2022-10-27, 16:26
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Precis. Det verkar som att dom har mycket på tjejerna och varför dom borde vara häktade. Många inkl jag har tvivlat på MGM skuld i det hela, men utifrån längden på PM verkar det finnas mer som talar för att de ska vara häktade än vi i allmänheten fått veta.

Jag tror, personligen, att man har hittat spår som tyder på att T blivit brottsutsatt av MGM. Kanske DNA/blodspår/tillhörigheter.

Jag har som sagt svårt att dra några slutsatser eftersom jag inte riktigt har något att jämföra med, men jag blir inte förvånad om det visar sig att åklagaren har ett riktigt starkt case. Bara med det vi vet i tråden, så börjar det bli lite för mycket konstigheter kring åtminstone JJ och hennes lägenhet.
Citera
2022-10-27, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Precis. Det verkar som att dom har mycket på tjejerna och varför dom borde vara häktade. Många inkl jag har tvivlat på MGM skuld i det hela, men utifrån längden på PM verkar det finnas mer som talar för att de ska vara häktade än vi i allmänheten fått veta.

Jag tror, personligen, att man har hittat spår som tyder på att T blivit brottsutsatt av MGM. Kanske DNA/blodspår/tillhörigheter.
De blev häktade så snabbt att det är uppenbart att de antingen gjorde bort sig fullständigt i förhör eller så hittade polisen något i lägenheten. Troligen det senare eftersom båda två blev häktade.
Citera
2022-10-27, 16:29
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Otroligt korkat tänk, hon vet att hon kommer bli misstänkt för brottet. Då väljer hon att forsla bort kroppen nära Pappans marker. När hon vet att där kommer Polisen och Missing people att söka av. Nej det tror jag faktiskt inte. Bor man där ute i bondehålan så känner man till många andra vägar, som är bättre lämpade för att forsla bort en kropp på.

Unga tjejer som förstagångare på sådan grova våldsbrott tänker knappast logiskt, varken hur man rör sig eller vad man gör med en kropp osv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iamtheforce
Du bor inte i Vetlanda va? Om man är en normalt tänkande människa så åker man INTE förbi Illharjen. Och hur fan får du det till att 31:an går till nye??

Om du ska till Nye, vilka vägar är då de två mest lämpliga? Jo antingen 125:an, vilken innebär snabbast och mest "okrånglig väg". Men givetvis kan du även ta 31:an. Den är inte lika direkt, men skulle såklart gå att ta om tex 125:an skulle vara avstängd eller liknande. (Då genom Korsberga, Lemnhult).

Det är dessa två vägar man har att välja på om man ska till Nye. I första hand. Det är även dessa två vägar Google Maps och Garmin föreslår.

Och 125:an är nog den JJ tar de gånger hon åker till pappan.
Citera
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Uppdatering senaste 12 timmarna:

Inte mycket ny information.
Nya sökinsatser från polis och räddningstjänst i närheten av JJ:s pappas hem

Hallonfiskens rapport:
10:05: Polisen är och söker hos markgranne till JJs pappa i detta nu. Tillhör en gård på ca 300 hektar. Området är nära där man gjort tidigare polisinsats/sök.
14:40: Poliser är kvar i samma område, men har förflyttat sig till annan plats i närheten.

- Vid lunchtid såg SVT:s reporter fyra polisbilar i området.
- Aktuellt område; Skurebo. Vid Föshultasjön. Bland annat 2 hundförarbilar. (Sweetlemmy)
Polisen:
- Bekräftar att man genomför efterforskningsåtgärder
- Polisen har flera platser där sökinsatser är planerade.
- Man spärrar av i samband med sitt arbete, eftersom man vill jobba ostört utan att allmänheten kan gå för nära.
Sökinsats vid Föreda Kvarndammen:
14:22: Åkte precis förbi Föreda kvarndammen, där stod polisen på rastplatsen och gick även runt med hund i skogen/diket vid vägen. (Källa: Bluegypsy) Ligger norr om staden. Ett område man genomsökte mycket i början av försvinnandet.

