2022-10-28, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FederalAgent
Konstigt, jag vet många förtidspensionerade som är fullt friska och springer i skogen med sina hundar varje dag.

Via sociala medier? För att sociala medier visar alltid en sann bild av människan och jag har aldrig varit med om att någon har försökt skönmåla sitt liv på sociala medier. Jag lever under en sten förresten och därför utgår jag ifrån att sociala medier är verkligare än verkligheten.
Citera
2022-10-28, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alfhildr
Influänser på 25 procent. Hur går det ihop? Snyfthistoria som inte är värd media.
Och sjuk 75%. Det är så att försäkringskassans genusvetare för en dialog med sjukdomen om att inte verka vissa timmar under dygnet. Jag trodde att det här var allmänkunskap. Visste du inte att man kan vara en exakt matematisk schabolonmängd sjuk under vissa tider av dygnet? Hur tror du att cancersjuka lever egentligen? Självklart är de inte sjuka på natten för att det är bara 50 %.
Citera
2022-10-28, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
En tjock lat tant som lever på bidrag och inte fattar att sociala media är just offentliga.
Hon verkar korkad, och borde inte leva på mina skattepengar.

Hon får skaffa Onlyfans för att få mina pengar frivilligt!
Citera
2022-10-28, 14:17
Medlem
BIB3ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avengersson
Charlotta är influencer på 25 procent. De övriga 75 procenten är hon sjukskriven.

Nu vill*Försäkringskassan*dra in hennes sjukpenning. De menar att Charlotta sociala medier visar att hon är friskare än vad hon säger. I Aftonbladet drar tanten en snyfthistoria och ljuger ihop både det ena och det andra.

"– Jag är ju sjuk och har varit det i flera år, vilket Försäkringskassans egna har utrett och kan intyga. Det gör mig helt kall i kroppen när jag tänker på att de baserar min rätt till sjukpenning på vad jag lägger upp på sociala medier, säger Charlotta"

https://www.aftonbladet.se/minekonomi/a/Moo11E/influencer-far-indragen-sjukersattning-pa-grund-av-sociala-medier

Vad tänker FB om detta skrälle?
Vad vi tänker om mördarmyndigheten Försäkringskassan som befolkas av stenhjärtan är väl känt. Vi betalar enorma summor i skatt, och så möts vi av en myndighet som verkar njuta av att bajsa oss rätt upp i näsan.
Citera
2022-10-28, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeyWired
Ett intressant fall. Försäkringskassan har i detta fall inte tagit hänsyn till inkomst vilket jag först trodde var fallet. Istället tas beslutet efter en granskning av kvinnans innehåll på sociala medier där de säger sig vara säkra på att hon är friskare än vad hon tidigare angett sig vara.

Är det inte allmänt känt idag att livet på internet som vissa vill porträttera aldrig stämmer. Det ger en polerad, förfinad och framförallt en falsk illusion av den vardag som en människa lever. Varför skulle detta inte gälla för människor som lever med handikapp, dvs. att de försöker polera bort sina brister medelst retuschering..? Somliga adderar filter för att se snyggare ut, andra klipper bort kryckor och ledsagning.

Jag antar att det här fallet är ett "precedensfall" där framställningar på sociala medier är verkligheten. Jag har själv valt ett långdistansförhållande för att hennes ansikte är mycket sämre än verkligheten på sociala medier. Det är nog därför klanbrottslingarna kommer undan för att det är ingen av dem som erkänner brott på sociala medier, vad Försäkringskassan vet om det vill säga och då kan inte polisen göra nåt, speciellt utreda för att det är rasism.

Om nu inte Försäkringskassans personal bara har råkat hitta ett mycket mer bekvämt sätt att "göra sitt jobb" i sina desperata försök att slippa jobba, sociala medier.

Tänk dig att du är en handläggare med OCD och mobilberoende. Tänk dig hur du kan detaljstyra människor ditt jobb istället för ett jobb blir ett Sims på mobilen. Då kan vi snacka pool utan stege. "It will like the Thungberg-post on IG, put the lotion in the basket or it will get the hose." Jag ska nog stänga av Twitter ett tag.
Citera
2022-10-28, 14:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
En tjock lat tant som lever på bidrag och inte fattar att sociala media är just offentliga.
Hon verkar korkad, och borde inte leva på mina skattepengar.

Så, en tjock tant som tar den energi hon har till att piffa med sig själv och baka. Det ger nog lite livsglädje i alla fall.

Medan många tjocka gubbar flyger under radarn för deras intresse inte ligger i sociala medier?

Känner flera tanter på sjukpenning som t.ex går ut i skogen, har katt eller hund, lagar mat osv i den mån de orkar. Ska man lägga sig ner och dö?

Känner också fler gubbar på sjukpenning. De orkar vara fulla stup i kvarten och på öppen Facebook slira runt och uppdatera fyllerants och tjafsa med folk. Dessa tjocka gubbar då? De verkar alltid accepteras. Varför? För de gav upp och tyckte synd om sig själv? Men de orkar då leva en betydligt hårdare och mer krävande livsstil än en mormor som bakar bullar, rastar hunden och sminkar sig.

Nu vet jag att detta handlar om just en KVINNA! Men skedde något liknande för just en kvinna förut med. Bara för man visat livsglädje utåt trots sjukdom.

Finns skit i båda lägren, men ett tips är att ge upp och bli en självömkande suput. Då bryr sig ingen och du kan fortsätta få pengar

Nä. Alla män och kvinnor på sjukpenning är inte festande tomtar, GIVETVIS.

Däremot vet jag inte hur tanten skrapat ihop 30.000 + följare. Nog att hon är lite extra. Men finns minst lika många liknande konton som inte kömmer upp i den mängden?

