2022-10-28, 06:39
Medlem
Pilsnerologs avatar
Tveksam till att hon skulle vara gömd i något vindsförråd eller liknande. Det uppdagas snabbt om det ligger en kropp gömd på sådana ställen. JJ sysslar ju däremot med ridning och kanske således känner till skogar, sjöar och andra utmärkta ställen för att gömma någon.
Senast redigerad av Pilsnerolog 2022-10-28 kl. 06:52.
Citera
2022-10-28, 06:45
Medlem
PW-Gerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av praeteritum
Varför var det bara en av kvinnorna som skulle få en personutredning? Vad avgör vem som Kriminalvården behöver utreda för påföljd?

Så vitt jag kan minnas så beställs personutredningen mer eller mindre på rutin så gissningsvis ska båda genomföra en personutredning.
Citera
2022-10-28, 06:48
Medlem
KaptenVintergatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherLouie123
MH tog klart sitt körkort några dagar innan allt det här hände. Hon såg glad och nöjd ut. Som att äntligen vänder livet lite till det positiva. Jag tror knappast att i alla inte hon hade några tankar på att utsätta TT för något. Hon har råkat bli indragen i JJ skit.

Vet du vilken dag hon fick sitt körkort ? Är det någon annan som vet ?
Citera
2022-10-28, 06:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PW-Gersson
Så vitt jag kan minnas så beställs personutredningen mer eller mindre på rutin så gissningsvis ska båda genomföra en personutredning.

Ja, enligt dokument ska båda göra en personutredning. Varför media bara skriver om att en ska göra det är mycket oklart. De bör ha tillgång till samma dok. som användaren i tråden som lades upp här inne igår kväll.
Citera
2022-10-28, 07:06
Medlem
Läste igår att en av tjejerna skulle genomgå en personutredning, gör man sånt innan man ens vet säkert att man fått tag i rätt person? Och varför stod det bara att den ena skulle genomgå en sådan? Kan det vara så att den andra som sitter i häktet har snackat något litet om den andra tjejen? Killen som utsatte lilla tjejen i morö backe fick väl dessa utredningar efter han erkänt? Eller har jag helt fel nu, är morgon än skyller jag på😅
Citera
2022-10-28, 07:24
Medlem
Får Wilmavibbar av berättelsen om dunsar, och sen blev det tyst.
Utgår från att bostaden har undersökts "forensiskt" (eller vad det heter) men har inte läst att så gjorts. ?
Citera
2022-10-28, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Har du fått höra det här av säkra källor eller har du själv sett henne på DS? Det var nån som skrev för några dagar sen att hon köpte rengöringsmedel men personen uppgav aldrig vart han fått det ifrån.

Ännu en indicier som pekar på att JJ är MGM.

Inte sett själv men är från säkra källor för egen del. Man kunde tyvärr inte bekräfta att det var just rengöringsprodukter hon köpte men Polisen hämtade in videomaterial på området redan på tisdagen 2 dagar efter anmälan så de vet som sagt.
Citera
2022-10-28, 07:28
Medlem
KaptenVintergatas avatar
Är det någon som vet när MH fick sitt körkort ?
Citera
2022-10-28, 07:29
Medlem
LemPicas avatar
Tyvärr talar den långa tid som förflutit sedan någon hörde av T för att hon inte längre är i livet.

Otippat att två så unga tjejer (MGM) utan kriminellt förflutet inte brutit ihop och erkänt än om det nu är någon eller båda av dom som gjort något mot T.

Enda anledningen jag kan komma på som gör kvinnor, speciellt unga, helt rabiata är svartsjuka.
Men T hade/har ju pojkvän så har svårt att se att en sådan situation skall ha uppstått.
Inte för att man inte kan vara otrogen utan mer för att T verkar ha haft kontakt med pojkvännen löpande under kvällen/natten.

Det skall bli väldigt intressant att få veta vad exakt allt detta handlar om om det klaras upp.
Citera
2022-10-28, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loxxor
Inte sett själv men är från säkra källor för egen del. Man kunde tyvärr inte bekräfta att det var just rengöringsprodukter hon köpte men Polisen hämtade in videomaterial på området redan på tisdagen 2 dagar efter anmälan så de vet som sagt.

Har fått precis samma info.
Citera
2022-10-28, 07:31
Medlem
Som sagt jag utesluter ingenting , men tillrätavisa mig men de är väl "På sannolika skäl misstänkta" det är om jag inte minns fel den högsta misstanke graden innan åtal ?
Är lite trött nu efter ha läst igenom tråden hela natten. Men som sagt jag utesluter ingenting men tror polisen har rätt misstänkta här och mer kött på benen än vad många andra tror. Sedan visst polisen kan ha fel osv.
Citera
2022-10-28, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EyBro
Ska man ta sig ur stan snabbt och smidigt utan att synas allt för mycket kan jag hålla med dig om att vägen mot Värne är intressant. Ett annat alternativ är att ta Torngatan upp (förbi pizzeria Arena) och direkt svänga höger efter man passerat väg 31/47 upp på Hällingevägen.

Båda dessa vägar leder till stora områden och det gör mig lite fundersam då jag inte kan läsa mig till att det gjorts några sökningar norr om Vetlanda om man bortser från Ekenässjön?
En kan ta bilen och en kan cykla så möts man i korsningen vid järnvägsviadukten på torngatan.
MP sökte utåt Tångeda och innan Eckerda i söndags.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in