2022-10-28, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Har inte påstått det .
Men att totalt fastna i ett spår att dem kallblodigt har mördat henne utan att polisen kan fastslå att det stämmer .
Hade du själv velat bli uthängd för ett mord du aldrig begått ???
Och svenska folket läser om precis allt i dessas liv , hur fula dem är , deras nationalitet, hur dem ser ut och hur dem säkerligen är.
Tror inte nån av dem är guds bästa barn , men bägge är ostraffade och det säger iaf att dem inte sysslat med grova brott .
Knarkar på helgerna var det nån som skrev . Det gör dem inte till mördare .
Dem var osams på krogen . Eller vet inte om jag vill kalla det osams då inga vittnen runt omkring upplevde något stötte tjafs på krogen .
Utan det var ett litet tjafs mellan dem.
Och att dem gick hem för att lösa det .
TT och MH var nog inte så osams som tråden vill påstå. Då både TT och hennes tvillingsyster kommenterat på MH instagram med hjärtemoji.
Så ser inte varför hon inte skulle kunnat följa med dem hem då dem känner varandra och vill lägga ner stridsyxan .
Dem gick ändå hem tillsammans och då verkade dem inte vara osams ?
Det är JJ själv som påstår att de var osams på Nöjet och gick hem till JJ för att tala ut, men hon kanske är i maskopi med oss i den här tråden och försöker sätta dit sig själv? Läs sammanfattningen.

Nu vet jag att du inte kommer att göra det för din agenda är så uppenbar att det är löjligt.
Citera
2022-10-28, 14:45
Medlem
Citat:
Jag har inte honom på Facebook och inte min vän heller men det är andra som ser honom aktiv konstant på Messenger .
Kolla Efter om ni inte tror mig .

Ja, alltså.. Om personen ser aktiv ut eller inte låter jag vara osagt.

Men som jag skrev så är Vetlanda litet och där känner ju de flesta varandra.
Självklart är detta bara text och du väljer själv vad du vill tro på, men det jag hört binder honom tillsammans med andra till en helt annan plats.

Om du/ni känner honom så kan du väl fråga honom själv så kanske du också kan få en förklaring?
Citera
2022-10-28, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hackeman
Hej hej
Här kommer mitt första inlägg men har följt de flesta försvinnanden sedan Pierre i Göteborg försvann från en klassfest. Sedan har det blivit Morot i Trollhättan, Wilma, studenten som hittades i Robertsfors, Linköpingskillen som drunknade in en golfdamm mm.
Jag är väldigt intresserad av vad som hände under Söndagen morgon. När sågs dem på en parkering i Ilharjen och hur hamnar man där. Om jag hade suttit där och då tänker jag parkeringen närmast rondellen så är det för
1. Jag är onykter och inte vågar köra in i byn just då.
2. För att prata ihop oss innan vi träffar på någon vi känner.
3. Väntar på att DS ska öppna men vill inte bli sedd.

Om jag stannat där för att pausa så är det för att jag varit på sträckan ner mot Korsberga och dumpat lik.

Sen kommer vi till vad dem köpte på DS. Självklart är städgrejor något man köper efter att man har dumpat liket men man kan även ha köpt grejer för att dumpa (sänka) liket med.

Sen hoppas jag att det kan finnas någon teknisk kunnig som kanske kan se med vilken telefon kortet på grepen är tagit. Enbart intressant för att se om JJ var hemma hos far eller ej. Troligen då också vilken tid kortet togs. ( jag vet när annonserna lades ut).

Varför parkerar man inte på den stora dollarstore parkeringen då ? Vid den tiden som hon köpte produkter så fall så hade inte pojkvännen märkt att hon är borta ?
Så då hade dem inte behövt dölja sig på något sätt . Och dollarstore har kamror så dem hade synts på dem ändå . Så ser inte vitsen att sitta i en bil på en annan parkering vid Ilharjen tills det öppnar när dem kan stå på den faktiska parkeringen när dem ändå tänker visa sig i en affär . Hade varit intressant och veta vad JJ köpte i affären!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johann78
Jag tycker att det är helt absurt med allt prat om styckning. Det är marginellt lättare att bära ut kroppsdelar än en hel kropp samtidigt som den psykologiska tröskeln för att göra en sådan sak måste vara fullständigt enorm. För att inte tala om hur osannolikt det är att ens ha alla saker man behöver till hands, eller möjligheterna att dölja de spåren.