Är ju dock inte jobbigare för denna sjukpenningsmormor att lägga upp typ en bild per dag än för sjukpennings-Eva (hittepå) som spammar sin Instagram med 30 bilder om dagen med har 79 följare?

Kan vi inte glädjas att det inte behövde bli misär för någon som hamnade på sjukpenning?
Citera
2022-10-28, 14:41
Medlem
De som är sjukskriva borde jagas varje dag som djur. Bra att försäkringen kassan statuerar exempel med feta häxan så att folk fattar de ska vara rädda.
Citera
2022-10-28, 14:45
Medlem
Benyameans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WitchcultToday
Så, en tjock tant som tar den energi hon har till att piffa med sig själv och baka. Det ger nog lite livsglädje i alla fall.

Medan många tjocka gubbar flyger under radarn för deras intresse inte ligger i sociala medier?

Känner flera tanter på sjukpenning som t.ex går ut i skogen, har katt eller hund, lagar mat osv i den mån de orkar. Ska man lägga sig ner och dö?

Känner också fler gubbar på sjukpenning. De orkar vara fulla stup i kvarten och på öppen Facebook slira runt och uppdatera fyllerants och tjafsa med folk. Dessa tjocka gubbar då? De verkar alltid accepteras. Varför? För de gav upp och tyckte synd om sig själv? Men de orkar då leva en betydligt hårdare och mer krävande livsstil än en mormor som bakar bullar, rastar hunden och sminkar sig.

Nu vet jag att detta handlar om just en KVINNA! Men skedde något liknande för just en kvinna förut med. Bara för man visat livsglädje utåt trots sjukdom.

Finns skit i båda lägren, men ett tips är att ge upp och bli en självömkande suput. Då bryr sig ingen och du kan fortsätta få pengar

Nä. Alla män och kvinnor på sjukpenning är inte festande tomtar, GIVETVIS.

Däremot vet jag inte hur tanten skrapat ihop 30.000 + följare. Nog att hon är lite extra. Men finns minst lika många liknande konton som inte kömmer upp i den mängden?

Är ju dock inte jobbigare för denna sjukpenningsmormor att lägga upp typ en bild per dag än för sjukpennings-Eva (hittepå) som spammar sin Instagram med 30 bilder om dagen med har 79 följare?

Kan vi inte glädjas att det inte behövde bli misär för någon som hamnade på sjukpenning?
Så du tror att det handlar om sexism? Så originellt..

Det är ju inte så att FK är en extremt kvinnodominerad arbetsplats och det är mycket svårare för män att bli sjukskrivna?
Även om de är självömkande fyllgubbar så är det nog ingen idé att gå till FK och kräva bidrag

Nej låt denna "influencer" tjäna ihop till brödföda och healingstenar som vi andra, inte fan är hon så sjuk som hon vill låta påskina. Bidragsbrott borde ge som påföljd att man blir utesluten ur samhället tills man betalat tillbaka det man lurat till sig.
Citera
2022-10-28, 15:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FAKEWEFAGENT
Hon får skaffa Onlyfans för att få mina pengar frivilligt!

En tjock gammal tant? Kinky!
Citera
2022-10-28, 15:47
Medlem
kasperwolfgangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Nej, det är samma sak. Bara det att det har bytt namn från förtidspension till sjukpension.

ok se på fan
Citera
2022-10-28, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Suck!

Kroppen läker skador i höft, handled och rygg. Mycket sällan blir skadorna här så svåra att man inte fungerar rörelsemässigt framöver. Psoriasis i sig är inte heller sjukskrivningsgrundande diagnos.
Om det är allt hon har som ska göra att hon inte kan jobba tre veckor av månadens fyra veckor är det tunt. Väldigt tunt.

Hon parasiterar sannolikt på välfärden, den som egentligen är till för de riktigt svårt sjuka. De som inte alls klarar någonting. Även blinda jobbar, rullstolsburna och rörelsehindrade jobbar, kroniskt sjuka jobbar.

Folk sliter häcken av sig på sina jobb, pusslar i vardagen och kämpar. Klart den här sminkade donnan inte ska försörjas av dessa personer medan hon leker runt och postar inlägg.

Sopa gator, klistra kuvert, trädgårdsarbete, korrekturläsa, sekreterare för dikterade skrifter, rensa sly..
Allt detta går vanligen att pausa en stund om man mår dåligt eller jobbar långsamt.
Det viktiga är att hon ska vara sysselsatt - inte ledig och sjukskriven. Annars arbetslös med arbetssmarknadsåtgärder, AMF. Eller studier. Men naturligtvis inte sjukskriven med allt hon visar upp att hon hinner med på sina bilder.

Ja, tunt är det, minst sagt. Lite intressanta ordval hon använder också, tycker jag. Videon skulle ju förvisso handla om att hon har samma sjukdom som någon kändis (psoriasis) men det kändes ändå lite konstigt att hon beskriver den så utförligt, som hur det blöder om hennes fotsulor osv. Medan det andra, "skadorna" och "muskelsjukdomen", bara nämns mer eller mindre i förbifarten.

Nog får man intrycket av att hon klarar av att jobba mer än 2 timmar per dag, och ibland måste man ju faktiskt bita i det sura äpplet och kanske jobba med något man kan försörja sig på, och låta de där drömmarna om att försörja sig fullt ut på healing, samtalsterapi, tarotkort, osv, bli en fritidssyssla tills det bär sig.
Citera
2022-10-28, 18:18
Medlem
Helt vansinnigt att hon har haft sjukpenning medan andra jobbar ihjäl sig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här