Citat:
Ursprungligen postat av
WZno75
Nope, de läser här vad jag förstår.
Var svag lukt, totalt vindstilla ute. Vet bara hur djurlik kan lukta, kanske människor luktar lika?
Kan en människa lukta efter 6 dagar? Har ju varit minus vissa nätter dessutom.
Detta var ju vid Illjarens natturreservat, men har inte nämnts just något på senare tid i tråden!
Den som skrev det utgick endast ifrån att polisen såg det i tråden, vilket jag hoppas de gjorde.
Illjaren är ju helt klart det hetaste stället känns det nu! (nästan för mycket som pekar på det nu..)
Än mer aktuellt nu med infon som framkommit med ev JJ:s pappa sedd där tidigt sön morgon, samt JJ och MH i röd bil där. (om nu inte allt detta gjordes om till ett villospår efter att någon sett vilka som var i bilen.. i så fall är en gödselstack en bra idé)
Jag nämnde tidigare att grepen troligen kan vara en ursäkt till att åka hem eller liknande.
Om inte, så finns det ett läskigare scenario:
Om en kropp dumpats i vatten så kan väl processen som sker göra att den flyter upp efter ett tag.
Troligen sker det inte om den perforerats med exempelvis en sådan grep.
Perforerats och dumpats där det är lätt att orsaka ett ras av massor över den?
Eller lagts stenar på den.
Hur som helst skulle en ursäkt till till att lägga ut annons på den på söndag morgon också kunna vara
att den blivit väl rengjord under just söndagen och vara blöt ännu + kanske ha färska spår av rengöringsmedel (vilket vore mkt suspekt annars)
Sedan var det skumt med den där Emå-filen som det var 404-error på.
Den kanske visar intressanta avsnitt av ån med olika material och kanske andra intressanta saker.
En sak till. På söndag morgon när JJ:s pappa eventuellt sågs vid naturreservatet skulle även kunna vara andra gången detta dygn han är där.
Denna gång för att finlira eller bara kolla att 'nattjobbet' var tillräckligt bra gjort. Alternativt kolla så att inte en dumpning från bro eller tidigare ställe uppströms fastnat och legat synligt härifrån.