2022-10-27, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av astralflygaren
Med andra ord, väg 31 (väg 28 enl google maps) leder INTE till Nye. Man måste svänga in på en annan väg (Lemnhultsvägen) och köra ca en mil för att komma dit.

Nånsin hört talas om alternativa resvägar till ett och samma resmål?

Om 125:an skulle vara avstängd skulle du med största sannolikhet tagit 31:an för att komma till Nye.
Det är dessa två vägar man har att välja på i första hand. 125:an är "bäst".
Citera
2022-10-27, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
MGM är ju importerad från Afrika samt halvisrael.
Varför söka "blattar" när MGM är blattar, så att säga ^^

Vad har det med saken att göra?
Citera
2022-10-27, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
1 Tove och hennes syster har kommenterat en bild på MH S instagram när hon fyllde år.
Näst sista bilden. TT skrev grattis 🤩 och hennes syster skrev grattis 😍 jag tolkar inte att man skriver på någons inlägg som osams .

.

Läs vittnesmålen från "Anna" och A*bins mamma till att börja med. Samt vad MGM uppges ha sagt till polisen.

Finns i sammanfattningen del 1
Citera
2022-10-27, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trongen
Vad har det med saken att göra?

Skribenten undrade varför det tog 1000 inlägg i tråden innan frågan dök upp om eventuella flyktingboenden.
Citera
2022-10-27, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Precis. Det verkar som att dom har mycket på tjejerna och varför dom borde vara häktade. Många inkl jag har tvivlat på MGM skuld i det hela, men utifrån längden på PM verkar det finnas mer som talar för att de ska vara häktade än vi i allmänheten fått veta.

Jag tror, personligen, att man har hittat spår som tyder på att T blivit brottsutsatt av MGM. Kanske DNA/blodspår/tillhörigheter.
Om du läser skälen till häktningen är det för att de kan undanröja bevis i frihet. De kan ha tonvis med bevis, men det är inget giltigt skäl för häktning. Mig säger det att de trots brottsrubriceringen inte tror att Tove är vid liv och i behov av mat etc, eller att de misstänkta kommer att leda polisen till Tove. De har tigit på alla språk hittills = försvårat utredningen = lagligt häktningsskäl. En försvårande omständighet när domen faller.
Citera
2022-10-27, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HemligSkauning
fyfan va ni spammar och tjatar
Håller med! Varför inte fortsätta tjata pm vilken vägJ*vel som är rätt? Ta T cykel vet jag och testa vägarna och hur långt man kommer med en låst cykel? 🤦‍♀️
Citera
2022-10-27, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cyberwolf
Kan T ha hamnat i Helvetets håla?

Det är lite väl långt bort, och riktigt knepig terräng där. Inget ställe man beger sig till mitt i natten, men såklart inget är otänkbart i detta läge.
Citera
2022-10-27, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Om du ska till Nye, vilka vägar är då de två mest lämpliga? Jo antingen 125:an, vilken innebär snabbast och mest "okrånglig väg". Men givetvis kan du även ta 31:an. Den är inte lika direkt, men skulle såklart gå att ta om tex 125:an skulle vara avstängd eller liknande. (Då genom Korsberga, Lemnhult).

Det är dessa två vägar man har att välja på om man ska till Nye. I första hand. Det är även dessa två vägar Google Maps och Garmin föreslår.

Och 125:an är nog den JJ tar de gånger hon åker till pappan.
Väg 125 kallad Upplandavägen går direkt från Vetlanda till Nye, och troligtvis så har JJ valt med stor omsorg att köra Väg125 Upplandavägen för att komma fram direkt till Nye för den vägen är kortare och smidigare
för då slipper man att åka väg 28 fram till Korsberga och sen svänga in mot Lemnhult för att komma till Nye som blir en längre omväg.
Citera
2022-10-27, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tma123
Väg 31 går mot Korsberga. I början av Korsberga svänger du mot Lemnhult, sen till Nye på den vägen.

Jag har bott i Vetlanda sen jag föddes, så jag vet… 31:an går fortfarande inte till Nye, som jag skrev. Och även om du kan ta dig till Nye via Korsberga så tar du knappast den vägen från Vetlanda.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
1. TT och de andra två hade varit ovänner i ett och ett halvt år, stämmer den informationen alltså inte? Var dom vänner, eller var dom ovänner? Vill gärna ha total klarhet i detta, det kan inte vara så svårt, vetlanda är litet nog att kunna ge information om åtminstone den biten.

2. Nu är vi tillbaka på spåret JL antar jag. Polisen har fått info, det är annars långsökt. Ett spår, men ett långsökt spår. Hoppas att både polis och flashback användare håller ögonen öppna.
EDIT dom har varit ovänner i 3 år.
Citera
Medlem
Cyberwolfs avatar
Kan T vara dumpad i Helvetets Håla?
Citera
2022-10-27, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iamtheforce
Jag har bott i Vetlanda sen jag föddes, så jag vet… 31:an går fortfarande inte till Nye, som jag skrev. Och även om du kan ta dig till Nye via Korsberga så tar du knappast den vägen från Vetlanda.

Jag med. Många som tar den, särskilt de gånger 125 varit avstängda pga anledningar för det inte finns annan väg som leder dit mer än 125 och 31 och svänga av. Själv kört där. Men 125 är ju första valet då den går snabbare från stan såklart
Senast redigerad av tma123 2022-10-27 kl. 16:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in