2022-10-28, 01:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mothbreeder
Har aldrig varit på efterfest utan musik och ingen granne har sagt något om någon musik. Dessutom säger JJ själv att det var de 3 som gick till lägenheten för att reda ut bråket på Nöjet, inte för att festa vidare.

Jag börjar tro att JJ/MH har dragit in någon tredje tjej i knark och TT fått reda på det. TT får panik och söker henne på Nöjet men träffar bara på JJ/MH. Det blir lite bråk och TT litar tyvärr på sina före detta kompisar och följer med de hem till JJ. Där försöker de hota TT men hon står upp för sig och hotar med att anmäla de så de får spel och dödar henne.

Allt baserat på att barchefen inte ljuger om att TT sökte en yngre tjej(ej JJ eller MH) hon var orolig för.
Det har inte varit någon fest, som sagt skulle dom reda upp ett gammalt bråk, ingen har vittnat om att det var fest.
Citera
2022-10-28, 01:14
Medlem
Viva-ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av extranode
SPEKULATION kring medlurande av MH

Intrycket man får här är ju att JJ är manipulativ.
Jag vet ju inte om MH är någon genomsnäll person heller, men..

Skulle ett sätt att säkerställa MH:s heliga delaktighet vara detta:

Deras plan är att droga T.. MH har fått instruktioner av JJ om hur mycket 'drog' hon ska använda i en drink åt T.
Innan T får den spetsar dock JJ ytterligare.. till dödlig dos!

Sedan när T börjar flippa totalt säger JJ till MH
-Hur jävla mycket tog du?? Hon håller ju på att dö för fan!

..MH är fast och kan inte baila ur längre, även om hennes insats var tänkt att vara relativt mild från början?

Jag har följt detta sen start och har som många andra klurat och funderat på många olika alternativ. Så jag spekulerar.
Jag är alltså nu inne på samma spår som dig, ifall T kanske blev drogad till döds. Dock kvarstår dunsarna, men som iofs kan vara från något man förberett.
Men jag tänker, skulle det kunna vara så att man fått i henne den höga dosen drog i JJ lähenhet och att man sedan gått ut med henne innan hon däckat. Sen har JJ stuckit till McD och MH har tagit hand om T så länge.
Tänker såhär, för då skulle de vinna lite tid, skulle slippa risken att liklukt skulle bli kvar i lägenheten, samt att man slapp bära ner kroppen från lyan.
Men vart de sen gömt T (och med hjälp eller inte) kan/vill jag inte ens spekulera om.

Vete 17. Det hela känns så otroligt skumt. Speciellt med så lite info som man hittills fått.
Citera
2022-10-28, 01:15
Medlem
Contragulationss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seaside0099
Sry om jag återupprepar något nu men har inte sett någon ta upp det: är det inte SJUKT udda att pappan i familjen under knackar på pga oljud, ingen öppnar. En stund senare kör sonen i samma familj JJ till McD. Borde han inte rimligtvis också ha hört dessa oljud och frågat henne om det? Och hon borde ju absolut haft en ursäkt till att inte öppna dörren för att en stund senare vara klarvaken och redo för fyllekäk. Låter väldigt mysko enligt mig..

Håller med om att detta låter udda. Men finns en del scenarier som kan förklara det.

Chauffören känner ju uppenbarligen JJ. Enligt uppgifter jobbade han som vakt på Nöjet och kom hem sent. Kan ha fått höra av sin far om ljuden och skickar ett sms till JJ - "läget? Farsan sa att det dunkade från din lägenhet?" Så svarar JJ något i stil med att hon är full, tappade något och behöver fyllekäk. Därefter erbjuder han skjuts.

Jag hade en tanke om att hon tiggde till sig skjuts till donken enbart egentligen för att hon prompt var tvungen att träffa de här "männen i bil". Maten blev hon tvungen att köpa för att inte verka misstänksam. Men jag vet i fan, det mötet hade ju lika gärna kunnat ske utanför hennes lägenhet isåfall utan att blanda in chauffören i det hela.

Fan vad luddigt det är. Media greppar efter halmstrån för att kunna rapportera något. Tidslinjer som inte går ihop. Unga kvinnor som är misstänkta. Inga fynd utöver en cykel. Är fan så otroligt sorgligt hela grejen, kan inte föreställa mig hur familjen till T mår. Det är en skrämmande värld vi lever i fylld med sjuka människor.

Förhoppningsvis har polisen mycket mer än vad vi har här i tråden.
Citera
2022-10-28, 01:23
Medlem
Någon som egentligen inte diskuterats tillräckligt med tanke på den (utifrån sett) centrala del han spelat är ”grann-sonen” som har skjutsat till McDonalds mer eller mindre direkt efter mordet.

Vad är åldern på honom? Någon som känner honom och vet hur han är som person? Är han lite utanför/incel aktig på det sättet att han gärna ställer upp när en snygg brud som JJ ber om hjälp så är det inte helt uteslutet att han kan ha hjälpt till att frakta kroppen?

Kan han ha sagt att han ska en sväng till donken som ursäkt för att gå ut så sent och till och med redan varit i lägenheten och hjälpt till när hans far undrar över dunsarna och knackar på och därför säger shit de farsan öppna inte dörren? Och hela McDonalds-resan blir för alibi efter att ha dumpat kroppen?

Förstår att jag svingar vilt nu men det är där vi står just nu, i vilt svingande land.

Faktum är att han är de. som träffat, umgåtts med och kört runt MGM i direkt anslutning till det troliga mordet.

Vad vet vi?
Senast redigerad av BillClintonsCigarr 2022-10-28 kl. 01:34.
Citera
2022-10-28, 01:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Contragulations
Håller med om att detta låter udda. Men finns en del scenarier som kan förklara det.

