Citat:
Ursprungligen postat av
GrevenFB
Ni som har koll på åtelkameror, tömmer man dessa på plats? Eller via 4g hemifrån?
Såg att du redan fått svar!
Citat:
Ursprungligen postat av
Viva-t
Förmodade "Anna" kommenterar i Expressen:
Mirj*m Ol**on:
"Expressen hur kan ni tillåta alla dessa kommentarer?? Spekulerar om deras föräldrar dessutom? 😡"
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid02UtYoxr4eDnnfhT2pefRiGG HkzWF96BNdJ424xX7fiVHFDcXq7d47aw1hG9YF2u7Bl&id=371 34975344
Intressanta kommentarer, bl.a. om MGMs religiösa tillhörigheter. Jag tolkar det som att även JJs familj/uppväxt är Pingstvän, och kommentarer att detta fall ger Knutby-vibbar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Heretic77
Har för mig att det påstods tidigare i tråden att M.H var nykterist. Är detta bekräftat?
Det har jag inte sett, snarare att både TT och MH blev fulla och deprimerade ibland när de krökade, MH oftare än TT, och att MH då övergavs av sina "vänner" och andra fick ta hand om henne.
Det var ett helt nytt nick före tolvslaget igårkväll som beskrev "kompisgruppens" relationer. MH lär ha varit en ca 16-17 år då, möjligen något yngre.
Citat:
Ursprungligen postat av
[Strange Days]
En helt random grej som jag reagerade på när det gäller branden på Floragatan förra året...
JJ hade ju enligt sammanfattningen erkänt för en vän att det var hon som tände på.
I SVT:s artikel om branden på Floragatan så står det även nämnt att en annan brand uppstod utanför en lägenhetsdörr i ett flerfamiljshus på Stationsgatan i Vetlanda ett par timmar innan branden på Floragatan tycks ha startat.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/obebodd-villa-totalforstord-i-brand-i-vetlanda
Vad är oddsen för att det skulle vara två helt vitt skilda personer som startat dessa bränder med bara några timmars mellanrum under samma natt i samma stad? Om JJs erkännande till sin vän stämmer, så torde det väl vara ganska sannolikt att hon även är ansvarig för att ha tänt på i huset på Stationsgatan.
Vetlanda är inte så stort, och pyromani är ett relativt ovanligt brott.
Har det avhandlats i tråden vem som bodde på Stationsgatan vid tidpunkten för branden, och i så fall vilken relation denna personen har med JJ?
Det stod att villan som brann helt ned var under renovering, ingen bodde där. Kan det ha varit JLs renoveringsprojekt????