2022-10-27, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Det här är hans tidigare brott
https://news.trenddetail.com/today/195950.html

Under no circumstances should they speak to the man themselves. “We have to assume that the suspect is violent, possibly also armed,” emphasizes Marcus Schmieder from the Hanover police

Hade verkligen velat veta vad mer han har gjort för att polisen ska uttrycka sig så här.

EDIT: Skitsamma, jag är trött. Självklart räcker ETT mord för en sådan formulering.
Senast redigerad av MAKTURA 2022-10-27 kl. 01:00.
Citera
2022-10-27, 00:58
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Det gör det, om vittnet om att cykeln stod hos jj kl 4 är fel. Sen hur får man in Problemet med mobilens rörelser? Dessutom brukar olyckor vara högljudda
Hur kunde grannen veta vems cykeln var?
På sig höjd JJ's kompis.
Det skulle ju lika gärna kunnat vara MH som cyklat dit, och var kvar och väntade på maten i lägenheten. Eller en fjärde person som ännu inte blivit indragen.
Citera
2022-10-27, 00:59
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Har läst hela Grevens sammanfattning vilket rekommenderas alla som kommer in i tråden.
Dock saknar jag uppgifter där om någon påse som nämnts? Dessutom en låst artikel om samma påse? Är det någon som vet mera om detta och är någon påse hittad?

Polisen gick ut i någon artikel idag och efterfrågade en "påse" som funnits i TTs cykelkorg. Jag kommer inte ihåg vilken media det var tyvärr.

Citat:
Ursprungligen postat av JOAVO
Pojkvännen är trasig sedan något år tillbaka. Då han förlorade sin flickvän i en bilkrasch. Och så kommer detta. Vilket jag inte ser som något konstigt att man kommer till en punkt och inte orkar längre. Som att exempelvis delta mm.. vilket polisen lär veta..

Oj, finns det någon Flashbacktråd om olyckan? Kan det vara denna?
(FB) Tre döda i en Frontalkrock/ Sävsjö (2019-12-26)

Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Det försvinner en kvinna, sedan hittar man i det absoluta närområdet en efterlyst mördare, det vore tvärtom väldigt osannolikt om det inte fanns en koppling!

Intressant är det helt klart, och hans bil borde ju kollas upp brottstekniskt. Och TT var ju halvtysk, kanske talade hon även perfekt tyska? Han kan ju ha stannat för att fråga om vägen, hon hör att han är tysk, de börjar prata mer och mer.......
Men då blir det problem för det är dåligt väder (jag tror inte man står och snackar i ett bilfönster så länge då) och bilen har tyska regnummer, lätt för folk att känna igen. Och svårt att tänka mig att han lämnat sitt tält i skogen på kvällen måste vara mycket svårt att hitta tillbaka i värsta kolmörkret.

Citat:
Ursprungligen postat av L.Salander
Det var en "plastpåse" inte tygpåse minns jag.

Nej, det var bara "en påse" i artikeln.
Citera
2022-10-27, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WZno75
Nope, de läser här vad jag förstår.

Var svag lukt, totalt vindstilla ute. Vet bara hur djurlik kan lukta, kanske människor luktar lika?
Kan en människa lukta efter 6 dagar? Har ju varit minus vissa nätter dessutom.

Detta var ju vid Illjarens natturreservat, men har inte nämnts just något på senare tid i tråden!
Den som skrev det utgick endast ifrån att polisen såg det i tråden, vilket jag hoppas de gjorde.

Illjaren är ju helt klart det hetaste stället känns det nu! (nästan för mycket som pekar på det nu..)

Än mer aktuellt nu med infon som framkommit med ev JJ:s pappa sedd där tidigt sön morgon, samt JJ och MH i röd bil där. (om nu inte allt detta gjordes om till ett villospår efter att någon sett vilka som var i bilen.. i så fall är en gödselstack en bra idé)

Jag nämnde tidigare att grepen troligen kan vara en ursäkt till att åka hem eller liknande.
Om inte, så finns det ett läskigare scenario:

Om en kropp dumpats i vatten så kan väl processen som sker göra att den flyter upp efter ett tag.
Troligen sker det inte om den perforerats med exempelvis en sådan grep.

Perforerats och dumpats där det är lätt att orsaka ett ras av massor över den?
Eller lagts stenar på den.

Hur som helst skulle en ursäkt till till att lägga ut annons på den på söndag morgon också kunna vara
att den blivit väl rengjord under just söndagen och vara blöt ännu + kanske ha färska spår av rengöringsmedel (vilket vore mkt suspekt annars)

Sedan var det skumt med den där Emå-filen som det var 404-error på.
Den kanske visar intressanta avsnitt av ån med olika material och kanske andra intressanta saker.

En sak till. På söndag morgon när JJ:s pappa eventuellt sågs vid naturreservatet skulle även kunna vara andra gången detta dygn han är där.

