Citat:
Ursprungligen postat av
MOPspanaren
Det kräver dock en del:
- SE bör nog ha stämplat närmare 23:19:00 än 23:19:59
- Inte talat med väktarna eller endast växlat några ord.
- Väktarna har fel om att SE sagt sig vara på väg till Tunnelbanan eftersom SE här svängde norrut. (Alternativt att SE fått syn på makarna Palme norröver, men det är kanske osannolikt?)
- Att Fauzzi, som vi tänkte innan, varit så inne i sina lurar att han inte såg en person längre fram som gjorde en U-sväng.
- ... kanske finns fler saker som vara "uppfyllda"?
Korrekt.
För att det ska hålla behöver man att SE stämplar ut närmare 23:19 än 23:20. Samtalet med väktarna behöver också vara kort. Men det är inte jättelångt han behöver gå från 44an för att passera Palme.
Nu har jag inte det exakta avståndet till Sari, men det kan inte röra sig om ett längre avstånd.
SE ligger ju lite före i tiden än NF i det upplägget så det behöver inte röra sig om en "U-sväng" som NF borde se.
Ponera att SE kommer gående och ser att det är paret Palme som står vid skyltfönstret. Han stannar till en bit bort. När paret sedan fortsätter sin promenad söderut börjar han gå efter. NF ser ju aldrig paret stå stilla. Han ser ju bara dem gåendes med en man bakom sig.
Alternativet att SE ska se paret komma direkt när han kommer ut ur porten (eller se dem inifrån Skandia) känns mer krångligt för mig. Då behöver han "smyga sig in" i sammanhanget utan att AB märker något. AB uppfattar ju det som ett sällskap på 3 ganska direkt efter att han har "övergett" sina vänner. Och han borde ju ha sett SE komma ut ur porten om hans uppgifter stämmer att han aldrig befann sig längre norrut än 44an.
Och enligt det upplägget kan inte SE vara Tensonmannen.
Nu är självklart rubbet 100% spekulativt från mitt håll, men första upplägget känns mer "cleant" och minst krångligt.
När säger väktarna att SE säger sig vara på väg till tåget?
Vad är den exakta formuleringen?