Chauffören känner ju uppenbarligen JJ. Enligt uppgifter jobbade han som vakt på Nöjet och kom hem sent. Kan ha fått höra av sin far om ljuden och skickar ett sms till JJ - "läget? Farsan sa att det dunkade från din lägenhet?" Så svarar JJ något i stil med att hon är full, tappade något och behöver fyllekäk. Därefter erbjuder han skjuts.

Jag hade en tanke om att hon tiggde till sig skjuts till donken enbart egentligen för att hon prompt var tvungen att träffa de här "männen i bil". Maten blev hon tvungen att köpa för att inte verka misstänksam. Men jag vet i fan, det mötet hade ju lika gärna kunnat ske utanför hennes lägenhet isåfall utan att blanda in chauffören i det hela.

Fan vad luddigt det är. Media greppar efter halmstrån för att kunna rapportera något. Tidslinjer som inte går ihop. Unga kvinnor som är misstänkta. Inga fynd utöver en cykel. Är fan så otroligt sorgligt hela grejen, kan inte föreställa mig hur familjen till T mår. Det är en skrämmande värld vi lever i fylld med sjuka människor.

Förhoppningsvis har polisen mycket mer än vad vi har här i tråden.

Ah...okej, så just den grannen som jobbar som vakt på nöjet, och som bor under henne och är son till den som gick up, han har ju givetvis sett dom på nöjet, och kanske dessutom sett dom gå hemåt osv.

JJ kanske blandade in honom i sitt mcd panik alibi, för att hans farsa hade knackat, och vakten redan visste att TT hade gått hem med dom.
Citera
2022-10-28, 01:28
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillBass
Nu skulle man ju villa in i grannens hjärna och höra vad han hörde, men... Ett rytmiskt dunkande kan man säkert åstadkomma utan tillhygge, men låter det verkligen som spikande? Jag bor i ett väldigt väl ljudisolerat hus och det jag tolkar som spikande/hamrande låter betydligt mer dovt (tänk banka näven i väggen) än det gjorde i 50-talshuset jag bodde i innan (där var det mer "metalliskt"). Vi får nog vänta på FUP.

Skulle tippa att det inte var rytmiskt. Och konstigt att grannen gick så långt att denne knackade på, tyder på att bankandet ( oljudet )! pågick under tid. Alltså kan olyckshändelse uteslutas?
Citera
2022-10-28, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seaside0099
Sry om jag återupprepar något nu men har inte sett någon ta upp det: är det inte SJUKT udda att pappan i familjen under knackar på pga oljud, ingen öppnar. En stund senare kör sonen i samma familj JJ till McD. Borde han inte rimligtvis också ha hört dessa oljud och frågat henne om det? Och hon borde ju absolut haft en ursäkt till att inte öppna dörren för att en stund senare vara klarvaken och redo för fyllekäk. Låter väldigt mysko enligt mig..
Kanke det var då hon ursäktade sig och sa att hennes kompis var full?
Citera
2022-10-28, 01:30
Medlem
Jag får det till att det är dunsar och någon knackar på dom öppnar inte, här skärps dom till och återkommer till verkligen, dom inser att T måste ut ur lägenheten i vilket skick hon än är i, dom snickrar ihop något som jag såg någon posta tidigare från Ikea, alternativt hamrar sönder hörlurar (dom går att spåra) lägger henne i en sportbag eller ens bara i ett påslakan över axeln och dom går så diskret dom förmår och lägger henne utanför husknuten källaren vad som i anslutning till huset att tas om hand senare?
Påsen hon hade slänger dom redan då i cykelkorgen, för dom är lite skraja nu efter knackningarna och vill inte ha nåt från henne där uppe, dom bestämmer sig att här drog hon hem?
Någonstans här dyker grannen upp och sen börjar del två dvs ta sig till McD för alibi och M börjar rodda på sitt håll?
Citera
2022-10-28, 01:31
Medlem
Kollar polisen avloppsbrunnar på gatan? Kan inte vara så jävla svårt att få upp locket och kasta ner någon om man är två?
Citera
2022-10-28, 01:33
Medlem
BrotherLouie123s avatar
MH tog klart sitt körkort några dagar innan allt det här hände. Hon såg glad och nöjd ut. Som att äntligen vänder livet lite till det positiva. Jag tror knappast att i alla inte hon hade några tankar på att utsätta TT för något. Hon har råkat bli indragen i JJ skit.
Citera
2022-10-28, 01:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Jag får det till att det är dunsar och någon knackar på dom öppnar inte, här skärps dom till och återkommer till verkligen, dom inser att T måste ut ur lägenheten i vilket skick hon än är i, dom snickrar ihop något som jag såg någon posta tidigare från Ikea, alternativt hamrar sönder hörlurar (dom går att spåra) lägger henne i en sportbag eller ens bara i ett påslakan över axeln och dom går så diskret dom förmår och lägger henne utanför husknuten källaren vad som i anslutning till huset att tas om hand senare?
Påsen hon hade slänger dom redan då i cykelkorgen, för dom är lite skraja nu efter knackningarna och vill inte ha nåt från henne där uppe, dom bestämmer sig att här drog hon hem?
Någonstans här dyker grannen upp och sen börjar del två dvs ta sig till McD för alibi och M börjar rodda på sitt håll?
Det börjar låta rimligt, nu väntar man ju på den där podden så man kan höra vad grannen har att säga.

Men nu, var är T?
Hon måste ju vara vid illjaren, nästan, eller? Hur stort är området, har dom sökt hela? Och jag undrar exakt var den röda bilen sågs, och om precis det området har genomsöks?
Citera
2022-10-28, 01:36
Medlem
Har precis tittat på de häktades instagramsida för första gången och måste ändå säga att de ser rätt starka ut
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in