Citat:
Ursprungligen postat av
FederalAgent
Konstigt, jag vet många förtidspensionerade som är fullt friska och springer i skogen med sina hundar varje dag.
De blev förvisso förtidspensionerade för runt 20 år sedan men det är tydligen nya tider nu.
Det är trist att man inte längre kan få förtidspension trots att man är arbetsför.
Jaha ock jag är sjukskriven och kan springa görnet 300 meter som vilken människa som helst, du kan se mig på gym lyfta skrot eller vad som helst. Därför att det gör jag den dagen jag mår bra andra dagar kan jag kollapsa och måste sova 19 timmar rakt av. Eller får musikverk och vill bara sitta och stirra tomt framför mig. Har väldigt dåligt immunförsvar uppe på det. Som gör att en förkylning drar ut extra länge och har massor med hosta efteråt som gör att det inte går att jobba. Det är väldigt mycket hostningar kraftiga. Jag tål inte starka parfymer eller rökare.
Har blivit väldigt trött och lider av hjärtötthet och motion vill min läkare och terapeut att jag håller på med. Jag är extremt glömsk också så jag kan gå och hämta saker men har alltid glömt något.
Men klaffar det så kan jag hjälpa någon som flyttar men inte lika mycket som förut.
Jag har försökt ta motorcykelkort med det blir för jobbigt. Men du kan se mig i joggingspåret eller p gymmet och på krogen någon gång.
Vad säger du vill du anställa mig? Nä just det.