Citat:
Ursprungligen postat av
mikaels
En tjock lat tant som lever på bidrag och inte fattar att sociala media är just offentliga.
Hon verkar korkad, och borde inte leva på mina skattepengar.
Så, en tjock tant som tar den energi hon har till att piffa med sig själv och baka. Det ger nog lite livsglädje i alla fall.
Medan många tjocka gubbar flyger under radarn för deras intresse inte ligger i sociala medier?
Känner flera tanter på sjukpenning som t.ex går ut i skogen, har katt eller hund, lagar mat osv i den mån de orkar. Ska man lägga sig ner och dö?
Känner också fler gubbar på sjukpenning. De orkar vara fulla stup i kvarten och på öppen Facebook slira runt och uppdatera fyllerants och tjafsa med folk. Dessa tjocka gubbar då? De verkar alltid accepteras. Varför? För de gav upp och tyckte synd om sig själv? Men de orkar då leva en betydligt hårdare och mer krävande livsstil än en mormor som bakar bullar, rastar hunden och sminkar sig.
Nu vet jag att detta handlar om just en KVINNA! Men skedde något liknande för just en kvinna förut med. Bara för man visat livsglädje utåt trots sjukdom.
Finns skit i båda lägren, men ett tips är att ge upp och bli en självömkande suput. Då bryr sig ingen och du kan fortsätta få pengar
Nä. Alla män och kvinnor på sjukpenning är inte festande tomtar, GIVETVIS.
Däremot vet jag inte hur tanten skrapat ihop 30.000 + följare. Nog att hon är lite extra. Men finns minst lika många liknande konton som inte kömmer upp i den mängden?
Är ju dock inte jobbigare för denna sjukpenningsmormor att lägga upp typ en bild per dag än för sjukpennings-Eva (hittepå) som spammar sin Instagram med 30 bilder om dagen med har 79 följare?
Kan vi inte glädjas att det inte behövde bli misär för någon som hamnade på sjukpenning?