2022-10-27, 18:27
Medlem
yz44s avatar
Om sociala medier visar att grunden för sjukskrivningen kan ifrågasättas så är det på sin plats med en uppföljning.
Citera
2022-10-27, 18:35
Medlem
FederalAgents avatar
Konstigt, jag vet många förtidspensionerade som är fullt friska och springer i skogen med sina hundar varje dag.

De blev förvisso förtidspensionerade för runt 20 år sedan men det är tydligen nya tider nu.

Det är trist att man inte längre kan få förtidspension trots att man är arbetsför.
Citera
2022-10-27, 18:42
Medlem
TheJackets avatar
Influencers förtjänar enbart olycka.
Citera
2022-10-27, 18:45
Medlem
kasperwolfgangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FederalAgent
Konstigt, jag vet många förtidspensionerade som är fullt friska och springer i skogen med sina hundar varje dag.

De blev förvisso förtidspensionerade för runt 20 år sedan men det är tydligen nya tider nu.

Det är trist att man inte längre kan få förtidspension trots att man är arbetsför.

Förtidspension och sjukpension är två olika saker !!
Citera
2022-10-27, 18:47
Medlem
Influänser på 25 procent. Hur går det ihop? Snyfthistoria som inte är värd media.
Citera
2022-10-27, 18:48
Medlem
FederalAgents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kasperwolfgang
Förtidspension och sjukpension är två olika saker !!

Vad är det för skillnad?
Citera
2022-10-27, 18:51
Medlem
kasperwolfgangs avatar
Citat:
Vad är det för skillnad?

Det ena får du pga sjukdom, det andra får du tillexempel om ditt företag lägger ner ditt lokala kontor eller avdelning och det bara är några år kvar til din vanliga pension ..
Citera
2022-10-27, 18:53
Medlem
mikaelss avatar
En tjock lat tant som lever på bidrag och inte fattar att sociala media är just offentliga.
Hon verkar korkad, och borde inte leva på mina skattepengar.
Citera
2022-10-27, 18:57
Medlem
Ett intressant fall. Försäkringskassan har i detta fall inte tagit hänsyn till inkomst vilket jag först trodde var fallet. Istället tas beslutet efter en granskning av kvinnans innehåll på sociala medier där de säger sig vara säkra på att hon är friskare än vad hon tidigare angett sig vara.

Är det inte allmänt känt idag att livet på internet som vissa vill porträttera aldrig stämmer. Det ger en polerad, förfinad och framförallt en falsk illusion av den vardag som en människa lever. Varför skulle detta inte gälla för människor som lever med handikapp, dvs. att de försöker polera bort sina brister medelst retuschering..? Somliga adderar filter för att se snyggare ut, andra klipper bort kryckor och ledsagning.
Citera
2022-10-27, 19:04
Medlem
FederalAgents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
En tjock lat tant som lever på bidrag och inte fattar att sociala media är just offentliga.
Hon verkar korkad, och borde inte leva på mina skattepengar.

Nu var hon ju dock bara sjukskriven 75% och då är det kanske inte så konstigt om hon klarar lite aktivitet.

Hade hon varit sjukskriven 100% hade det varit annat.

Men visst, med tanke på den häxjakt man bedriver på sjuka så bör man ligga väääldigt lågt när man lever försäkringskassan.
Citera
2022-10-27, 19:06
Medlem
Citat:

Jaha ock jag är sjukskriven och kan springa görnet 300 meter som vilken människa som helst, du kan se mig på gym lyfta skrot eller vad som helst. Därför att det gör jag den dagen jag mår bra andra dagar kan jag kollapsa och måste sova 19 timmar rakt av. Eller får musikverk och vill bara sitta och stirra tomt framför mig. Har väldigt dåligt immunförsvar uppe på det. Som gör att en förkylning drar ut extra länge och har massor med hosta efteråt som gör att det inte går att jobba. Det är väldigt mycket hostningar kraftiga. Jag tål inte starka parfymer eller rökare.

Har blivit väldigt trött och lider av hjärtötthet och motion vill min läkare och terapeut att jag håller på med. Jag är extremt glömsk också så jag kan gå och hämta saker men har alltid glömt något.

Men klaffar det så kan jag hjälpa någon som flyttar men inte lika mycket som förut.

Jag har försökt ta motorcykelkort med det blir för jobbigt. Men du kan se mig i joggingspåret eller p gymmet och på krogen någon gång.

Vad säger du vill du anställa mig? Nä just det.
Citera
2022-10-27, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kasperwolfgang
Det ena får du pga sjukdom, det andra får du tillexempel om ditt företag lägger ner ditt lokala kontor eller avdelning och det bara är några år kvar til din vanliga pension ..

Fasen du måste ju vara lastgammal då detta togs bort 1991
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in