Ja, precis. Man hittar alltid spåren efter styckning om inte någon har väldigt mycket tur och väldigt mycket kunskap kring hur man döljer spåren. De har i vart fall inte kunskapen och definitivt inte tid. Jag skulle vilja säga att det är praktiskt taget omöjligt att dölja en styckning i en vanlig lägenhet på grund av att materialen suger åt sig spår från kroppen. Man skulle behöva befinna sig i en mer steril miljö där materialen inte absorberar. Detta gäller alla brott där personen i fråga skärs på ngt sätt

”Fördelen” med styckning är väl att folk hoppas på att ”bara” bli dömda till brott mot griftefriden. Förstör man kroppen tillräckligt kan det vara svårt för tekniker att bevisa hur personen dog, därmed går det inte heller att döma för mord. Men då ska man verkligen vart på bettet och lagt ner tid och energi så.. nej… dessa tjejer har varken haft tid eller resurser till detta

Har de mot förmodan styckat henne så är det långt bort någonstans där ingen letat än. Är mkt skog i Småland och ser ut på MH:s instagram som att de i vart fall inte är främmande för att vistas i skogsmiljö
Citera
Avslutad
Citat:
Ja tyvärr är det ju så . Att lever TT så ger vi gmg riktigt bra verktyg hur han ska förhålla sig framåt och misstankar var hon finns osv .
Eftersom någon visste vem denna mannen är som min vän råkat ut för så anar jag att antingen det är mannen själv som är inne och skriver , eller nån av hans vänner .
Då denna person visste att mannen hade besök och var ”upptagen” hela helgen. Mmmm alla är upptagna med något tänker jag. Så upptagen att man har tid att vara online på sin Facebook 24/7
Då har man inte mycket att göra
Hur har den här mannen fått tag i T?
Citera
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ja tyvärr är det ju så . Att lever TT så ger vi gmg riktigt bra verktyg hur han ska förhålla sig framåt och misstankar var hon finns osv .
Eftersom någon visste vem denna mannen är som min vän råkat ut för så anar jag att antingen det är mannen själv som är inne och skriver , eller nån av hans vänner .
Då denna person visste att mannen hade besök och var ”upptagen” hela helgen. Mmmm alla är upptagna med något tänker jag. Så upptagen att man har tid att vara online på sin Facebook 24/7
Då har man inte mycket att göra
Du tycker inte man ska peka ut mgm som mördare för att det inte finns bevis.
Du pekar själv ut en person i tråden, och säger att han är en sexgalning bla, han är inte dömd för det antar jag..så hur tänkte du där?
Citera
2022-10-28, 14:48
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
När det kommer till kroppsdelar tror jag vanligast är att lägga dom i påsar och försegla dom. Men hittar ingen statistik över just det. Intressant! Ska se om jag hittar sån statistik

Har inte hunnit läsa igenom allt i länken, men mycket intressant info fanns.T.ex:

87% Av mördarna transporterar kroppen från brottsplatsen. 55% Döljer inte kroppen efter dom placerat den.

Body location was defined as the place where the corpse was found (e.g., neighborhood or property) in relation to the offender. Across all cases in this study, 35 percent of victims were found in the offender’s neighborhood, 27 percent on the perpetrator’s property, and 15 percent somewhere else connected to the offender. In 23 percent of cases, the authors could not determine from the case file how the body location related to the perpetrator.

https://www.crime-scene-investigator.net/body-disposal-in-homicide.html

Statistiken berättar vilka platser man bör söka på i första hand.

I J.J. hus eller andra platser J.J. har en koppling till.

Därför relevant att kartlägga J.J. historia.
Citera
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigredesuede
Om de hade haft fler spår hade det nog vart allvarligare misstankar eller ev häktning för mord enligt min mening men det är såklart att dra slutsatser i förväg, får hoppas att hon ”bara” är kidnappad

De brukar ändra brottsrubricering när det är dags för omhäktningsförhandling, inte mitt i en häktningsperiod.

Vil även nämna till andra i tråden att man visst kan bli häktad för mord fast kroppen inte hittats, det händer flera ggr varje år. Dock har man då blod, hjärnsubstans, datatraffik/sms eller annat som stödbevining/indicer.
Citera
Medlem
algenurbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lolnollkoll
Vilket klipp?

Dethär klippet då en person länkade till klassens instagram:

Citat:
Ursprungligen postat av johann78
Det är hon inte. Klassens grupp hette "Mensas medlemmar" på skoj.
https://www.instagram.com/tv/CPteO_DHqNl/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av capire
Nu kan man lyssna på försvunnen, fallet Tove del 1.

För mig är det frf bara Trailer del 1?
Citera
2022-10-28, 14:49
Avslutad
Citat:
MH och JJ kanske var ett par ???
Dem hade jävligt hett sex på olika ställen i lägenheten Efter att TT åkt hem . Därför öppnar dem inte när grannen ringde på .
Dem är ju väldigt kärleksfulla mot varandra på instagram .
Och MH är ju homosexuell & Jj säkert bi.
Så inte otroligt att dem låg med varandra .
Då brukar grannar INTE knacka på dörren. Herregud.
Senast redigerad av uractualmom 2022-10-28 kl. 15:01.
Citera
2022-10-28, 14:49
Medlem
Idag var JJ aktiv på snapchat-kartan, vid Jönköpings polishus (en vän har henne på snapchat, hen känner dock inte henne utan enbart festat tillsammans, hon har inget gott rykte i det umgänget, utan beskrivs som jobbig, cp, skum & klängig)
Antar det är polisen som kollar genom den och det är därför det står att hon är aktiv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in