2022-10-28, 14:51
Medlem
I Naudios app finns nu podden tillgänglig.
Citera
2022-10-28, 14:52
Medlem
C.Ps avatar
Jag funderar på varför man har en påse med sig till krogen...
Eller varför man har en påse med sig efter krogen...
Går man ut på krogen har man oftast en väska.
Jobbigt att dessutom ha en påse med sig som man skall lämna in i garderoben.
Om man skaffar sig en påse Efter krogen, vad kan det vara då?
Nån pressbyrå eller liknande vid Nöjet?
Det kan ju bara va en gammal plastpåse med ngr vantar i som hon kanske inte vart så rädd om som har legat kvar i cykelkorgen hela kvällen...
"Påsen" kan ju även ha varit hennes "väska" då många har en sån där "tygpåse" som väska...

Vad tänker ni om "påsen"
Citera
2022-10-28, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Hur har den här mannen fått tag i T?

Vad jag förstår det som så handlar det inte om TT alls utan snarare en väninna till Modig39.
Det finns alltså ingen koppling till detta fallet alls annat än att personen hon pekar ut har en syster som va med i tidningen och uttalade sig om fallet... (Inte Anna..)
Citera
2022-10-28, 14:53
Medlem
Vladimir-Suckmeoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Idag var JJ aktiv på snapchat-kartan, vid Jönköpings polishus (en vän har henne på snapchat, hen känner dock inte henne utan enbart festat tillsammans, hon har inget gott rykte i det umgänget, utan beskrivs som jobbig, cp, skum & klängig)
Antar det är polisen som kollar genom den och det är därför det står att hon är aktiv.

"Jobbig, CP, skum och klängig" jo förvisso, men du glömde inavlad också
Citera
2022-10-28, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Det läste jag med. Jag har dock hört att det är JJ som inte dricker.

Jodå, hon dricker. Har flertal vänner som festat med henne.
Citera
2022-10-28, 14:54
Medlem
Kanonklass avatar
Påminner om Aksersund detta fall.
Citera
2022-10-28, 14:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hackeman
Hej hej
Här kommer mitt första inlägg men har följt de flesta försvinnanden sedan Pierre i Göteborg försvann från en klassfest. Sedan har det blivit Morot i Trollhättan, Wilma, studenten som hittades i Robertsfors, Linköpingskillen som drunknade in en golfdamm mm.
Jag är väldigt intresserad av vad som hände under Söndagen morgon. När sågs dem på en parkering i Ilharjen och hur hamnar man där. Om jag hade suttit där och då tänker jag parkeringen närmast rondellen så är det för
1. Jag är onykter och inte vågar köra in i byn just då.
2. För att prata ihop oss innan vi träffar på någon vi känner.
3. Väntar på att DS ska öppna men vill inte bli sedd.

Om jag stannat där för att pausa så är det för att jag varit på sträckan ner mot Korsberga och dumpat lik.

Sen kommer vi till vad dem köpte på DS. Självklart är städgrejor något man köper efter att man har dumpat liket men man kan även ha köpt grejer för att dumpa (sänka) liket med.

Sen hoppas jag att det kan finnas någon teknisk kunnig som kanske kan se med vilken telefon kortet på grepen är tagit. Enbart intressant för att se om JJ var hemma hos far eller ej. Troligen då också vilken tid kortet togs. ( jag vet när annonserna lades ut).

Tack för tankarna, rimligt alltihopa. Avel verkar vara mest kunnig vad det gäller det tekniska, kanske skicka ett meddelande och fråga om fotot på grepen?
Citera
2022-10-28, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C.P
Jag funderar på varför man har en påse med sig till krogen...
Eller varför man har en påse med sig efter krogen...
Går man ut på krogen har man oftast en väska.
Jobbigt att dessutom ha en påse med sig som man skall lämna in i garderoben.
Om man skaffar sig en påse Efter krogen, vad kan det vara då?
Nån pressbyrå eller liknande vid Nöjet?
Det kan ju bara va en gammal plastpåse med ngr vantar i som hon kanske inte vart så rädd om som har legat kvar i cykelkorgen hela kvällen...
"Påsen" kan ju även ha varit hennes "väska" då många har en sån där "tygpåse" som väska...

Vad tänker ni om "påsen"

Påsen kan ju vara en tygkasse typ. Såna här väl typ alla, unga som gamla.
Citera
Medlem
Vladimir-Suckmeoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherLouie123
MH:s föräldrar verkar äga en liknande sommarstuga eller liknande som ligger vid nån sjö. Vet tyvärr inte vart det ligger men om det inte ligger långt åt helskotta så kanske polisen borde göra ett besök där.

Instämmer. Tror också att det är negern Maja som ligger bakom Toves försvinnande.
Citera
Medlem
[quote=jimmychrist|82205063]Det beror ju på hur duktiga polisen är på att leta.[/QUOTE

I vanliga lgh kan en närmast inkompetent tekniker hitta spår efter en styckning, förutsatt att tjejerna inte typ . Plastat in hela lägenheten/rummet. Oavsett så är det svårt att dölja i en vanlig lägenhet. Tycker inte tjejerna verkar va de direkt smartaste i universum. I så fall har de fått hjälp av ngn riktig expert. Och vad är oddsen att de skulle få kontakt med en sådan.. de är inte högt uppsatta i ngn stor kriminell organisation och de har väl inte heller kontakt med diverse shady obducenter som skulle kunna tänka sig att ställa upp och stycka en kropp mitt i natten
Citera
2022-10-28, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av myday1997
Påsen kan ju vara en tygkasse typ. Såna här väl typ alla, unga som gamla.

Det var inte en tygpåse utan en plastpåse enligt JJ och det är väl säkrat material ?
Citera
2022-10-28, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Idag var JJ aktiv på snapchat-kartan, vid Jönköpings polishus (en vän har henne på snapchat, hen känner dock inte henne utan enbart festat tillsammans, hon har inget gott rykte i det umgänget, utan beskrivs som jobbig, cp, skum & klängig)
Antar det är polisen som kollar genom den och det är därför det står att hon är aktiv.

Tycker alla beskrivningar om JJ stämmer in på någon som har ADHD med narcissistiska drag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in