Denna gång för att finlira eller bara kolla att 'nattjobbet' var tillräckligt bra gjort. Alternativt kolla så att inte en dumpning från bro eller tidigare ställe uppströms fastnat och legat synligt härifrån.
Citera
2022-10-27, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAKTURA
Polisen om den tyska mördaren som greps i Ljungby

CREEPY 😬

Ja jag minns fallet med Mattias Borg som försvann under mycket mystiska omständigheter i Ljungby 2020. Han hade varit på en mindre fest, sedan plötsligt sprungit ut i skogen utan skor och kom aldrig tillbaka.

Det var alltså i Ljungby som man nu tog den Tyska mördaren.

Det finns vissa likheter mellan Mattias Borgs försvinnande och TTs. Båda var tvillingar och båda hade tyskt påbrå.

Man bör kolla upp om den nu gripna mördaren befann sig i Sverige när MB försvann.
Citera
2022-10-27, 01:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Hur kunde grannen veta vems cykeln var?
På sig höjd JJ's kompis.
Det skulle ju lika gärna kunnat vara MH som cyklat dit, och var kvar och väntade på maten i lägenheten. Eller en fjärde person som ännu inte blivit indragen.
Det är väldigt svårt att veta exakt hur säker grannen är på att det är Ts cykel. Hoppas att polisen klara av att avgöra om det är ett bra vittnesmål eller inte. I nuläget så stog ts cykel kvar kl 4. Allas vittnesmål kan ju vara totalt fel, men det blir ju inte lättare att hitta T, och vad som hänt med henne om man inte utgår från att vittnen kan ha rätt i det dom sett.
Citera
2022-10-27, 01:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MAKTURA
Under no circumstances should they speak to the man themselves. “We have to assume that the suspect is violent, possibly also armed,” emphasizes Marcus Schmieder from the Hanover police

Hade verkligen velat veta vad mer han har gjort för att polisen ska uttrycka sig så här.

EDIT: Skitsamma, jag är trött. Självklart räcker ETT mord för en sådan formulering.
Fan, vilken tur att han blev stoppad kan man väl säga!
Citera
2022-10-27, 01:09
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Sjukaste historia jag hört, dessutom svenska!

Ja, visst är den!
Citera
2022-10-27, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Detta med grannen är mycket viktigt och mycket märkligt. Det är alltså en familj med fyra personer som bor våningen under JJ. De påstår att de har hört höga ljud, dunsar och hammarslag från lägenheten ovanför.
Pappan i familjen går då upp och ringer på. Men ingen öppnar. Sedan åker plötsligt JJ iväg till McD med sonen i familjen. Bara detta är minst sagt skumt.
Sedan påstår sonen att när de kommer tillbaka från Donken så tar hon en påse som ligger i korgen på TT:s cykel som fortfarande står kvar. JJ borde rimligtvis vara livrädd för att grannen skall lägga märke till den cykeln eftersom hon nyss har haft ihjäl ägaren. Men hon verkar helt obekymrad.

En grandios självbild är inte helt ovanligt. Sen hör man i förhöret typ ”tror ni jag hade varit så korkad att jag”… jag är oskyldig!

Ska bli högst intressant och se vad p7 säger.
Citera
2022-10-27, 01:12
Medlem
Att åka uppströms Emån med en likhund i fören hade ju besparat alla alternativa ansträngningar därikring kan man tycka!

Undrar om sådan möjlighet finns?
Citera
2022-10-27, 01:12
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Återkommer till detta igen då. Vilken granne hittade cykeln slängd?

Ingen vet, någon äldre (?) dam som bor på adressen där cykeln hittades?

Men jag vet det är en uppgift i tråden, men obekräftad av media och/eller polisen.
Citera
2022-10-27, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eckm
. Det känns som att hela fallet bygger på efterkonstruktioner av både GM OCH samhället. Det känns som allmänheten spätt på mer och mer efter hand och min hjärna vägrar släppa detta.

Huvudet på spiken. I ett litet samhälle som Vetlanda kan rykten göra så mycket skada. Hatet mot MGM på sociala medier är ett tecken på att folket redan har bestämt sig att de är skyldiga. Att den ena är svart och den andra har en judisk pappa har heller inte underlättat.

Citat:
Jag hoppas verkligen att TT faktiskt fortfarande är vid liv och om inte, att hon åtminstone hittas så familjen slipper att leva i ovisshet! Lider med hennes anhöriga 💔 vilken fruktansvärd hjälplöshet de måste känna.. Usch 😥

Jag såg ett inlägg av TTs mamma idag där hon säger att hon känner sig förtvivlad - började gråta. Det måste verkligen vara fruktansvärt att inte veta. Hoppas och tvivla. Fantasier som hemsöker än, rädslan och hatet. Jag vill aldrig i hela mitt liv behöva uppleva det där
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in