Stort tack och bock, GrevenFB, för dessa sammanfattningar! 👍
Citera
2022-10-27, 16:31
Medlem
Citat:
Uppdatering senaste 12 timmarna:

Inte mycket ny information.
Nya sökinsatser från polis och räddningstjänst i närheten av JJ:s pappas hem

Hallonfiskens rapport:
10:05: Polisen är och söker hos markgranne till JJs pappa i detta nu. Tillhör en gård på ca 300 hektar. Området är nära där man gjort tidigare polisinsats/sök.
14:40: Poliser är kvar i samma område, men har förflyttat sig till annan plats i närheten.

- Vid lunchtid såg SVT:s reporter fyra polisbilar i området.
- Aktuellt område; Skurebo. Vid Föshultasjön. Bland annat 2 hundförarbilar. (Sweetlemmy)
Polisen:
- Bekräftar att man genomför efterforskningsåtgärder
- Polisen har flera platser där sökinsatser är planerade.
- Man spärrar av i samband med sitt arbete, eftersom man vill jobba ostört utan att allmänheten kan gå för nära.
Sökinsats vid Föreda Kvarndammen:
14:22: Åkte precis förbi Föreda kvarndammen, där stod polisen på rastplatsen och gick även runt med hund i skogen/diket vid vägen. (Källa: Bluegypsy) Ligger norr om staden. Ett område man genomsökte mycket i början av försvinnandet.

Stort tack!
Citera
2022-10-27, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mothbreeder
De blev häktade så snabbt att det är uppenbart att de antingen gjorde bort sig fullständigt i förhör eller så hittade polisen något i lägenheten. Troligen det senare eftersom båda två blev häktade.

Ja, polisen har uppgett att de blev gripna pga "luckor" i sina berättelser.

Det är väldigt mycket indicier som talar för att MGM är rätt personer som sitter häktade. Enda som saknas är T.
Citera
2022-10-27, 16:32
Medlem
Citat:
Uppdatering av trådens senaste 48 timmar:
Polis har uppgifter om att en påse tagits från den försvunna kvinnans cykelkorg
Enligt vad Expressen erfar har polisen uppgifter om att det funnits en påse i cykelkorgen sent på natten. Vid återkomsten från McDonald’s, med en granne, ska den häktade kvinnan ha tagit med sig påsen till sin lägenhet. (Expressen)
Toves cykel hittades på en plats som har koppling till en av de häktade kvinnorna.(Expressen)

JJ:s granne (WN), på samma våning, har uppgett följande till användare lindblomsgrön:
- Grannen (WN 23 år) känner en kusin till Tove och säger att telefonen HITTADES KVAR i bostaden av polisen.
- Polisen har genomsökt hela fastigheten även vindsutrymmet.
- Det var grannen under JJ lägenhet fadern i familjen F. K ornasan som var upp och knackade på dörren.
- Det var ena sonen i den familjen K ornasan som skjutsade JJ till McD.
- Tyst i huset brukar det aldrig vara.
- Grannarna diskuterar händelsen med varann de förstår heller inte hur TT försvann ur huset.
Silvrig BMW till salu:
Silver BMW har förekommit ett otal gånger här i FB. En silvrig BMW kommer ut till försäljning av någon med kopplingar till MGM kort tid efter försvinnandet, bor dessutom ett stenkast från MGM.
Intervju med "Anna, 28 år" (heter egentligen något annat). Vän med båda MGM

- Berättar att hon, de misstänkta kvinnorna och Tove, tidigare umgåtts i samma kompisgäng.

– Vi var ett rätt stort gäng från början och umgicks allihop. Det var så jag lärde känna alla tre. Sen blev det mer att jag umgicks med de nu häktade och gled ifrån en del av de andra.

– Jag minns inte om det var hon som ringde mig, eller jag som ringde henne. Hon berättade att hon och två andra, bland annat den andra häktade, hade gått ut till Nöjet där de träffat Tove. Enligt henne ska de ha bråkat en del där.

