2022-10-27, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Vad som kunnat hjälpt dem med en död kropp är att

Likstelhet (latin rigor mortis) är den förlust av en biologisk kropps normala rörlighet och plasticitet som börjar inom de första timmarna efter döden och är fullt utvecklad efter 10–14 timmar.

Jag har lagt min mamma i kista det var som att lyfta en bräda. Så att flytta kropp som varit död enligt ovan är mycket lättare än en som är mjuk.

Samtidigt så blir det svårare att placera sådan kropp i en resväska eller annat… jag är ute o svävar lite, börjar bli trött, men dunsar med sekunders mellanrum kan också vara försök till att bryta ben för att trycka in kroppen i exempelvis en resväska. Brutalt men vem vet
Citera
2022-10-27, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vedkaparen
Om man utgår från JJs lägenhet och ska åka ut ur stan med ett lik i bilen så hade jag åkt vänster mot Nygatan.
Tagit vänster i rondellen.
Antingen svängt mot Värne eller fortsatt mot biltema rondellen.
Mot Ekenässjön är det fartkameror, därför hållet vänster mot Lövhagsrondellen.
I Lövhagsrondellen, höger mot Sävsjö är det fartkameror, vänster tillbaka mot stan därför rakt fram. Dvs västerleden till McDonalds rondellen.
46:an öster ut inga fartkameror, mot korsberga, inga fartkameror, mot Nye inga fartkameror. Vet att kameran fotar om man kör mer än 5km/h över men i det läget är man troligtvis lite extra nojjig. Känns som det är mindre risk att bli upptäckt om man undviker att köra genom stan.
Kör man mot Värne så ligger Klint och Brunshultadammen bra till, 46:an öster ut kör man i princip jämte Emån hela tiden.
Inte fan är JJ så korkad så hon dumpar ett lik på sin egna "bakgård" dvs Nye...

Ska man ta sig ur stan snabbt och smidigt utan att synas allt för mycket kan jag hålla med dig om att vägen mot Värne är intressant. Ett annat alternativ är att ta Torngatan upp (förbi pizzeria Arena) och direkt svänga höger efter man passerat väg 31/47 upp på Hällingevägen.

Båda dessa vägar leder till stora områden och det gör mig lite fundersam då jag inte kan läsa mig till att det gjorts några sökningar norr om Vetlanda om man bortser från Ekenässjön?
Citera
2022-10-27, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HemligSkauning
Väldigt spännande, dunsar med flera sekunders mellanrum… Kan det vara så att hon torterades på något sätt? Styckning?

Drogad och tejpad vid stol..? Sedan strypt eller plastpåse? (då stolen gör hammarljud)
Jag skulle inte tro styckning faktiskt.

Kan ju också vara drogad och sedan dunkar av huvudet mot golvet :/
Citera
2022-10-28, 00:02
Medlem
algenurbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Lägger in en kommentar här så att fler kan lyssna, sen kommer väl hela avsnittet ut snart, får se om något mer av intresse sägs då.

Trailern finns också på spotify om man söker på podcasten "försvunnen". Hoppas att podden kommer ut där också, så att man slipper betala eller signa-up i 14 dagar. Har för mig att någon nämnde att trailern också finns på någon annan streamingtjänst typ podcaster eller något sånt.
Citera
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Han borde ju även veta vad det var som lät, om han spenderade någon halvtimma med JJ i bilen?
Vad jag läst i tråden så jobbade den sonen på 23 år som vakt på nöjet och kom hem sent. Så kanske han aldrig visste om oljuden från lägenheten, kanske JJ ringde honom innan han kom hem från jobbet och bestämde om skjuts till McD. Men vet inte trovärdigheten i detta tänkte ringa honom idag men hittade inget telefonnummer till honom. Kanske någon här har det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av extranode
Drogad och tejpad vid stol..? Sedan strypt eller plastpåse? (då stolen gör hammarljud)
Jag skulle inte tro styckning faktiskt.

Kan ju också vara drogad och sedan dunkar av huvudet mot golvet :/

Om uppgifter om att JJ köpte rengörningsmedel är korrekta så tror jag att vi kan utesluta strypning. Sedan så var det fler ”hamrande” ljud, väldigt intressant
Citera
2022-10-28, 00:03
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Sulle isf kunna förklara hur TT kom ut ur huset utan att tjejerna bar ner henne. Och varför påsen ligger i cykelkorgen.

Men om JJ skulle vara oksyldig, då borde hon undra varför TT:s cykel står kvar när hon återvänder från Donken. Och skulle slumpen flytta cykeln sedan under morgontimmarna...

Det kan ha hänt något utanför huset och TT flyttas direkt till bageluckan?

Grannarna som knackar på får inget svar, för kanske alla är ute just då?

Men sen då?

Hur får JJ kontakt med samme granne sen, sonen som skjutsar henne till Donken. Går hon och knackar på, träffar hon honom i trappen eller?

Om någon plockat upp henne utanför huset vill nog denne få väck cykeln så det ser ut som hon cyklat hem, eller blivit utsatt för något där inte dennes bil synts till. Det görs i så fall efteråt till fots, utan bil.
Citera
2022-10-28, 00:07
Medlem
Är poddavsnittet ute nu?
Citera
2022-10-28, 00:08
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SayWhatAgain
Nu har man läst ikapp en mängd sidor (ja, även sammanfattningen! Det bör alla göra!
...
Det var jag som nämnde det igar 11:50

Kom vi fram till kopplingen?
Enligt sammanfattningen del 3 under 'Toves cykel' är kopplingen till Gränsgatan 16 att MH är facebook-vän med en av de boende där.
Citera
2022-10-28, 00:09
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Är poddavsnittet ute nu?
Hittar fortfarande bara trailern
Citera
2022-10-28, 00:10
Medlem
SayWhatAgains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillBass
Enligt sammanfattningen del 3 under 'Toves cykel' är kopplingen till Gränsgatan 16 att MH är facebook-vän med en av de boende där.
Det var bara den ”kopplingen” då.
Citera
2022-10-28, 00:10
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Varför har man dröjt så länge med att hämta ut övervakningsfilmer? AB skriver att man ska ha gjort det nu i veckan. Detta borde man ha gjort så fort som möjligt

Ja, det borde finnas kameror i närheten där cykeln återfanns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in