2022-10-27, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Precis. Det verkar som att dom har mycket på tjejerna och varför dom borde vara häktade. Många inkl jag har tvivlat på MGM skuld i det hela, men utifrån längden på PM verkar det finnas mer som talar för att de ska vara häktade än vi i allmänheten fått veta.

Jag tror, personligen, att man har hittat spår som tyder på att T blivit brottsutsatt av MGM. Kanske DNA/blodspår/tillhörigheter.

Nja, en lång +100 sid häktnings PM behöver nog inte vara ett egentligt ”styrkebesked” från åkl, kan tyda på motsatsen. Att man har mycket sammantaget men där varje del är av relativt lågt värde rent bevismässigt.
Och därför dammsuger man fram allt man kan. Kvantitet av lägre kvalitet.
Hade åkl en smoking gun i beslag hade det inte blivit så många sidor.
Kanske.

Citat:
Ursprungligen postat av sylla
Ligger det några flyktingboenden i närheten?

Att det skulle ta +9000 inlägg innan DEN frågan kom.
FB-rekord?
Citera
2022-10-27, 16:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hillsongsweden
Har inte läst hela tråden. Undrar om det infunnit sig någon 'känsla' av vad som har hänt?

Hur ser en kvalificerad gissning ut?

Jag har hängt med från start. Min "känsla" säger att polisen har rätt GM i förvar på allt annat än lösa boliner, allt annat vore fullständigt på tok. Speciellt med häktningen i åtanke. Jag tror att tjejerna i förhör har gjort vissa medgivande, och att det är därför vi ser den här avspärrningen i Vetlanda i förmiddags.

Visst, det kan vara något nytt vittne som har gett polisen ett köttben. Dock, och som tråden har sett ut, med en sådan kompakt brist på information, känns det rätt avlägset.

Jag tror att de här tjejerna kommer att åka dit rejält i slutändan, samt att de "kreativare" teorierna i tråden kommer att komma på skam vartefter. Vilket ofta är slutnotan för sådana här trådar på Flashback.
Citera
2022-10-27, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av algenurbo
Men skulle man inte säga att man passerar Gettinge påväg till Nye? Det är också bara 500m från 125:an?

Fast då ligger inte direkt något annat emellan. Man bör säga att man passerar vattenverket, skjutbanan, Upplanda, Gettinge innan man säger Illharjen. Åker man mot Korsberga, Ja då säger man att man passerar Illharjen .
Citera
2022-10-27, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hehyh
Känns som om du tar JJs pappa i försvar hela tiden. Misstänker att du känner honom (!) men snälla du, försök vara objektiv tack.

Nej har ingen aning vem någon av dem är .
Men hade han varit inblandad hade han ju oxå varit häktad nu ?
Citera
2022-10-27, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tma123
Väg 31 går mot Korsberga. I början av Korsberga svänger du mot Lemnhult, sen till Nye på den vägen.

Med andra ord, väg 31 (väg 28 enl google maps) leder INTE till Nye. Man måste svänga in på en annan väg (Lemnhultsvägen) och köra ca en mil för att komma dit.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Nja, en lång +100 sid häktnings PM behöver nog inte vara ett egentligt ”styrkebesked” från åkl, kan tyda på motsatsen. Att man har mycket sammantaget men där varje del är av relativt lågt värde rent bevismässigt.
Och därför dammsuger man fram allt man kan. Kvantitet av lägre kvalitet.
Hade åkl en smoking gun i beslag hade det inte blivit så många sidor.
Kanske.

Att det skulle ta +9000 inlägg innan DEN frågan kom.
FB-rekord?

MGM är ju importerad från Afrika samt halvisrael.
Varför söka "blattar" när MGM är blattar, så att säga ^^
Citera
Avslutad
Jag frågar en gång till
Var ligger detta (någon säger ruckelhus) som polisen nu söker av, adressen dit är intressant.
Citera
2022-10-27, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Är det normalt att häktningframställan är 115 sidor lång? Känns som väldigt mycket information/beslag isåfall. De verkar ha mycket att gå på. Tror inte en oskyldig person hade lett till 115 sidor.
Nått jag reagera på är att i utredningen finns en hel del bildbilagor.
Så nog har dom en hel del bevismaterial insamlat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
1. TT och de andra två hade varit ovänner i ett och ett halvt år, stämmer den informationen alltså inte? Var dom vänner, eller var dom ovänner? Vill gärna ha total klarhet i detta, det kan inte vara så svårt, vetlanda är litet nog att kunna ge information om åtminstone den biten.

2. Nu är vi tillbaka på spåret JL antar jag. Polisen har fått info, det är annars långsökt. Ett spår, men ett långsökt spår. Hoppas att både polis och flashback användare håller ögonen öppna.

1 Tove och hennes syster har kommenterat en bild på MH S instagram när hon fyllde år.
Näst sista bilden. TT skrev grattis 🤩 och hennes syster skrev grattis 😍 jag tolkar inte att man skriver på någons inlägg som osams .

2 det är inte JL jag skriver om det är en helt annan man .
Citera
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Det fetade: Nej.

Jag tolkar det som att han är obekväm med att
tala inför folk. Men att han vill berätta hur han kom vidare från utbrändheten och konflikten med andra medlemmar. Han säger ju att det är utrett. Han är tacksam för att Gud har tagit hand om honom och skyddat honom mot droger, våld och självmordstankar.

Jag förstår inte vad pingstförsamlingen skulle ha att göra med vad som hänt TT. Varför nämns ens pingstförsamlingen i den här tråden?
Att pingstförsamlingen är en skara efterblivna idioter kan vi nog alla hålla med om. Småland är också känt för sina kristna dårar o sekter. Men kopplingen här är svag och endast att en av mgm föräldrar är med där.
Senast redigerad av AussieRedMan 2022-10-27 kl. 17:17.
Citera
2022-10-27, 16:40
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychowomen
En sån grep är även bra att gräva i en gödsel stack med hästskit.
Jag la ju upp en sådan tanke långt bak i tråden.
Piggarna på en sån grep är väldigt starka.
Såg inte ditt inlägg men har samma tanke.
Citera
2022-10-27, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Nej har ingen aning vem någon av dem är .
Men hade han varit inblandad hade han ju oxå varit häktad nu ?

Nej det behöver han absolut inte vara NU även om han är inblandad!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in