Citat:
Ursprungligen postat av
Draifos
Vad den lite allmänt svamlige väktaren HO uppger, och först efter att SE har haft sin egen rekonstruktion i TV där han går ut åt vänster och har bråttom till tunnelbanan, kanske inte väger så tungt. Och exfrun förhörs väl inte förrän efter att mer än trettio år har gått sedan mordet.
"Tjugo över elva lämnade SE Skandia för att hinna med sista tunnelbanan hem. Han hade bråttom."
Det är vad som framkommer i Rapport vad jag kan notera. Har HO slagit upp när Mörby-tåget går? Att benämna en avgång 23.48 som "kvart i tolv" framstår för mig som talspråklig förmedling.
Men det är ju möjligt att han är "hjälpsam" (sen vet man väl inget om huruvida HO ens sett aktuell Rapport-sändning).
Och det är möjligt att hitta svagheter i vart och ett av övriga omständigheter för vänstersvängen. Men sammantaget pekar det som är känt i den riktningen och inget för motsatsen. Den kräver att man vänder ut och in på sig eller saken.
Det ME uppger 30 år senare, att SE ringde på mordkvällen och sa att han missat sista T-banan, stämmer med det SE själv uppgett.
Att ME 30 år senare kommer ihåg hur han
brukade göra tycker jag inte är något att vara tveksam till.
Det som dock tydligast indikerar att det SE uppger rörande riktning är riktigt, är hårdfakta i form av t-banans avgångstider och som stämmer gott med klockslaget han lämnar Skandia.