Den misstänkta kvinnan ska även ha berättat att Tove följde med henne hem efter Nöjet.
– Hon sa att de hade gått hem till henne för att reda ut allting, och att de pratade ut och blev sams.

- Om jag inte hade jobbat den helgen hade jag följt med dem ut, säger Anna.

– Jag umgås ofta med henne (Anna om en av MGM) och pratar med henne varje dag, i vanliga fall. Hon är väldigt energisk, spontan och rolig. Väldigt omtänksam och mån om andra. Väldigt ärlig, vilket jag gillar. Hon är som en lillasyster för mig, säger Anna.

Källa: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/abbmza/vannen-till-haktade-kvinnorna-i-vetlanda-oskyldiga
Observationer av MH, JJ och JJ:s far tidigt på söndagen 16 okt Illharjen Naturreservat

- "En persons (väldigt nära person till mig) kollega berättade att dennes pappa hade varit på morgonpromenad i Illharjen tidigt söndag morgon (16 oktober) och hade då reagerat på att det stod en bil där, det satt folk i den och den var immig på rutorna, så dem hade knackat på för att höra om allt var okej. Det var JJ och MH som satt i bilen". (Obekräftad uppgift). Skrivet av Bluegypsy

-"Jag har hört samma sak, också ifrån en trovärdig person. Den personen sa att det var en liten röd bil. Vilket JJ har". (Obekräftad uppgift. Skrivet av: Kulsprutan86)
Uppgifter om liklukt vid Illarjens naturreservat
- "Har idag varit vid Lasse Maja grottan samt vid guldgruvan i Ädelfors och kikat utan resultat eller fynd. Gick en runda vid illarjens naturreservat, kände liklukt, kan vara djur eller vad som. Men ändå."
Obekräftad uppgift. Skrivet av: WZno75
Internationellt efterlyst tysk mördare gripen i Småland 26 okt
Mördaren greps strax utanför Ljungby. En 54-årig man misstänkt för mord i Tyskland har gripits i Ljungby kommun, Småland.

https://sverigesradio.se/artikel/internationellt-efterlyst-mordare-gripen-i-smaland
https://www.rtl.de/cms/vermisste-kerstin-simone-g-aus-burgwedel-polizei-hannover-sucht-nach-wichtigem-zeugen-5007907.html

Och för de som missat denna i morse.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrGrant
Också en intressant tanke. Givetvis kan grepen användas till mycket mer beroende på underlaget och syftet.

En sån grep är även bra att gräva i en gödsel stack med hästskit.
Jag la ju upp en sådan tanke långt bak i tråden.
Piggarna på en sån grep är väldigt starka.
Citera
Medlem
BayouXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hillsongsweden
Har inte läst hela tråden. Undrar om det infunnit sig någon 'känsla' av vad som har hänt?

Hur ser en kvalificerad gissning ut?
Inget nytt mer än att det söks vid någon plats just nu.
Gissningar finns det, hundratals..Och konspirationsteorier
Citera
2022-10-27, 16:34
Medlem
Citat:
Om du ska till Nye, vilka vägar är då de två mest lämpliga? Jo antingen 125:an, vilken innebär snabbast och mest "okrånglig väg". Men givetvis kan du även ta 31:an. Den är inte lika direkt, men skulle såklart gå att ta om tex 125:an skulle vara avstängd eller liknande. (Då genom Korsberga, Lemnhult).

Det är dessa två vägar man har att välja på om man ska till Nye. I första hand. Det är även dessa två vägar Google Maps och Garmin föreslår.

Och 125:an är nog den JJ tar de gånger hon åker till pappan.

