2022-10-27, 01:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Ingen vet, någon äldre (?) dam som bor på adressen där cykeln hittades?

Men jag vet det är en uppgift i tråden, men obekräftad av media och/eller polisen.
Fasen, tycker sånt gör stor skillnad, med det kanske inte spelar någon roll.
Citera
2022-10-27, 01:15
Bannlyst
Vilka är de vännerna som är häktade ?
Hade vi något namn på de ?
Citera
2022-10-27, 01:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Fan, vilken tur att han blev stoppad kan man väl säga!

Han har haft lite tid på sig i Sverige verkar det, har det hänt något mer skumt i söder?
Citera
2022-10-27, 01:19
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av extranode
Att åka uppströms Emån med en likhund i fören hade ju besparat alla alternativa ansträngningar därikring kan man tycka!

Undrar om sådan möjlighet finns?

Ja, det gjordes ju när de sökte efter Kim Wall, så varför skulle de inte kunna göra det nu? Polisen har uppenbarligen tillgång till dessa hundar.
Citera
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Äntligen får jag svar om grannen! Har ju reagerat på att hör man så höga ljud så kollar man upp det. Och det gjorde han! Dessutom skjutsade till McDonalds. Här kryper det fram🤔 jag tror grannen vet mer!!!

Det var fadern som gick upp och knackade på dörren och sonen skjutsade senare JJ till McD.

Har läst i tråden att den äldsta sonen jobbade som vakt på Nöjet den kvällen och kom hem sent.
Senast redigerad av lindblomsgrön 2022-10-27 kl. 01:23.
Citera
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Hur kunde grannen veta vems cykeln var?
På sig höjd JJ's kompis.
Det skulle ju lika gärna kunnat vara MH som cyklat dit, och var kvar och väntade på maten i lägenheten. Eller en fjärde person som ännu inte blivit indragen.

Det räcker ju med att cykeln är okänd för grannen, hen har aldrig sett den förut. Och eftersom han är McD-chafför så bör han ju ha varit spiknykter och kommer ihåg vad JJ gjorde.

Det är väl när McDchaffören blir förhörd av polisen som hen får veta att det är TTs cykel.....
Citera
Medlem
Scires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Kan säga direkt nu när jag hörde rösten i intervjun att det INTE är M*rjam som vi varit inne på.
Jag har umgåtts med henne, pratat med henne väldigt mycket och det är inte hennes röst!

Men kolla in händerna i intervjun och jämför med bilderna på henne.
Citera
2022-10-27, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ja jag minns fallet med Mattias Borg som försvann under mycket mystiska omständigheter i Ljungby 2020. Han hade varit på en mindre fest, sedan plötsligt sprungit ut i skogen utan skor och kom aldrig tillbaka.

Det var alltså i Ljungby som man nu tog den Tyska mördaren.

Det finns vissa likheter mellan Mattias Borgs försvinnande och TTs. Båda var tvillingar och båda hade tyskt påbrå.

Man bör kolla upp om den nu gripna mördaren befann sig i Sverige när MB försvann.

Jag var faktiskt inte insatt i Mattias försvinnande så dina uppgifter är nyheter för mig. Ska faktiskt lyssna på Saknad I Ljungby på Storytel.
Citera
2022-10-27, 01:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Ingen vet, någon äldre (?) dam som bor på adressen där cykeln hittades?

Men jag vet det är en uppgift i tråden, men obekräftad av media och/eller polisen.

Bor två äldre damer där, någon kan väl ringa och fråga.
Citera
2022-10-27, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leps.Senk
Vilka är de vännerna som är häktade ?
Hade vi något namn på de ?

Välkommen.
Läs sammanfattningen i trådstarten.
Citera
2022-10-27, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Man bör kolla upp om den nu gripna mördaren befann sig i Sverige när MB försvann.

Ja, tvivlar inte ett smack på att han varit i Småland innan. Man drar liksom inte bara till Småland för sakens skull.
Citera
2022-10-27, 01:26
Medlem
Intressant förtydligande om McD i Aftonbladet som jag missat i tråden - men det är ju många sidor

Citat:
Grannar i flerfamiljshuset uppger att de hörde flera höga dunsar från den misstänkta kvinnans lägenhet vid 03-tiden på natten, enligt källor.

Dunsarna ska ha varit så höga att en granne gick dit för att kolla att allt stod rätt till, enligt uppgifter till Aftonbladet.

I samband med det ska grannen först ha knackat på och sedan hört nya dunsar – som att någon sparkade mot väggen – igen.

Eftersom ingen öppnade, ingen sa något, och inget mer hände, ska grannen sedan ha gått hem igen.

Ett kort tag senare ska en av de misstänkta kvinnorna ha fått skjuts av en granne till McDonalds, enligt uppgifter.

Kvinnan ska där ha beställt mat, sedan gått ut och pratat med två män i en bil på parkeringen. Därefter ska grannen ha skjutsat tillbaka kvinnan till bostaden igen.

Om männen kort senare hämtade TT från lägenheten och körde iväg henne - då kan hon ju vara precis var som helst.

Om JJ, MH, pappa och andra sågs någonstans på söndagen har då ingen koppling till var TT kan ha tagit vägen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in