JJ ska ha sagt att hon skulle köpa mat till sin fulla vän eftersom hon inte ätit något men på McD bara köpt typ en liten cheeseburgare och chili cheese. När grannen skulle skjutsa tillbaka henne så såg hon helt plötsligt en vän (man) i hennes bil, en röd audi, och gick då fram och pratade med honom i ca 1 minut innan hon gick tillbaka till grannens bil och fick skjuts hem. Detta är alltså återberättat av grannen bredvid och inte grannen som skjutsade, så inte förstahands källa på detta. Verkar som att intervju med den grannen kommer i del 2?
- Den finns en grå BMW som folk i orten är rädda för som "åker runt och försöker plocka upp tjejer" (som även JJ ska åkt i? det va lite svårt att förstå vad han menade)

Jag tror att det är tolknings fråga när det gäller den röda Audin. ”Så såg hon en kompis i sin bil, en röd Audi där Sin nog betyder kompisens bil inte JJ’s bil. Jag reagerade nämligen oxå på det men sen spolade tillbaka och insåg att han kan utrycka sig så när han pratar om ”kompisens” bil. Jag tror nämligen att den röda audin är den som jag har hört skulle befinna sig framför dom i donken ( som inte visat sig stämma) För isåfall är personerna i den röda audin redan hörda och också ska mannen i den röda audin sett fel bilmärke på grannens bil och trott att det varit en BMW ( eller så har detta ändrats med tiden) För då går detta ihop med allt jag hört isåfall. Bara att bilmärket är felaktigt
Senast redigerad av Wattweke 2022-10-28 kl. 16:57.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Hm 4 år för att ha blivit manipulerad av en psykopat eller 18+ för att fega ut och tiga och tro sig överlista rättsväsendet
Hmm. choices choices ..

Jadu, jag önskade detta kunde ta slut, hitta henne levande som man hoppas på och som jag hoppas på. men allt säger emot det tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in