2022-10-23, 21:45
Medlem
Goldenlinks avatar
Teori:

TT säger något dumt om JJ på Nöjet, JJ drar sig undan och kontaktar M (då hon blir arg/ledsen). TT blir ångerfull och börjar leta efter JJ på Nöjet. Frågar L i baren om han sett henne(JJ).
[Kl00]

TT hittar sen både JJ & M och beger sig till JJ:s lgh för att lösa bråket. (Under sökandet efter JJ kontaktar TT sin pojkvän och säger att hon börjat bråka med JJ) [Kl01]

TT glömmer att höra av sig till hennes pojkvän. Tjejerna är i JJ:s lgh och bråket lugnar ner sig. [Kl02]

TT börjar röra sig hemåt och kommer på att höra av sig till pojkvännen. Ringer och säger att hon är påväg hem. [Kl 02:30]

JJ & M lämnar en kort stund efter och beger sig till MCD. (Borde fångats på ÖV-bilder när dem är på MCD) [Kl??]

Dagen därpå hör TT:s pojkvän av sig till JJ
(verkar mest troligt). Att han inte hört något från TT och JJ säger att hon inte heller hört något från TT. Men bråket har löst sig.

Pojkvännen kontaktar polisen

De sista som har varit med TT är JJ & M och sett henne vid liv.

Därför tror jag att JJ & M är häktade.

Motivet är bråket på Nöjet och att dem har sett TT vid liv senast.

((Vad bråket handlar om är ju något man kan spekulera om.

Dunsarna från lgh behöver jag ett klockslag på…skulle ju kunna vara när dem kommer till lgh vid 01:50 och vid 02:15 så lämnar TT. Vid 02:45 kanske JJ & M lämnar lgh ))

Åsikter??
Citera
2022-10-23, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Nej vi vet inte.
Hon är i Vetlanda bara över veckan, skulle tillbaka till skolan på Måndagen i Linköping har jag förstått det som.
Han benämns som pojkvän enligt mamman till ”pojkvännen” varför bor hon inte hos honom då hon är i stan, istället bor hon med sin pappa?
Hon har väll setts leda cykeln med J och M, J bodde bortåt där T bodde med pappan, denna pojkvän ringer henne 01:50 och hon låter inte orolig eller något konstigt hon låter honom veta att hon är på väg hem. Varför hörs dom sen en gång till, där hon än en gång säger sig vara på väg hem?
Njae vet inte, låter inte klockrent direkt. Varför tillbringar dom inte kvällen ihop nu när dom äntligen är i samma stad?

Det där att hon skulle vara i Vetlanda bara under en vecka verkar inte stämma. Det finns uppgifter om att hon avbrutit/pausat studierna och jobbar på en skola.
Jo, det finns vittnesuppgifter på att hon lett cykeln och gått med J och M från krogen.
Det är, som du skriver, inte klockrent det där med telefonkontakterna. En jäkla skillnad på ett samtal och ett sms. Det är därför jag frågar. Det brukar alltid finnas någon som minns bättre/har mer info än jag.
Senast redigerad av Morrmorromorrfarr 2022-10-23 kl. 21:47. Anledning: Tillägg i texten
Citera
2022-10-23, 21:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Contragulations
Verkligen.

Tråden har stått och stampat på samma plats i flera dagar nu. Samma ältande och överanalyseringar som för 4 dagar sedan, om klockslag, tidslinje, McD och vilken media som har rapporterat vad.

Tolka mig rätt. Det är FBs charm att spekulera och det blir givetvis så i extrem nivå nu när tjejerna håller tyst och inga fynd görs.