Med största säkerhet skulle jag säga att hon tar den vägen. Man svänger av innan Nye för att åka till pappan. Jag har dessutom sett pappan många gånger åka den vägen och han svänger av 125an i höjd med Salvaryd och kör småvägar sista biten. Skulle tro att dottern kör samma väg.
Citera
2022-10-27, 16:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Jag hade ett annat konto innan! Men lyckades tappa bort lösenordet och får ingen länk med förnyelse så fick starta ett nytt & vänta 4 dagar att publicera.

Jag har två st alternativ i min skalle och vad min magkänsla säger.

1
Tove var med dessa denna kvällen. Hängde med JJ Hem. Där var det ev ett bråk . Jj , MH och TT har känt varandra längre än många tror.
Det pratas oxå väldigt mycket om droger.
JJ & MH i synnerligen MH går i märkeskläder och även som dem kallas ”knarkväskor” på sig .
Varför jag är insatt i denna baksidan av samhället är för jag har en nära anhörig som varit fast i skiten och allt man ser och hör är bara toppen av ett isberg.
Jag tror att dessa 3 har hållt på med droger/ langning länge & de involverar sig i skola och sport där säkert håller på med det.
denna lördagkväll var någonting på väg att läcka ut och komma fram. Någon skulle nog skvallra och troligtvis skulle allt komma fram .
TT letade kanske efter nån som tänkte avslöja allt. Om man är i kriminella nätverket så är dem skyddade till Max av andra som inte vill bli påkomna . Därav lite engagemang i gruppen . Jag tror dem sysslat med droger länge, och troligtvis langning.
Jag tror TT håller sig medvetet borta. Någon skyddar henne i närheten & dem följer allt som skrivs på FB. Om sanningen skulle komma fram så skulle TT förlora ALLT, pojkvän , skola , vänner. Tråden blev otroligt stor snabbt och TT insåg att hon inte kan ge sig till känna nu när skadan blivit så stor.
Jag tror MH och JJ talar sanning men dem är oxå inblandade i grov narkotikahandel . Har man väl börjat med lagning är man fast. Dem kan t.o.m. haft yngre under sig som hjälpt dem. På skolor osv .

2.
Jag tror att TT faktiskt lämnade JJ lägenhet . Antingen fick hon skjuts eftersom det spöregnade ute och tiden var sent. Hennes cykel kanske gått sönder eftersom den var sne osv, och hon valt att gå hem, alternativt fått skjuts.
Hon kanske glömt telefonen hemma hos JJ efter att hon ringt pojkvännen . Jag tror inte att dem mördat TT för att sedan åka till MC d och sen röja ett lik efter det . På dagen / tidig morgon på söndag hade grannar haft koll .
Och dessutom om dem var skyldiga hade dem erkänt nu . Dem är skyldiga till droger och lagning troligtvis men kommer det ut så åker dem fast för det. Dem är kanske oskyldiga till försvinnandet av TT & nämner då inte heller droger och inblandning i kriminella nätverk.
Inte ett spår av TT finns någonstans. Så att hon är död är inte bekräftat än .

Jag tror därför någon annan kidnappat TT & jag mailade in ett tips jag ser som misstänksamt och polisen ringde upp mig igår vid 21.30. Dem skulle ta detta vidare.
Jag tror att nån som har en störning speciellt tagit TT Och har henne någonstans. Utnyttjar henne sexuellt . Och hoppas snart hon återfinns. Tänk på att oxå FB kan hjälpa GMG . För denna lär oxå hålla sig uppdaterad och få hjälp i gömmandet av TT.

1. TT och de andra två hade varit ovänner i ett och ett halvt år, stämmer den informationen alltså inte? Var dom vänner, eller var dom ovänner? Vill gärna ha total klarhet i detta, det kan inte vara så svårt, vetlanda är litet nog att kunna ge information om åtminstone den biten.
(EDIT ovänner i 3 år)

2. Nu är vi tillbaka på spåret JL antar jag. Polisen har fått info, det är annars långsökt. Ett spår, men ett långsökt spår. Hoppas att både polis och flashback användare håller ögonen öppna.
Senast redigerad av uractualmom 2022-10-27 kl. 16:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in