Men jävlar som vi behöver något nytt nu. Kom igen Vetlanda, öppna käften och kom in i tråden. Vad handlade tjejernas bråk om?
Det vore ju bra om någon hosta upp lite information.
Citera
2022-10-23, 21:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Vart kommer den här informationen ifrån? Hon har väl tagit studieuppehåll?
Sabbatsår trodde jag, så det stämmer nog inte att hon skulle tillbaka om en vecka
Citera
2022-10-23, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Hur fan kan två blåsta brudar lyckas...
"Blåsta brudar" är ju bara spekulationer från din sida. Baserat på rykten här fb så kan de lika gärna vara kalkylerande psykopater. Det här kan vara mycket noga planerat och förberett. De gick till lägenheten för att prata ut om en tidigare konflikt. De låtsas prata ut, T ringer pojkvännen, men de övertalar T om att ta bilen till McD, kör istället ut henne i skogen, ...
Senast redigerad av johann78 2022-10-23 kl. 21:53.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
https://www.vetlandaposten.se/2022-10-21/uppgifter-polisen-ska-ha-sparrat-av-omrade

De hänvisar bara till Aftonbladet och har ingen direkt info. Vill minnas att någon här i tråden skrev att det var i närheten av Hadderödje där JJs pappa bor. De foton jag sett har varit rätt intetsägande, de passar in på hur det verkar se ut där med skog och fält, men det finns många sådana områden här i krokarna.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Tove skulle alltså ha ringt sin pojkvän vid 2:30 och sagt att hon är på väg hem. Strax därefter ska en eller båda av de misstänkta befunnit sig på McDonalds (vilket borde vara lätt att kolla).

- När skulle mordet ha skett?

- Var skulle mordet ha skett? Hade det skett i lägenheten hade det garanterat funnits spår och de hade inte varit misstänkta för människorov utan för mord.

- Var är kroppen? När skulle de ha gjort sig av med kroppen?

Vilka spår ger strypning?

Det finns kanske spår efter tumult samt släpspår?

Att övermanna och föra bort lämnar kanske liknande spår som vid tumult och strypning?
Citera
Medlem
Citat:
Nej vi vet inte.
Hon är i Vetlanda bara över veckan, skulle tillbaka till skolan på Måndagen i Linköping har jag förstått det som.
Han benämns som pojkvän enligt mamman till ”pojkvännen” varför bor hon inte hos honom då hon är i stan, istället bor hon med sin pappa?
Hon har väll setts leda cykeln med J och M, J bodde bortåt där T bodde med pappan, denna pojkvän ringer henne 01:50 och hon låter inte orolig eller något konstigt hon låter honom veta att hon är på väg hem. Varför hörs dom sen en gång till, där hon än en gång säger sig vara på väg hem?
Njae vet inte, låter inte klockrent direkt. Varför tillbringar dom inte kvällen ihop nu när dom äntligen är i samma stad?

Det där var desinformation från en idog trollare tidigare ikväll. T bodde och jobbade i Vetlanda då hon gjort ett uppehåll i studierna.
Citera
2022-10-23, 21:50
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vivamama
Tänker isåfall att mordet skulle ha skett mellan 2.30-4 eller något sånt. Är väl inte bekräftade uppgifter att MGM varit på Mcd så därav lite olika sluttid på mordet.

Angående spår i lgh, ja, de kanske gjorde en chansning att någon annan kunde åka dit och röja medan de isåfall skaffade sig alibi på ncd, alternativt så var de aldrig på Mcd ELLER så åkte de och röjde efter det.
Hur menar du? Att de först mördat Tove efter 2:30 för att sedan ge sig iväg till McDonalds för att skaffa alibi och då ringer någon polare och säger "Hej! Vi har just dödat en tjej som ligger i min lägenhet. Har du lust att åka dit och forsla bort kroppen och städa upp lite efter oss?"?
Citera
2022-10-23, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MotherMu
Det där var desinformation från en idog trollare tidigare ikväll. T bodde och jobbade i Vetlanda då hon gjort ett uppehåll i studierna.
Alright, brukar kolla noggrant vilken info jag tar till mig, missade detta, tack!
Citera
Medlem
Rengens avatar
Citat:
Nej vi vet inte.

Du sätter fingret på några väsentliga punkter som inte håller ihop. Man kan också undra över om det verkligen var T i andra änden som pojkvän uppgett.
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vilka spår ger strypning?

Det finns kanske spår efter tumult samt släpspår?

Att övermanna och föra bort lämnar kanske liknande spår som vid tumult och strypning?

Det kan finnas försvarssår på GM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in